En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under februari 2012

Av Linn - 28 februari 2012 02:20

Ja nu var det allt bra längesen jag dokumenterade livet igen. Jag kan inte rå för det, det händer så mycket annat att jag glömmer bort datorn, bloggen och det digitala livet. 


Jag har nu mitt working holiday visa. 

Jag har ett jobb som servitris på en restaurang som heter The Mousetrap, som jag började på i Lördags.

Och dagen innan jag började fick jag tvinga min älskade pojkvän till akuten. 

Han hade en infektion i kroppen som gjorde att alla hans små sår som tex. myggbett blev infekterade. 

Började äta antibiotika dagen innan och Fredag kväll börjar han skaka. Och går och lägger sig.

När jag kommer in i sovrummet ligger han och skakar som jag aldrig sett nån skaka förr. 

I och med antibiotikan och infektionen drar jag slutsatsen att det inte är en bra kombination att ha hög feber och skaka som ett asplöv.. 

Försöker få Darcy att komma och kolla. Som då säger att Rob är en stor pojke och klarar sig själv. 

Men min envishet vann och han kom och kollade. 

Och håller då med mig att något måste göras. Så vi ringde sjukan och dom sa att vi måste komma in direkt.

Väl på sjukhuset får Rob en slang i armen på en gång och dropp och antibiotika. Han hade blodförgiftning. Och fick massa antibiotika. 

Dom sa att om han inte hade kommit in hade han inte överlevt natten. 

 


Så Lördag efter att ha sovit sammanlagt 4 timmar gick jag och jobbade min första dag. Och det gick fint. Så idag jobbar jag för andra gången. 


Utöver det har jag varit på Robs jobb och hängt. 



Och flugit "parasail" på alla hjärtans dag. Ganska skitkul!

                                     Vi blev ganska blöta och det var sjukt kallt att sitta på båten efter det. Men lätt värt det!


Jag har varit och kollat på den gömda dalen Orakei Korako. " The Thermal Wonderland"

                         



Helt fantastiskt fint. Man blir lite förundrad över alla vackra saker som finns i denna värld. Men det är samtidigt lite skrämmande att veta att man befinner sig vid en massiv vulkan och att jorden under en kan börja koka när som.


Utöver det har jag mest hängt med massa härligt folk och njutit av min tid. Jag älskar att vara här och trivs så otroligt bra. Jag pratar engelska så mycket att jag ibland tänker på engelska.

Boende är fixat inför sommaren, och jag kommer att bo i en husvagn i Västerås. Så när jag kommer hem ska jag försöka hitta ett ställe att förvara det jag äger och har tills jag sålt det jag kan, och lagt undan det jag vill behålla.

Återresan till Sverige blir den 18:e april och jag kommer landa i Stockholm den 19:e.


   



Utöver det älskar jag  livet men saknar mina vänner. Jag saknar kvinnligt sällskap.

Jag har en tjejkompis här som jag kommer riktigt bra överrens med. Utöver det umgås jag endast med killar. Bor i ett hus med 4 killar och lyssnar på prat omfallskärmshoppning hela tiden.

Det är skönt att ha ett jobb lite utanför den kategorin för tillfället.



Jag är kärare än kärast och är glad att Rob är vid liv. <3      

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Skapa flashcards