En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under april 2012

Av Linn - 24 april 2012 21:12

Om någon hade sagt till mig för ett år sedan att jag skulle träffa en kille som fick hela min värld att vändas upp och ner och då inte bara som något man säger. Utan verkligen bokstavligen..

Skulle jag nog ha skrattat dom i ansiktet.


Men när jag nu ligger här i sängen med feber, har jag börjat tänka på hur osannolikt livets små vändningar kan vara. 

Inte nog med att jag fått resa och uppleva nya saker, jag får göra det med en man jag älskar från botten av mitt hjärta. Jag har lärt mig nya saker och en helt ny och spännande värld har öppnats för mig.

Att få vara en del av fallskärmsvärlden, även fast jag ännu inte hoppar själv. ( Det kommer ) 

Med alla dessa välkomnande vänner och härligt konstiga blandningen människor i alla åldrar är något man inte ofta hittar. 


Att tvingas utmanat mig själv, genom att resa själv så långt bort från allt tryggt och hemmavant som man bara kan. Och att ha genomgått prövningar på olika sätt känns få förunnat.

Jag tror jag är en starkare människa idag än jag någonsin varit men har också större insikt om vem jag är som människa. Självklart har det funnits stunder då inte allt varit guld och gröna skogar, och man bara velat ringa någon nära. 

När man då inte kunnat och känt sig så otroligt långt bort har man fått testa sig själv och växt. 


Jag är lyckligt lottad som har mina vänner, både nya och gamla trygga. Och som får uppleva en större värld med någon som uppmuntrar mig. 

Tack Rob, Ida, Nathalie, Darcy, Liam, Mia, Carolin, Mamma, Emmy, Ellen, Elin, Helene, Tina, Emma, Lisa och alla andra där ute som stöttar mig och alltid finns där. 


 

Av Linn - 23 april 2012 20:24

Äntligen börjar den släppa! Iofs sov jag nästan 12 timmar inatt. Somnade runt 7 på kvällen igår och vaknade 7 imorse.. 

Jag behövde nog sova ordentligt. 

Idag har jag gjort massa viktigt, deklarerat och ringt runt och grejat. 

Tvättat kuddar och kläder och organiserat skjuts till mitt blivande hem husvagnen på fallskärmsklubben på fredag när karln anländer. 

Jag har även träffat Helene som jag inte sett på skitlänge. Och det var sjukt kul att träffa henne och se att hon mår så bra.


Och äntligen laddat upp lite bilder :)


           

Mitt andra tandemhopp :) Med 3 kameramän. Darcy var min tandempilot, Rob, Liam och Marley mina fotografer. Så sjukt kul när man får hoppa med sina vänner och ha kul hela vägen :)


     



Alex och Sabrinas sjukt vackra bröllop.


     

Jag lyckades även se en hel 9 timmars cricketmatch i Napier, grymt imponerad av mig själv som stod ut. Men kul med en heldag med massa vänner.


 



Jag har sett så vackra platser och solnedgångar.

Det är så vackert att man tror att man är i en film. För allt är alltid lite bättre i filmer ;)


         

Fått äran att hänga med den här lilla krabaten. Swoop en helt underbar liten katt med stor personlighet. Han och jag i husets beanbags, där vi legat och kollat på film och gosat.






Ja livet har sett lite ljusare ut bakom nya solglasögon på andra sidan jorden.

Där jag sett nya stjärnor på himlen och orions bälte upp och ner.




Och underbara nya vänner har uppenbarat sig. Vad mer kan man begära?     

Av Linn - 20 april 2012 08:01

Japp efter ungefär 48 timmars resande landade jag i Stockholm igår. 

Och vilken resa...

Gå upp 05.00 för att påbörja resa med bil 4 timmar till Auckland. Den resan var ju inte allt för jobbig. 

Kommer till flygplatsen 11, flyget försenat och lämnar Auckland 15.00 10.5 timmar på flyg med supersvullna fötter även fast jag hade stödstrumpor.. Dessutom har resebyrån glömt att boka att jag inte äter kött så jag får en konstig indisk vegrätt.

Landar i Hong Kong och måste springa till gaten. ( Flygplatsen är massivt stor.. ) Hann precis med nästa flyg. 12.5 timmar bredvid en kines som hostar rakt ut utan att hålla för handen, puttas och gör konstiga förkylningsljud med näsan HELA RESAN. Lyckades halvsova ca 3.5 timmar. 

Landar i London - Heathrow och måste springa till nästa flyg. 2 timmar till i flygplan. 

Jag har aldrig uppskattat en dusch och att få sova så mycket som igår.


Saker jag gjort som jag aldrig gjort förut under resan:

  • Hoppat Bungyjump 
  • Lärt mig äta musslor
  • Badat i naturligt varmt vatten som luktar svavel
  • Badat i saltvatten
  • Sett svarta svanar
  • Ätit sötpotatis
  • Kört på andra sidan vägen, och det har varit det enda rätta. 
  • Kört åt andra hållet i rondeller, och det har också varit rätt.
  • Åkt porsche ( ca: 20 minuter )
  • Varit med i en bilolycka i en porsche.
  • Jobbat för minimilön som servitris.
  • Sett fantastiska platser som får dig att tappa andan.
  • Paddlat surfbräda
  • Druckit rom i en gummibåt i en sjö mitt i natten.

Och förmodligen mycket mycket mer.

Jag har träffat underbara människor och upplevt en kultur som inte liknar min. 

Och nu ska jag uppskatta vad Sverige har som inte Nya Zeeland har. Knäckebröd, gott filterkaffe, riktig mozzarella, varma hus, tåg, obegränsat internet, och mina vänner och min familj.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards