En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under december 2009

Av Linn - 31 december 2009 17:17

        

 Den 22 januari 2009 tog jag körkort. I like!!

 

     

Februari jag köpte min lilla bettan som verkligen inte ser lika fin ut i dagsläget. Lortig är vad hon är.

 

    

Mars var jag i åre och härjade lös. Och såg vildsvin för första gången i mitt liv! SJUKT!!!

 

  

I April fyllde jag 25 jävla år. Sjukt att man är närmare 30 än 20. Trodde aldrig jag skulle se den dagen.


    

Maj flyttade jag in i min underbara lägenhet!! Lovely! 


 

Juni firade jag midsommar på Ulvön med min bästaste Karin.


  Juli    

Juli var jag på Rallycross EM i Höljes och röjde röven! Mycket sliten efter en 3 dagars men lätt värt med kanon väder. Hade för övrigt min första betalda semester i hela mitt liv.


    

 I Augusti badade jag och plockade blåbär och förlorade min bästa vän för en tid. Och var på urkult för 9:e året i rad!


    

I september blev jag kär i en gammal klasskamrat och festade en del.


      

I oktober lekte jag bland löv och såg ljuset försvinna och min bilruta blev krossad :(


      

I november fick jag tillbaka min vän, var skitsnygg i mustasch och fick gosa extra mycket med min Ellen.


    

I december träffade jag en massa gamla vänner och bakade lussekatter och ramlade och slog mig rejält.


Det var det här året, nu är jag redo för nästa! Bring on the guns.

Av Linn - 31 december 2009 13:06

  

Det är jag det, fick inte speciellt starka mediciner men om man tog dom på tom mage på morgonen blev man ganska yr kan jag lova.

Men efter en banan och en yoghurt är man inte riktigt fit for fight men så gott som.

Alla ska ut och supa skallen av sig ikväll. Inte jag, nej jag ska spela tv-spel och titta på tv med min vän. Och äta chips och dip. Yummie.


Av Linn - 30 december 2009 22:49

Idag fick jag åka till vårdcentralen för att kolla vad som var fel med huvudet. Fick vänta i 3 timmar på sjukan. Gjorde en CT röntgen vilket jag aldrig gjort.

Men dom hittade ingenting som var brutet eller blödde i hjärnan som tur var.. Jag har sträckt nacken, vilket förmodligen skapar spänningshuvudvärk. Så nu får man äta diklofenak och nån muskelavslappnande för att få bort värken.

Sedan tog jag min skadade bettan och körde syster för att hämta hennes Ida på flygplatsen. Och är äntligen hemma. Läkaren ringde efter jag varit på röntgen och sa att det var något deformerat på andra sidan av ansiktet. Och frågade om jag hade ramlat tidigare och slagit mig ordentligt.

Hahaha det är som att fråga en unge om den gillar godis.

Jag svarade ja det har jag förmodligen gjort. Då skratta han åt mig. Skulle nog jag också gjort. Men jag kan inte komma ihåg att jag gjort det. Men man vet aldrig det kanske kommer smygande tillbaka ;)

Av Linn - 30 december 2009 12:54

Här kommer några bilder som jag har tjuvat av Gabbis facebook!

Sorry Gabbi men jag gillade dom så mycket.

   

Härlig haka jag har!!!



Finns få människor man har så kul med.

Jobbet idag suger, jag har så sjukt ont i huvudet. Knaprat Iren och alvedon och inget hjälper. Borde nog kanske kolla upp den lilla huvudknoppen. Kan ju ha fått nån liten hjärnskakning eller nåt. Har haft så svårt att sova när man har så ont lixom.   Sov kanske högst 3½ timme inatt. Men tog mig upp imorse!


Ska åka direkt efter jobbet mot sundsvall och hämta emmys kompis Ida som kommer med flyget. Vad snäll man är hela tiden.

Av Linn - 29 december 2009 00:13

Body balance var sjukt bra, men gud va ovig jag är och otränad. Nu får man ligga i.

När jag kom hem var jag jätte trött och åt och duschade och la mig sen vid nio. Somnade till vid tio och vaknade en och en halvtimme senare. Och kan nu inte somna om. Funderar på att ta en liten promenad och rensa huvudet. Men det är ju så sjukt kallt.

Det är alltid när jag har såna här nattliga funderingar jag känner mig så ensam.

Ja jag har min familj och vänner. Men jag är ganska ensam i övrigt.

Visst har jag haft små förhållanden med människor långt ifrån mig men det har ju inte fungerat, vi har varit för olika, mått för dåligt och distansen gör att det blir svårt.

Men jag behöver också kramar. Och kanske en puss i pannan som säger att det ordnar sig gumman. Jag saknar tvåsamheten. Att få sitta och döma ut folk på tv eller skämta om saker man inte borde skämta om. Eller bara äta/laga mat tillsammans. Små saker som gör så mycket men är så lite egentligen. Att få klaga på nån för att den inte städat eller nåt annat.

När man är singel har man ingen att smågnabbas med. Man får aldrig bara klaga och gnälla. Nån som pysslar om en när man är sjuk eller bara ynklig.

Nej idag nu på kvällen är en sån stund när det hade varit skönt att få krypa ner med någon man tycker om och bara bli omhållen.

Men det kommer en dag när jag hittar den personen som är rätt för mig.

Bättre att vänta tills det bli rätt.

Nu har man tömt sig igen. Förhoppningsvis somnar jag snart.

Av Linn - 28 december 2009 16:09

Yay äntligen börjar den igen, och idag hinner jag till och med gå på den. Känner mig lite små yr och har fortfarande ont i näsan så den lugnaste träningsformen borde funka. Har storstädat och köpt dörrmatta idag. Bara sådär ett halvår efter att jag flyttat in. Men golvet blir så fult utan.

Annars funderar jag på att ha ett helnyktert nyår. Ska ju jobba både nyår och dagen efter så känns som att det kan vara bra. Kanske kan köra folk eller nåt.


Har funderat på ett nyårs löfte men man bryter dom ju alltid ändå, men man kan ju försöka med nåt som faktiskt går att hålla.

När jag var yngre typ 8-9 år höll jag upp från godis i nästan ett helt år.

Min storasyster gjorde små lappar som vi satte överallt på tv:n och på saker i hela huset som skulle påminna mig om att jag inte skulle äta godis. Men när jag var hemma hos mormor och morfar på julafton när det nästan gått ett helt år blev det förmycket.

Där stod över ett kilo godis i en stor skål och alla mina kusiner åt av den, jag som hade åkt ner själv till värmland för att fira jul med släkten ringde hem till mamma i åre och grät och frågade om jag fick äta godis nu. Och det fick jag.

Vilken lycka!

Men funderar på att försöka med det löftet igen, att inte äta godis på ett år. Det är fan svårare nu när man har egen ekonomi och inte behöver be mamma om pengar för att köpa saker.

Men kanske kan lyckas.

Vill även försöka sluta röka.Det vill jag ju hela tiden, men tydligen inte tillräckligt mycket.

Ja ja nu ska det snart tränas.


Av Linn - 27 december 2009 21:56

     

Man kan ju lugnt säga att det varit en händelserik högtid.

Julafton firade jag med mamma och pappa och åt lite grann. Sen satt jag och emmy hos mig och spelade tv spel och lyssna på musik. Gick en sväng på hörnan och träffa lite folk också.

Juldagen var det förfest hos mig och gick sedan på hullsta.

Kvällen avslutades med att jag ramlade hemma i min lägenhet förmodligen på dammsugaren. Och landade på ansiktet. min haka har ett stort sår som inte ser så trevligt ut på nära håll och min näsa är så öm att jag inte kan ta i den.

 

Min fläskläpp börjar lägga sig och bulan i pannan gör mest bara ont. Det läskigaste var ändå allt blod. Men det blir väl så när man bestämmer sig för att ta emot sig med ansiktet antar jag.

Det ser inte lika illa ut som det låter men det känns.

   

Igår var det lilla julafton för Ellen.

Ellika, Hemi, Mommi, Linnea och felicia följde med hem till mamma och pappa och åt med oss. Riktigt trevligt.

Sedan när jag kom hem väntade Hamberg och Skoog på mig och jag drack nån öl med dom och följde med på krogen igen. Kanske inte vad jag borde ha gjort. Med tanke på min fina vurpa men jag ville passa på att umgås med mina vänner när dom ändå är hemma. Gabbi joinade samt nya bekantskaper.


Idag åkte jag och emmy ut till mor å far och åt rester. Very nice!

Orkar inte skriva mer men det var min helg i stora drag.

Av Linn - 23 december 2009 23:56

  

Kommer nog kanske inte bli så mycket bloggande i jul!

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards