En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under juni 2012

Av Linn - 21 juni 2012 20:45

Får man säga att det är sommar nu? Vågar man det, utan att det dåliga vädret kommer och piskar en i ryggen? I två hela dagar har solen vågat sig fram och skänkt glädje till sin omgivning. 

Och det har varit underbart :)

   


Rob har varit lite hängig och förkyld men somnade lite sött i skuggan igår. 

Idag började vi dagen med att flyta runt i poolen innan det kom en massa folk. Vilket var en perfekt start på dagen, lite stillhet och avslappning i solen. Vem mår dåligt av det?

     


Och nu städas det för fullt inför morgondagens midsommarfirande. 

Så imorgon ska det firas, inte bara för att solen skiner eller att sommaren är här.

Nej det ska även firas för att för ett år sedan på midsommar var det första gången jag såg dom där djupa bruna ögonen och den fantastiska människa jag numera kallar både älskling och pojkvän.

Det är alltså inte ett år sen vi på riktigt blev tillsammans men ett år sen jag föll pladask direkt jag såg honom. 

Och det om något borde ju firas!

Man kan ju börja fundera på vart jag skulle vara idag om han inte funnits i mitt liv. 


Av Linn - 9 juni 2012 10:19

Lite besviken är jag ändå på vädret, vad är meningen med allt detta skitväder?

Inget humörlyftande iallafall. 

Dom få soldagar man lyckas få måste jag ju ändå sitta inne :/ 


Vi har iallafall börjat planera resan uppåt, men i och med att vi behöver vara här när det är hoppning så måste resan anpassas efter det. Men som det ser ut kan vi iallafall åka 2-6 juli. Så det får nog bli då.

Annars kollar jag på skärmar i skyn och gosar med Halvan. Jag är så kär i den lilla hunden. Om jag någonsin ska ha en hund så ska jag ha en likadan som honom. 

Det är den finaste lilla hund jag träffat.

 



Igår hoppade Rob sitt första hopp med streamers, det såg ganska nice ut att se honom komma ner. Han testar en massa nya roliga saker och utvecklas i sin hoppning.

Det har ju blivit mitt liv nu när jag bor på en hoppklubb. Så det är allt man hör nu om dagarna. Så man har ju fått ett ganska stort intresse.

Och jag bara skriker inombords tills jag får börja hoppa själv. 

 

Men än så länge får jag nöja mig med att få till ett enstaka tandem här och där.

Jag pratade med Karin igår också, hon är utomlands och gottar sig. Vi ska ses när hon kommer hem och ta en fika. Som jag har saknat henne!!


Come on sunshine!!! Shine your light on me :)

    

  

Av Linn - 6 juni 2012 12:36

Nu har jag tagit tag i saken och fixat håret :)

Klippning och färgning, opch genast känner man sig som en ny människa.

Att en sån liten sak kan göra så mycket..



Klippte ganska mycket, men hellre friskt och fräscht än slitet och långt.

Solen i Nya Zeeland gjorde sitt.

Idag på nationaldagen ska några av mina fallskärmshoppande vänner göra ett demohopp på djäkneberget med svenska flaggan i släp och landa med 15 kilo godis.

Roligt att dom gör något kul :)


Darcy har landat och anslutit sig till våran lilla maffia här på fallskärmsklubben. Riktigt roligt att ha honom här.

 

Vi har hunnit vara inne i stan och luncha på engelskt vis och druckit stora öl och ätit fet mat ;)

       

Livet på klubben är så sjukt roligt, och man får hänga med så otroligt sköna människor ( och hundar ).

Halvan är här i helgen och jag ska gosa sönder honom. Kanske inte bokstavligt talat men ni fattar vad jag menar.

Jag har äntligen investerat i ett par grymma skor också. Nike Lunarglide 3. Har ingen bild men det är nog dom skönaste skor jag någonsin ägt. Och när man står upp mest hela dagarna är det verkligen skillnad för ryggen. Därav investering ;)


Jag och Rob hittade även en loppis som säljer Nintendo. Så vi köpte ett super nintendo för 400:- och fick då super mario world. Som hittat!!!

Nu gäller det bara att köpa spel. Det är riktigt fantastiskt att vi båda är så kära i nintendo att vi kan se det som en bra hängkväll att sitta och spela :D




Jag saknar dock min lilla prinsessa!!! Det är något så sjukt mycket jag saknar henne. Men jag får förhoppningsvis gosa med henne snart igen.



Jag fick den här bilden på mina favorittjejer i hela världen för några dagar sen och det gör ju inte att man saknar henne mindre.

Mosters lilla skrutt.


Annars är vädret lite knepigt för tillfället tycker jag..

    

       

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards