En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under september 2008

Av Linn - 29 september 2008 21:32

Idag har jag varit duktig. Förutom att jag jobbade för min 7:e dag i rad så hjälpte jag Erika att skruva ihop hennes nya bord och stolar hon köpt.

Känner mig riktigt nyttig som utfört något för att hjälpa nån annan idag.

 Imorgon är min lediga dag ochjag ska 1000 saker.

Ska upp tidigt och hjälpa lillasyster att betala räkningarna. Eftersom hon inte har internet hemma.

Klockan 09.00 kommer erika och hämtar upp mig, vi ska till Kramfors och gå på dollarstore och köpa onödigheter. Ta en sväng på stan och kolla.

Sedan tillbaka till sollefteå och jag ska till tandläkaren. Fy fan.. Dom ska ruinera mig igen.

Sedan hjälpa Erika att bära golv som hon ska hämta.

Senare ska jag hem till Linda och tvätta. Jippie!!

Jag älskar att tvätta, eller känslan av nytvättade kläder. Bara att veta att allt man har (typ) är rent.

Jag och Linda och Maria ska även ut och motions gå en sväng. Ska bli skönt.

Pratade med Gösta idag.. Ja jag vet inte vad jag ska ta mig till med den herrn. Vad får jag ut av att krypa för honom?

Är det själva jakten som är intressant? Är jag precis som en kille som endast tycker det är kul så länge som det inte är definitivt, eller vad är det som gör att jag inte släpper honom?

Idag känns ändå lite lättare, kanske för att jag vet att jag fått ledigt för att åka ner till värmland i slutet på oktober.

Ska hälsa på min mamma och pappa. Innan dom åker till thailand i 3 månader. Fan jag vill också göra nåt roligt.

Ska bli väldigt kul att åka ner iallafall.. Ska träffa mitt ex och hans dotter och hennes mamma! Pratade med dom på msn i fredags och jag saknar dom alla så himla mycket. Filippa har ju blivit 2 år äldre och det ska bli kul å se om hon känner igen mig.

Ska försöka träffa lite fler folk samtidigt.

Måste  nästan lägga mig snart.. Om jag ska orka upp imorgon..

Av Linn - 28 september 2008 16:47

Det här är en kontaktannons den ärliga vägen:

 Jag är en 24 årig tjej. Blonderad, 173 cm lång och normal kroppsbyggnad.

Gillar att drömma mig bort i musik och blir ofta okontaktbar.

 Super mer än vad som är rekommenderat, och får då en tendens att slänga ur mig saker jag inte borde. Har även världens sämsta balans sinne med alkoholhaltiga drycker i kroppen. Så stöttning kan vara en bra egenskap hos dig när du dricker. Alltså både mentalt och kroppsligen.Jag mår som sämst på hösten och kan börja gråta för saker som egentligen inte betyder något.

Jag ger dig hela mitt hjärta så du kan trampa sönder det, och prioriterar alltid dig först. Jag låter dig bestämma det mesta eftersom jag är rädd att säga fel. Och vad konsekvensen av det blir.

Jag har en komplicerad familj, vilken kommer spela stor roll i vår samlevnad eftersom det påverkar mig otroligt mycket.

Jag är alldeles för tam mot min familj och säger inte ifrån.

Gillar att dansa och fika med mina vänner, när jag har tid och ork.

 Sport intresserar mig inte överhuvudtaget. Men jag tittar på det bara för att du inte skall tycka jag är tråkig.

 Trasig och sårad men har lyckats lappa ihop mig någorlunda. Kan ha dagar som inte är lika bra som andra. Vill ändå alltid se det bästa i folk tills dom bevisat motsatsen.

Emo, och har en stor höst depression. Jag äter inte kött, endast fisk, skaldjur och sällan kyckling. 

Om jag äter överhuvudtaget. Du märker på mitt humör om jag fått mat i mig.

Jag klagar mycket på min vikt även fast jag inte borde. Och trivs inte med mig själv. Det positiva är att du kan aldrig får mig att må sämre än vad jag själv har gjort. Som du märker väldigt pessimistisk och har höga krav på min blivande. Vad jag vill ha och vad jag väljer är 2 helt skilda saker.

Jag vill ha en lagom snäll kille, som kan ta hand om sig själv och mig.

Men jag väljer alltid killen som får mig att känna mig osäker på mig själv och otillräcklig.

Känns det lockande? Inte, nej jag förstod det. 

Var bara tvungen att få ut all skit. Förhoppningsvis är morgondagen lite trevligare.

Ciao*

Av Linn - 28 september 2008 07:06

Ja nu sitter man på slaveriet igen ;)

Klockan är alldeles för tidigt för att vara vaken en söndag och jag har en j***a tandvärk. Not good. I somras var jag tvungen att dra ut en visdomstand. Och jag har tandläkar skräck. Satt och skakade och dom var tvungna att be mig att andas, blev helt vit och grät. Moget Linn..

Så nu har jag lite fasa för det här. Kommer nog dra det in i det längsta. Och så är det ju så förbannat dyrt.

Igår blev jag bjuden på middag, av en pojke som tjatade till sig mitt telefonnummer. :P

Det var jätte trevligt, och jag fick blommor och vi åt god mat och satt och pratade en massa.

Hade inte förväntat mig att det skulle vara så trevligt så det blev en glad överraskning. Sen åkte vi bil runt i sollefteå och kollade en sväng. Och så hem till mig och jag visade en massa kort, och vi pratade en massa.

Han kände tydligen Conny, en kompis från när jag bodde i Östersund.

Skumt.

Herr gösta hörde inte av sig igår. Jag skickade ett sms på morgonen, inget svar. Sedan ett mms på dagen, då fick jag svaret: Mmm..  mums.

Ringde strax efter det, inget svar. Och heller inget svar senare på kvällen när jag ringde.

Så nu lägger jag ner. Jag orkar inte med den här känslokarusellen.

Bättre att bara  skita i och gå vidare..

Det gör så ont i hjärtat när man inser att den man tycker om inte riktigt känner samma sak som man själv.

Jag får glädjas åt att det faktiskt finns människor som uppskattar mig.

Och försöka tänka på det.

Jag är så förbannat trött. Har ont i tanden och vill bara krypa ihop i fosterställning i min säng och sova bort denna söndag.

Men icke.

Av Linn - 27 september 2008 07:15

Och här sitter man som en trogen arbetare och ruttnar bort i sin kontorsstol. Det är okristligt tidigt och jag somnade inte förens klockan 3 inatt. Gösta lovade att ringa igår, men gjorde han det. Nej! Och det är så här det börjar.. Nu börjar jag fundera på vad jag gör för fel som gör att han inte vill höra av sig, sjukt va?

Jag gör inget fel.. Jag tycker bara att man bör höra av sig när man sagt att man skall göra det.

Speciellt om det någongång eventuellt kan tänkas bli något.

Jag menar tycker man om en person är väl en av grund impulserna att man vill prata med personen, men jag kanske har fel där.

Nu sitter jag iallafall här på jobbet, svin trött, oduschad, i mjukisbyxor och osminkad. En mycket vacker syn måste jag säga.

Ungefär som en överkörd ekorre på vägen.. Mmm nästan precis så.

Och den överhängande tröttheten som så tydligt visas i mina blodsprängda ögon är inte till min fördel.

Tur att det än så länge endast är Björn som är på jobbet med mig.

Middagen med Pertan blev en succé! Mycket gott.. Men det kan inte undanhållas att jag fick lite dåligt samvete av all den feta och goda maten. Får nog bli en promenad senare idag. Skall eventuellt på middag med en kille idag. Vi får se, han skulle tydligen bort så vi får se när han kommer tillbaka. Kanske hinner bli för hungrig.

Jaja.. Ska väl försöka jobba nu då.

Av Linn - 26 september 2008 17:15

Är det så himla mycket begärt?

Få skratta och mysa, krypa ihop i soffan med en arm runt mig och höra hjärslag nära mina. Någon som stryker mig i håret och får min ångest för hösten att försvinna. Höra andetag när jag skall sova och bli förbannad när någon snarkar så jag inte kan sova. Det är iallafall en vettig anledning till sömnlöshet. Istället för att bara ligga vaken och grubbla.

Det värsta är att de tankar som fyller mitt lilla huvud på nätterna är helt meningslösa. Typ som vad om jag ska köpa fler blommor, och vart jag då ska ställa dom.

Eller allvarliga saker som hur jag ska hantera vissa sitautioner. Men så fort någon ligger bredvid mig är jag lugn, hamnar som i trans och somnar fort.

Det är de tunga andetagen som får mig att slappna av.

Vi är inte gjorda för att leva ensamma.. Varför skulle vi annars ha två av allt?

(nästan allt)... Nee nu ska jag inte deppa ihop helt.

Jag behöver köpa en bokhylla. Någon som har ett bra förlag på en snygg och bra bokhylla som inte tar allt för stor plats. Helst i svart eller väldigt mörkt trä.

Jag har ingenstans att ställa mina saker. Förjävligt va man samlar på sig. Skulle nog behöva rensa en del. Speciellt bland mina kläder. Men man tänker ju hela tiden att man kommer att använda det nån gång. Patetiskt. Man har inte användt det på 2 år, men joo då jag ska säkert använda det igen.

Funderar även på att färga håret mörkt igen. Vill inte vara blond längre.

Men men det är ett senare problem.

Bara 2 härliga timmar kvar att jobba. Känns underbart, eller rent förjävligt för dessa timmar kommer att gå otroligt sakta. Jag är hungrig och trött och less.


Av Linn - 26 september 2008 10:43

Idag skall jag laga mat med min vän Per. Vi skall göra potatisgratäng och ugnsstekt kyckling med västerbottensost och vitlök.. Yummie.

Per är en sån vän som är som en storebror och som jag oftast bara träffar när saker inte är så bra, och vi lagar mat tillsammans.

Pratar och skrattar..

Med föräldrarna är det bättre. Dom har lugnat ner några cylindrar och tagit sig samman. Vad ska man säga..

Jag fattar inte varför dom ska blåsa upp allt så himla mycket. Och bete sig som fjortonåringar.

Man blir ju bara irriterad. Och besviken för att sedan ska vända det på en 50 öring och va glad igen. Det fungerar inte så i praktiken.

Ser verkligen inte fram emot att jobba i helgen, löningshelg och jag börjar 07.00 lördag och söndag.

Finns det något värre straff? Haha.

Ska försöka snika till mig att få tvätta hos linda på söndag. Måste verkligen tvätta.

Jag skrev ett sms till herr gösta var det väl jag kallade honom, igår och sa det att det känns som att jag är en tjat kärring när det bara är jag som hör av mig. Och har bestämt mig för att inte höra av mig idag.

Få se om han fattade vinken.

Jaja nu skall man börja jobba då.. Jao*


Av Linn - 25 september 2008 16:11

Att bli så himla besviken.

Varför kan inte mina föräldrar bete sig som vuxna människor?

Nej man ska behöva gå och bli förbannad på dom för deras jävla utbrott och hetsiga temperament. Och folk undrar varför man blev som man blev..

Inte undra på att ens värld ser ut som lustiga huset. Hela ens värld är skev och jag mår bara dåligt av att tänka på det. Fy fan vilken deprimerande dag.

Jag har så stor lust att bara skrika åt dom att växa upp å bete sig.

Men vad gör det för nytta, som om dom skulle lyssna på mig.

Jag hade iallafall tur med vädret idag.

Det är soligt och vackra färger på träden, får försöka glädja mig åt att mitt liv inte är lika kaos artat.

Bara lite. Och när jag försökte ringa personen som vi kan kalla för gösta.

Så var ham i möte, och har inte hört av sig sedan. Jag menar man vill ju kanske ha lite medhåll eller stöd en sån dag som denna.

Jaja får se om han ringer sen. Ska sitta å pinas till 24 på jobbet med allt detta i huvet..

Kortet tog jag på väg från jobbet häromdagen.

Ciao*

Av Linn - 25 september 2008 10:37

Japp idag fick man lön då.. Och börjar 15.30 så nu skall det konsumeras.

Har köpt ett par solglasögon dessa som visas ovanför.

Hur snygga som helst.


Ringde mamma för att prata lite. Men nu har helvetet brutit lös hemma på brattmon. Mamma och pappa bråkar igen. Det var väldigt länge sen sist.

Min pappa jobbar i norge och hade varit där en vecka, och har gjort av med 8000 och kan inte säga på vad.. Så just i detta nu packar mamma sina saker..

Jag vet ju att hon kommer att förlåta honom och gå tillbaka som vanligt, men det känns i hjärtat när dom bråkar såhär.. 

Mamma misstänker pappa för att vara otrogen då han har kondomer i sin resväska, min mamma kan inte få fler barn. Så jag förstår henne..

FY FAN!!!!!!

Jag är så less på den här skiten. Varför kan dom inte bara gå isär och inte ha mer med varandra att göra.

Jag har velat det i många många år. Då blir det iallafall tyst på dom.

Om bara min pappa kunde skärpa sig nångång.

Nej nu måste jag skynda mig så jag hinner till körskolan så jag får börja på körkortet nångång.


Senare:

Nu har jag varit på stan och gjort en massa nyttigheter. Jag var till körskolan och skrev in mig. Var till optikern och gjorde testet, skickade ansökan om körkortstillståndet. 

Var in på banken för at fixa visa kort, har ju inte det nu. Och gick därifrån med ett pensionssparande. Inte illa. Jag köpte nya stövlar och lite linnen. Mina räkningar är betalda och jag har lagt undan pengar. 

Det har varit en riktigt produktiv dag idag. Synd bara att man ska behöva jobba till 24.. 

Det suger.



Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Skapa flashcards