En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under oktober 2008

Av Linn - 15 oktober 2008 21:23

När man tittar på tv, film, you name it. Får man den där varma känslan av att någonstans därut finns han, prinsen.. Killen som får varje bekymmer att försvinna. Han som trollar bort den där lilla oros rynkan man allt för ofta hittar mitt mellan ögonen. Killen som suddar ut gränserna för vart livet och drömmen börjar och slutar.

Den håller i sig tills filmen är slut och man kommer på sig själv sitta gråtandes av lycka för något som inte finns.  Den påhittade underbara drömvärld av lögner som en människa satt till verket för att komma bort från den kalla, otäcka och hårda värld man lever i. Och visst börjar killen/tjejens liv kanske pågrund av just denna film. Dom får betalt och människor blir berömda enbart för att dom medverkat i att skapa denna drömvärld för oss vanliga dödliga att gömma oss i. 1½ timma spenderad som man egentligen borde tagit till vara på. Unnat till de verkliga människor som faktiskt finns runt omkring oss. 

Jag vill ge mitt hjärta och få ett åter. Jag är en riktig smöris som gillar det där man aldrig haft och förmodligen aldrig kommer att få uppleva. Att känna den kärlek en mor ger till sitt barn, eller smaken av en kyss som får mig knäsvag.  Jag har glömt känslan av att kännamig älskad.

Självklart inte på det sättet min familj älskar mig. Utan dom vore jag ingenting. Och dom är alldelels för långt bort från mig. 

Vi har alltid varit jätte tight, jag mamma och min syster. 

Vi har flyttat ofantligt många gånger. Och under alla dessa orts byten är dom det enda som alltid hängt med och alltid funnits där. Pappa har också funnits där, men alltid lite i bakgrunden. Eller inte alls. Det är först nu han börjar stiga in i ljuset lite mer. 

Jag tänker alldeles för mycket säger mina vänner, och det kanske är sant. Jag gräver lite för djupt. Men varför inte? Skall man inte utforska och lära känna varenda liten cell i kroppen? Känna när man reagerar på något?

Sökandet efter livets mening börjar ju i dig själv. Och det är ju först när man analyserar sönder sig själv man kan plocka upp bitarna igen.. Eller är jag helt fel ute?

Det får ju gå till en viss gräns. Man kan inte sluta leva för att man funderar och analyserar.

Jag ska nog duscha nu. Sen krypa till kojs, innan pannan kokar :P


Av Linn - 15 oktober 2008 10:08

Idag har jag flätor. Och det är många som slängt en kommentar om detta.

Jag känner mest att det var jobbigt att ha håret i ansiktet.

Ser iallafall inte ut som frankensteins brud idag. Orkade upp imorse vilket var en bedrift. Kände verkligen inte för att gå upp.

Stod på balkongen igår och tog en cigarett. Det var fullmåne och helt klar himmel. Det var så otroligt vackert. Såna stunder känner man att man önskade att man kunde fånga på något vis. Och visa hela världen hur vackert det kan vara en natt i norrland. Även fast det är svin kallt och man inte pallar stå där ute speciellt länge så kändes det ändå varmt om hjärtat när naturen visar sitt rätta jag.

Månen lyste så starkt och det påverkar nog en mer än man tror.

Jag hade lite problem med att somna och sova gott inatt.

Men jag tog mig ändå upp. Ska bli skönt att sluta när det har ännu inte blivit mörkt ute.

Det ultimatat skulle varit att komma hem till någon.

Nej jobbet kallar igen.

Av Linn - 14 oktober 2008 20:47

Jag vet inte vad jag ska säga. Att man har en sån släkt.. Jag har en faster som kunde varit djävulen själv. Hon vill inget annat än ont för vår familj.

Hon och min farbror var hem till mor och far och skulle låna vedklyven. Pappa sa nej. ( Det är en lång historia bakom detta. ) Så går han in och tror att dom givetvis skall respektera detta, men icke. Nej när pappa har gått in går dom och tar den ändå. Så min pappa polisanmäler dom. Det ligger väldigt mycket bakom denna historia egentligen. Min faster och farbror kör över min pappa. Och han låter dom göra det. Men äntligen börjar han visa framfötterna, det värsta är att min faster hoppar på min mamma och emmy med ellen på affären i lilla sysslebäck. Där alla vet om allt typ redan innan man själv vet det. 

Som om mamma har med det att göra.

Hon vågar inte ta det med pappa nej hon hoppar på mamma mitt bland allt folk. Så jävla fegt.

När ska dom ta sig i kragen och bete sig som folk? 

Familjen kommer närmare och närmare nu. Snart bara en vecka kvar. 

Imorgon jobbar jag 8-16.30 förhoppningsvis försover jag mig inte. 

Jag borde städa också här hemma får väl bli imorgon efter jobbet. 

Men det känns som om jag inte  kommer orka.

Men jag får väl ta mig i kragen jag med. 

Jag behöver verkligen rycka upp mig. Försöka se det positiva i saker. 

Det kanske blir bättre när kissen kommer hem. Så jag får gosa lite varje dag.

Nej nu blir det tv:n en stund sen sängen.


Av Linn - 14 oktober 2008 12:15

Jag fick samma kille som igår när jag ringde SJs kundtjänst.  John, igår ville han inte ge mig en annan plats i tåget så fejjan kan åka med, men idag ville han tydigen det. Så nu kommer min bebis hem. Min lilla skit katt..

Träffade Tella hennes dotter igår. Hon hade blivit så himla fin. Började likna fejjan i pälsen. Idag försov jag mig 2 timmar.

Erika ringde mig och jag fattade inte hur man kunde ringa så tidigt. Men sen märkte jag att klockan var lite mer än den borde.

Ca 15 minuter efter uppstigning var jag på jobbet. Trött och jävlig och osminkad. Och det är folk inte sena med att påpeka.

Men skit samma, man kan inte se ut som en baldrottning varje dag! :P


Ska äta en tröst pizza med Linda idag, för att glömma våra bekymmer och vräka i oss ost. Ibland behöver man en upmuntrings fet middag.

Av Linn - 13 oktober 2008 22:03

Jag skall ju åka ner till min mor och far och ta med mig katten hem.

Och smart som man är tänkte jag inte på det när jag beställde biljetterna, Grattis Linn, du vann smart vm igen.  Så nu för att åka samma sträcka fast med en annan plats ska jag behöva betala typ 300:- Det känns ju helt fel. Jag menar jag ska inte byta dag eller tid eller nåt bara plats. Men det får man inte.

Visst man tycker ju att jag borde haft lite förbehåll och tänkt lite längre men va fan. 

För mig som sitter i en kundtjänst och vet att man kan göra undantag ibland om kunden är trevlig och man kan sätta sig in i situationen vet ju att så svårt är det inte. Men men man får väl stå sitt kast. Massa pengar ska dom ha.

Snart åker jag iallafall. Ska bli nice å träffa syster. Och mamsen och papsen.


 Som jag skrev tidigare idag så känns det som att hela världen ljuger. Vad är det för mening, sanningen kommer ju ändå fram. Jag säger inte attjag aldrig ljugit, för tro mig det har jag.

Men när det enda man hör varenda dag så känner man att  det får fan vara nog nu.  Jag ska inte dra alla över ett sträck men jag önskar att någon kunde bevisa motsatsen. Bara ta ansvaret för vad man gjort. Jag försöker att sona för mina misstag  och vara ärlig så mycket jag kan. Ibland så pass att det kanske inte är bra. Men då har man ju iallafall varit ärlig. Men det är inte alltid så lätt. Jag vet och jag förstår väl det. Men när det handlar om mmänniskors känslor som blir sårade kanske man borde ta ett stadigt tag i sig själv och fråga sig om det är värt det. 

Jaja jag ska inte snöa in på detta ämne allt för mycket. 

Borde lägga mig och försöka sova eftersom jag faktiskt ska upp imorgon och orka jobba. Nightieooo..

Av Linn - 13 oktober 2008 12:12

Vart jag än vänder mig och vem jag än pratar med så känns det som att alla ljuger på ett eller annat sätt. Alla ljuger och jag är så less på skiten.

Varför inte bara vara ärlig så att allt skit slipper bli 10 gånger värre senare?

Hur ska man våga träffa någon och lita på den när det känns som att alla bara ljuger. Jag kommer aldrig att komma över min svartsjuka på det här sättet.

För ja jag är ganska svartsjuk av mig. Beror på många faktorer i mitt liv.

Vi ska inte ta hela livs historien här men iofs har jag ju jobbat en del med det genom att vara själv och bygga min egen styrka lite mer.

Och enligt min mening är det mer äldre killar som ljuger än lammkött.. :P

De yngre killarna är bara söta och snälla och dom i ens egen ålder eller äldre bara ljuger och är svin. Nej fy fan för allt och alla idag.

Det är måndag och man är svin trött och less på livet bara.

Jaja ska jobba vidare nu.

Av Linn - 12 oktober 2008 12:31

Ännu en söndag har visat sin bästa sida, det är sol och vackra färger på träden. Själv sitter jag och kollar på reprisen av Idol och vet inte om jag ska orka gå och köpa bröd så jag kan äta frukost.

Helgen har varit en bergochdalbana  fredagen spenderade jag med min kära Fisan och hennes Fredrik på bowlingen. Vi bowlade i 2 timmar i 4 lag. Mitt och Zibbans lag vann.

Lisa och Fredrik började bråka så dom drog och jag blev som lämnad själv. Men så hittade jag Magnus med vänner så  jag hängde på dom. Linda vågade sig till slut ut och vi blev fulla och goa. Linda fick en karatefylla från helvetet. Hon spydde som en gris och jag var en riktig vän och tog hand om henne. Somnade kanske strax efter 5.

8.00 vaknade jag av Lindas larm. Så 3 timmars sömn fick jag den natten.

Lördagen var seg och Linda var segare. Vi lyckades sova lite på eftermiddagen innan folket kom för festen hos Linda. Man var ganska seg startad. Men efter en rom och cola kom man äntligen igång. Det var en massa trevligt folk och vart en riktigt trevlig fest tillslut.

Vi drog oss ner på krogen, dansade skrattade och svettades. Men tröttheten var överhängande och ett kastade vi in handduken och gick mot stripsen. Jag ÄLSKAR strips, om jag fick välja endast en maträtt för resten av livet och inte skulle bli as fet av att äta endast det. Så skulle det bli strips. Så förbannat gott, och speciellt med alkoholhaltiga drycker i systemet.  Idag blir en seg och slapp dag. Ladda upp efter denna ändelserika helg. Och fundera på vad som komma skall..

Livet är en fest. :P

Av Linn - 10 oktober 2008 10:12

Igår fick vi nya platser på jobbet. Sitter bredvid emma http://emzlaa.bloggagratis.se/ och björn som tidigare och therese.

Nice med lite nya männniskor och att vi alla som chattar sitter samlade.

Jag har något cp-ryck i ögat hela tiden och det driver mig till vansinne har varit så i flera dagar nu. Och jag vet inte vad jag ska ta mig till..

Idag ska jag bowla med Lisa och Fredrik hennes kille. Ska bli kul att göra nåt skojsigt. Man borde hitta på sånt oftare.

Imorgon ska jag fika med Linda och Erika. Ska bli trevligt, sedan ska jag och linda hämta min kattlåda jag betalat redan- Och så hem till mig och hämta kläder. Och stereon och sedan till Linda och göra oss iordning och äta god mat och mysa, sen är det FEST! Björni kommer och några vänenr till Linda. Jakob kommer också. Det är typ dom jag känner. Haha men det gör inget.

Ska bli kul att gå ut och dansa av sig ett kilo eller två.

:P

ÅÅÅÅÅHHHHHHH va tråkigt det är. Skönt att det är lugnt för en gångs skull.

Men tiden går ganska sakta. jag slutar om 3 timmar.. Sitter och färglägger bilden jag lagt in här på min blogg. Den är ganska hemsk men vacker på samma gång.  Idag skall/skulle Gösta ha kommit upp. Har inte pratat med honom så jag vet inte hur det blir om han kommer upp.

Är nog lika bra att inte veta. Så jag slipper veta att jag kan tvinga nån att köra dit mig så jag kan kastrera honom.. :P

Pussar*

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards