En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under maj 2012

Av Linn - 12 maj 2012 13:56

I Onsdags åkte jag och Rob och hämtade Sam ( Samantha ) på Arlanda. 

Hon flög från Nya Zeeland och kommer vara här i 4 månader. Sjukt roligt att hon är här nu så jag kan dra med nån in på stan. Rob är inte den roligaste att fönstershoppa med.

         



På Torsdagen var vi hemma hos Alex och grillade och välkomnade Sam.

En riktigt trevlig kväll med trevligt folk.

 



Vädret är inte på vår sida denna helgen, men det verkar som att imorgon ser bättre ut. Vilket betyder mer folk på klubben och en roligare stämning.

Att bo i husvagn har sina för och nackdelar.

Just nu har jag nästan nackspärr, då det drar från fönstret och det gör min nacke stel. Men det är skönt att få sova i lugn och ro.


Halvan min nya lilla kompis är på klubben i helgen också. Det gillar jag!

 


   

Av Linn - 6 maj 2012 14:47

Livet på fallskärmsklubben är primitivt och ganska enkelt. 

Helgerna jobbar jag och lagar mat och brygger kaffe och träffar alla roliga människor. 

Och i veckan har jag mestadels städat. Husvagnen och inne i klubbhuset. 


Detta är då mitt eminenta hem för sommaren:



En ganska kantstött, spraymålad och charmig husvagn på det där whitetrash viset.

Men den fungerar mest som sovplats. Det är ganska skönt att kunna krypa in och slippa höra folkets festande om man inte vill.


   



Vädret har varit ganska härligt förutom 2 dagars regn och rusk. Och man kunde ju ha haft en sämre utsikt än flygfältet under dagen.

I Onsdags kom en Ola från nåt radioprogram och gjorde ett tandemhopp och hängde i solen.


På onsdagskvällen åkte jag och Rob in till människobyn och åt en god grekisk middag och kollade på Avengers på den nya biografen i stan. Sjukt bra film, och snygga lokaler.



Rob var ganska imponerad över storleken på salongen vi satt i och var tvungen att ta ett kort på mig med bioduken :)

   



Och igår fick jag träffa en av dom sötaste hundarna jag någonsin sett. Chiuauan Halvan. Som älskar att gosa och fångade mitt hjärta på¨en gång.

Elof hade införskaffat en morphsuit och såg ganska rolig ut i den. Han hoppade i den också. Fick aldrig riktigt höra vad som hände mer med det.

I veckan ska vi hämta Samantha som kommer från NZ och ska packa med Rob. Och slappa här i tattarlägret.

    

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards