En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under maj 2009

Av Linn - 31 maj 2009 21:21

Så länge hjärtat mitt slår
så minns jag dig när

Du stack ett hål i min Kevlarsjäl
Och så blev du mitt sår
och jag blöder ihjäl

Kom gör ett hål i min Kevlarsjäl

Av Linn - 31 maj 2009 20:33

Jag beställde sol och vackert väder till Cruisingen och det fick jag också. Den tackar vi för!

Dagen började med stress, fika med linda på stan. Sprang runt i affärer och kollade och provade och köpte. Sedan träffa jag Emma och gick på systemet och sen en vända till på stan. Jag som bara ville SOLA!!! Sedan skjutsa runt folk och köpa maten. 

Hem till Emma och sola en sväng, fixade maten ( sallad innehållande pasta, baby spenat feta ost och div. grönsaker). Duschade fräschade till mig och ut i solen och äta och påbörja drickandet. Vi satt utanför Emma och drack och hade trevligt med hennes grannar. Mest småfolk men det vart trevligt till slut. Kändes som att jag drack och drack men inte blev full. Fick ett glas fruset vin som satte lite bättre fart iallafall. Sedan ner mot stan! 

På vägen tog en gubbe kort på oss. Och vi mötte upp Veronica. Träffade Emmas mamma som tyckte vi var städade. ( eller jag vet inte ) Vi kollade nog inte ens på en enda bil utan tågade mot krogen. Där hände tusen saker och ingenting känns det som. Träffade Kent och prata med han en sväng. Dansade lit, sen var krogen slut. 

Idag vaknade jag tidigt som alltid när lägenheten är en mindre bastu. Tågade mot emma och tvingade upp henne för att gå ut och sola. Men värmen tog musten ur mig så jag gick hem och tog en kall dusch och slappade i sängen. 

Fick Linda att komma och hålla mig sällskap medans jag svullade Sibylla mat. 

Ikväll har jag träffat Erika på stan och ätit glass. Det var verkligen behövligt. Man flyter typ bort av värmen i min lilla bastu.. 



Av Linn - 29 maj 2009 19:26

Efter ett tips från Lisa har även jag som är tekniskt handikappad lyckats göra fina bilder. Ett tips!

Av Linn - 29 maj 2009 07:50

Och jag sitter inne och ska precis börja jobba. Vaknade 06.00 av att vägarbetarna hade bestämt sig för att fylla igen hålet som är typ utanför mig just precis då. Antagligen inför cruisingen, men man tycker ju att dom inte behövde göra det precis just så tidigt.

Men tjurig som man är vägrade jag gå upp. Jag lyckades halv sova tills 7.

Och nu är man tillbaka för ännu en dag i lé bunkre.

Förhoppningsvis håller det fina vädret i sig tills imorgon då jag och Emma och Therese och några fler ska ha picknick utanför hennes lägenhet. Och gå på stan och kolla på bilar. Ska bli trevligt. Och jag har beställt fint väder så bäst vilken gud man nu ska be det om håller leveransen.

Sedan blir det feeest!

Jao jao nu ska det jobbas. Ciao


Av Linn - 28 maj 2009 13:08

Jag och Emma har så roligt på jobbet ibland.

Av Linn - 28 maj 2009 11:06

Nu sitter man här i bunkern igen. Låg hemma hela dagen igår i sängen och hade ont i magen så jag ville kräkas. Men idag tar vi nya tag. Började dagen med att köpa fika åt mig och Emma. Fick en strålande idé att köpa med fika på jobbet så tänkte höra med emma om det var nåt hon ville ha. å nu älskar hon mig! <3

Jag bytte bort min helg i helgen så jag är ledig och nu ska det festas minsann. Det är ju cruising..

Försöker att inte gräva ner mig för mycket i saker som är lite mer sorgliga, och lyckas ganska bra. Kan som inte braka nu.

Iallafall skulle jag ha haft en fridag idag och då är det strålande sol. Men sitter och jobbar.

Det blir nog en kanon helg i vilket fall.


Av Linn - 27 maj 2009 12:09

Japp nu ligger man hemma med magvärk och ett jävla spring på toa, lite för mycket information kanske. Men det går nog över under dagen. Fick lov att gå hem från jobbet igår. Hade feber och frossa som fan, var helt yr och magen kändes jätte konstig.

Det är väl all oro jag går och bär på hela tiden som spökar. Egentligen borde jag kanske inte oroa mig över så mycket, men jag är bara en ororlig person. Kan som aldrig slappna av och bara njuta av att livet faktiskt är ganska bra.

Nästan så att man letar fel bara för att känna sig bekväm vissa gånger.  Men jag ska försöka vara lite mer positiv. Imorgon har jag min fridag, förhoppningsvis är jag bättre då så jag orkar ta itu med städning och annat man måste fixa. Men ska nog vila lite en stund nu och försöka lugna magen lite med fil.

Av Linn - 26 maj 2009 07:37

Jag och Ola har gjort slut. I söndags pratade vi om det och jag hade bestämt mig för att jag inte orkar med avståndet. Det är jobbigt att ha någon man tycker om alldelels för långt bort. Det svider lixom i hjärtat. Och personen finns inte tillgänglig när man vill att den bara ska vara där.

Jag kanske släppte den bästa killen i världen där. Men jag känner att det här med distans kanske fungerar om man varit tillsammans ett tag och behöver flytta isär. Men att starta ett förhållande med distans skulle jag inte rekommendera. När man är nykär och glad vill man inte bara känna saknad. Man vill känna den där nykära känslan.

Det är lite tungt just nu, men det går över.


I helgen hade jag riktigt roligt. Var ut en sväng på fredagen och tog en öl. Träffade en massa gamla "skidisar" som var på besök då skidgymnasiet firade 30 år. Det var riktigt kul att träffa Gabriella och Johanna och Micke. Satt och snackade en massa och det var otroligt trevligt.  Sov cirka 3 timmar den natten och sedan upp och greja inför party på lördagen. Skulle ha tränat men orkade inte. Fikade på stan med Linda och Kim och sedan gick vi på marknaden.

Denna marknad, det är alltid samma skit. Plastpåsar och strumpor och munkar och godis och fula t-shirts. När ska dom komma på nåt originellt?

Kollade lite på skidisar som tävlade på en plätt snö och gick runt där i regnet. Sedan hem och sova lite till, hämta emma och piffa till sig. Det kom lite folk hem till mig några jag inte träffat förut och några jag träffat lite snabbt. Jag och Emma som var fattigare än fattigast var oroliga att vi inte skulle lyckas bli fulla.. Men ack så fel vi hade. Fullast på krogen vann. Och det var nog Emma! Haha men det var skoj så länge det varade.

Jag var dock inte så länge på krogen. Åt lite strips med en ny bekantskap och gick hem och lade mig.  Telefonen cp:a ur och fick några arga sms av Emma.


Söndagen låg jag i parken och solade när Lisa och Fredrik kom förbi. Följde med dom hem och låg och solade och blev bjuden på lunch hos dom.

As mysigt att slappa i solen med goda vänner.  Sedan kom Bkörn förbi mig och vi satt och pratade. Han förljde med till Sibylla där jag fullkomligt vräkte i mig mat för mina sista pengar. Milkshake och kycklingburgare och strips med dip.  Gott som fan! Igår jobbade jag och tränade och idag är jag förbannat trött och grinig.


Bye

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards