En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under januari 2011

Av Linn - 31 januari 2011 18:53

Jag har grinat lite, över allt som är jobbigt.

Och då mår man lite bättre helt plötsligt, som att man drar ur en propp och låter det onda rinna ut.

Jag saknar verkligen Ellen! Min lilla solstråle.

Hon har börjat rita hus och fönster och människor.


Igår hade vi sällskap och kollade på film. Trevligt när det kommer folk.

Jag och Karin är ju sällskaps människor och vill gärna ha folk här så ofta som möjligt. Men dom som bor här verkar inte vara av samma skrot och korn. Men gårdagens sällskap var trevliga och filmerna var sådär.


När dom hade åkt la jag och Karin mig i min säng och kollade på mer film.

Coraline, en film med dockor. Typ som Nightmare before christmas.

Jag älskar såna filmer. Det är verkligen en konst.

Karin somna nästan direkt och då stängde jag ner. Har ju redan sett den några gånger.

Så vi sov tillsammans, jag, Karin och Hilding. Och jag sov förvånansvärt bra.


Idag har jag varit på ridskolan och druckit kaffe, köpt snus och inte så mycket mer än gråtandet.

Men så är det.

Imorgon är en ny dag :)

Av Linn - 30 januari 2011 17:53

Klockan ringde 8 imorse, och jag hade som vanligt problem med att somna. Och blundade nog till sist runt halv 5.

Men steg ur sängen halv 9, redo för dagens uppgift.

Muffinsbak åt Hallsta ridklubb. :)

Det gick smidigt och bra och dom verkade nöjda.


Sen åkte jag och Kakan hem och tog en promenad med Hilding.

      Det var så fint väder och solen kändes till och med varm, kändes nästan som att det finns ett slut på mörkret och kylan :)

        Det är så himla fint bakom huset på lägdan att ta en promenad i solen.

    När vi kom in gjorde vi varm choklad med vispgrädde på toppen, och Digestive kex och hårdbrööe!


Somnade en timme när Karin hade åkt tillbaka till jobbet, och drömde om vin och vänner och att jag fick ligga och skeda med en kille jag känner.

Ibland kan det vara det mysigaste i världen att bara få ligga och skeda med nån.

Men men det kommer när det kommer.  ;)

Av Linn - 29 januari 2011 17:19

Igår skulle Karin på personalfest, och då alla var hemma hos oss och gjorde sig iordning. Blev det så att jag också följde med.

Vi gick på nåt italienskt ställe och åt god mat.

Tyvärr hände en liten olycka, där en av personerna som var med spydde i tallriken. Vilket gjorde att vi tappade aptiten.

Men utöver det var det en rolig kväll, alla var glada och hade sjukt kul.

Vi gick på Harrys.


Idag ligger jag bara i soffan och slappar. Ganska gött faktiskt.

Ikväll blir det myskväll med frugan. Med godis och göttans.


Imorgon ska jag baka muffins på ridskolan. :)

Av Linn - 27 januari 2011 15:33

Ja det kan man säga efter dagens promenad.

Dom här promenaderna gör verkligen mycket. Man får en helt ny energi.

Att jag hade glömt hur bra det är att röra på sig :O

    Det var så fint väder :)

      Söt hilding!

  Vårat hus! Det röda :)         Jag var ute ca en timme och nu har jag massa energi att göra saker igen. Tror jag ska börja med att hänga tvätt :P

 

Av Linn - 27 januari 2011 13:03

Det finns många olika sorters kärlek, den man har till sina föräldrar.

Till sina syskon och till sina nära vänner. Och den kärleken är ju den bästa egentligen. Den kan förändras och växa beroende på olika omständigheter.

Men i det stora hela finns den alltid där.

Och den räddar dig dom stunder då livet känns för tungt eller hindren på vägen känns svåröverkomliga.


Kärleken för sitt/sina husdjur är likadan. Men den är ännu mer villkorslös.

Och i brist på den kärlek man törstar efter känns dessa olika kärlekar ändå som en stor tröst och lite viktigare.


Det är ändå dessa relationer och uppmärksamhet man värderar mest.

Av Linn - 27 januari 2011 01:20

Idag vaknade jag innan 8, Karin skulle ha skjuts på jobbet så jag kunde ta bilen för att storhandla.

Fick en kopp kaffe på ridskolan och sedan var dagen igång.

Har städat och vikt tvätt, grejat och donat. Åkte och storhandla på ICA Maxi.

Och det är inget man vill göra klockan 5 dagen efter löning, ensam..

Folk är som galna, och stannar mitt framför en och velar och glor.

Jag hade bestämda mål och ville ut så fort som möjligt. Men min shoppingrunda tog dubbelt så lång tid för att folk bara velar.

Men nu har vi mat för minst 2 veckor framöver, rock n´roll!


Testade ett recept som kom med senaste numret av Buffé.

Pasta med örtmarinerad fetaost.

Basilika, persilja, citronskal, pressad vitlök, olivolja och fetaost. Bara det är ju super smarrigt. Sedan koka pasta och slänga i ärtor och sockerärtor dom sista minuterna.

Och det var en jävla hit!


Imorgon har jag inget planerat, förhoppningsvis får jag lite sällskap av nån trevlig själ.

Fredag ska jag hänga med Jens när Karin ska på personalfest :)


Och nu ska jag försöka sova.


Av Linn - 25 januari 2011 17:12

Idag vaknade jag halv 3. Ganska pinsamt!

Somnade dock halv sju..

Men jag hade ett viktigt brev att skicka och den som inte har en bil får använda bena.

  Kallt och friskt men förhoppningsvis gör det att jag somnar tidigare ikväll.

Håll tummarna.

I övrigt har jag ganska tråkigt. Ska nog spela lite tv-spel.


Passande sång.. Daysleeper.

Av Linn - 24 januari 2011 23:11

Idag bakade jag muffins för att fira att jag vaknade innan 12.

Stora choklad muffins.

Jag tvättade och grejade här hemma.

Sen kom Jens och drack kaffe med mig.

Pratade med Jesper om jobb i norge och det kanske blir nåt av det.

Men än är det bara lite spekulationer.

Sen följde jag med Jens hem och träffade hans kompis Daniel och kollade på lite film innan jag skulle hämta Karin på jobbet.

Skönt att ha nåt att göra en dag.


Haha hittade ett kort på Karin med en mugg folköl.

 

Haha!


Och fejjan var svinsöt som vanligt.

  Ibland är hon så söt att man bara vill äta upp henne.

Och gosa sönder henne, men det skulle ju bara vara sorgligt.

Har fortfarande inte bestämt mig med håret.

Alla bara säger olika. ÅH JAG KAN INTE BESTÄMMA MIG!

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards