En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under december 2010

Av Linn - 31 december 2010 02:43

      Januari bjöd på en jävla massa kyla. Och en ny lite roligare frisyr :)


    En otroligt söt liten krabat som hette Våfflan flyttade in i mitt hjärta och i min lägenhet. <3


       

Mars levde jag på hoppet och var en sväng till Åre och gled runt på bräda.


        I april blev jag 26 år och märkt för livet i present av min lillasyster. Och såg den sötaste lilla påskkärringen jag sett ;)


           I maj umgicks jag med många härliga vänner, och förlorade mitt jobb sen 3 år..


              I juni blev min käraste Lisa en ärbar kvinna genom giftermål. Jag träffade min brors pappa med familj från Usa för första gången. Jag överraskade även Ida på hennes födelsedag och sa hejdå till jobbet med en sjuhelvetes fest. Min älskade Karin tog ett stort kliv in i mitt liv igen.

                I Juli hängde jag hos Alva när jag behövde lite extra stöd. Jag fick lite extra energi av Karin och solade en hel del. Hängde en vecka i värmland och var på Höljes rallycross EM.


                   


Augusti innehöll mycket firande och festande, Urkult och bröllop och även Peder gjorde Sanna till en ärbar kvinna.


            I september bestämde jag mig för att flytta, sade adjö till min älskade Våfflan då hon somnade in hos veterinären. Och spenderade tid med dom som är mig närmast.


                    I oktober hade tjejerna en hejdå fest för mig.

Jag styrde kosan mot hallstahammar från sollefteå och tog min älskade katt med mig. Som fick en Hilding kompis. Lärde mig även åka longboard :)


            I november gick jag på fina promenader och fick i läxa att lära mig rida. Reste till stockholm med Karin som underhöll resenärerna.


                    I december, firade jag lilla nyår i måndags med My och Nathalie.

Reste jag till stockholm över jul. Hade en asgrym t-shirt och passade även detta året bra i fejk mustasch. Gjorde knäck själv för första gången och hade en skjutglad kombo.


Gott nytt 2011 alla!

Av Linn - 26 december 2010 19:34

spenderar jag tid med vänner och familj.

Igår kväll smet jag över till My och Nathalie och kollade på Blades of glory och käkade popcorn. Jag sov över hos dom och fick sova lite längre :)

Idag har jag glidit runt på söder väntandes på Alva för att spendera eftermiddagen med henne i skärholmens galleria.

Köpte lite vanliga linnen och en ögonskugga på Make up store.

Jag älskar make up store!!!

Jag blir som ett litet barn så fort jag går in där.

Inte det att jag handlar upp alla mina pengar där, men jag gillar att unna mig en ny ögonskugga då och då. Och när man vet att den kommer räcka sjukt länge känns det värt det.Och så har dom så många fina roliga färger.


Nu sitter jag hos Alva och myser med katten Ninja och ska få god mat. Alva gör alltid så god mat :)

 Litebilder från helgen..

  Träffade mamma  dagen innan julafton på centralstationen :)

Älskade mamma!!

   

Ellen var supersöt i sin nya klänning och granen var också fin.

 

Jag shoppade en otroligt fin mössa också, kanske den finaste mössan i världen.

    När jag skulle sova inatt satt my och spelade gitarr och sjöng vackert för mig. Kan det bli mysigare?

    Och nu sitter jag hos Alva som har den bedårande katten Ninja.

Julkramar :)

Av Linn - 24 december 2010 22:59

Dagen började 8.00 när barnen vaknade och blev överraskade av att granen var klädd och det låg klappar under.

Vi hade inte berättat att det var julafton idag för att spara på utbrotten innan läggdags.

Sedan har det bara rullat på, vi har lagat mat och dragit på oss finkläderna, ätit jättegod mat.

Öppnat massa julklappar och myst.

Jag fick 5 stycken.

*Blue lagoon ansikts mask, ansiktskräm och toner.

*Muffinsformar

*Teflon muffinsform för stooora muffins :)

* I love you kakformar

* Och en wakeup light  väckarklocka.

  :)

Jag har även fått pengar och köpt mig ett wii.

Nu ska julmaten få jäsa i magen och jag ska slappa i soffan :)


Av Linn - 23 december 2010 12:13

Karins tåg var någon minut försenat, men mitt var 35 minuter försenat...

Och tåget som ska gå 200 km/h går i 120 km/h.. Just my luck.

Men men nu sitter jag iallafall på tåget och ska snart få träffa familjen eller delar av den iallafall.

Och jag är glad och solen skiner så man ska väl inte hänga läpp en sån här dag?

          Hejdå kakan vi ses om en vecka, hoppas du har det mysigast hos familjen :)

Av Linn - 22 december 2010 21:45

Nu sitter jag här och har packat klart inför morgondagens resa till stockholm för att fira jul hos storasyster.

Med ett glas rött i handen och känner mig sådär mysigt glad över att bara vara.

Karin åker norröver med hilding på flyget imorgon och jag tar tåget. Söta Rosanna skjutsar oss till stationen, vilken ängel.


Idag har jag gjort ärenden, hämtat ut julklappspengarna från pappa och satt in dem på konton till mina syskon. Och nyss varit och solat en sväng för att inte känna sig sådär grå och glåmig mitt i vintern.


Jag har bestämt mig för att köpa ett wii för julklappspengarna, men frågan är då ska man köpa begagnat och chansa eller ska man gå på det nya? Jag hittade ett erbjudande med ett rött wii och då får man mario och donkey kong och det vanliga sports för 2099:- vilket är ganska rimligt enligt mig.

Men det tåls att funderas på. Måste kolla mellandagsrean i stockholm också, eller om någon har nåt annat tips??




Av Linn - 21 december 2010 01:23

Idag vaknade jag och Kakan sent.

Och tog goood tid på oss innan vi drog ut på julklappsjakt.

Jag har egentligen bara en julklapp kvar.

Vilket känns helt ok.

På torsdag bär det av till stockholm. Ska fira med mina systrar.

Ser egentligen bara mest fram emot att få umgås med dom tillsammans.

Hade varit lika kul även om det inte hade varit jul. :)

Men min inställning till julen ska inte få förstöra julafton i år. Jag ska njuta av sällskapet.

Idag skrev min syster att Ellen kommer slänga sig i mina armar och att hon ville sova med mig när vi sover hos Elin. <3

Skruttan mitt lilla hjärta, hon har saknat mig precis lika mycket som jag har saknat henne, och det känns så himla bra!


Jag hade ju klätt ut mig på julhoppet och för er som missade mustaschen är den här:

  Lite utsuddad efter en hel dag i stallet men ändå väldigt praktfull.

Bilderna från "lagfesten" dagen innan:

        Killen med frisyren var snäll nog att låna ut sin keps till Karin. :P

Killen i baren bjöd på nötter och glad i hågen som man var kläckte man: - Are you nuts?

Vilket vi skrattade ganska mycket åt då men kanske inte är lika kul när man är nykter.


Fredagens fest var mindre lyckad av olika anledningar, men vi var glada för det :P Dock somnade alla innan två och jag stannade uppe och städade.

                         

Men våra t-shirts var en hit. Och Måns och Marie satte guldkant på kvällen genom att dyka upp :)

Den otrevliga killen Linus som ni ser sittandes själv i soffan kunde ha stannat hemma :P

Men nu ska jag försöka sova så jag snart får träffa mina nära och kära. :)

Av Linn - 20 december 2010 01:08

Idag var dagen kommen för min stora debut inom hästhoppning.

Gick upp 7 efter 4 timmars sömn. ( Karin, Madde och jag tog en liten lagfest igår för att ladda upp :) Var i stallet 8. runt halv tolv var timman slagen och jag var så sjukt nervös.. Men alla var supergulliga och peppade mig. Jag måste säga att det är så roligt med alla dessa olika åldrar och den positiva stämningen jag fick känna på idag.

Tack alla för er insats!

Här är iallafall resultatet av dagens tävling.

Mitt lag: Ryss5orna - Madde Uusikartano, Karin Olsson och jag själv såklart!

http://www.facebook.com/?sk=messages&tid=1637986083057#!/video/video.php?v=10150102796475813


Eftersom karin har lagt den på sin fejja kan jag inte klistra in den här :( så ni får gå in på länken.


Tack kakan och madde för idag. I loves you!



Av Linn - 16 december 2010 17:01

I år önskar jag mig en fin jul. Och fred på jorden och att ingen ska gå hungrig såklart.

Men jag önskar mig även denna telefon:

 

Helst i rosa, eftersom jag älskar rosa.

Jag önskar mig även en snäll och trevlig, snygg och omtänksam pojkvän. Som Karin fast kille haha ;)

Jag önskar mig även ett jobb så jag kan komma ur denna tristess jag nu lever i.

Självklart vill jag även ha pengar och en bil men det vet du redan.

Jag vet att det är mycket att be om, men jag blir glad om du uppfyller en av dessa önskningar :P


Från din lilla tomtenisse:

   Linn

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Skapa flashcards