En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under september 2010

Av Linn - 30 september 2010 13:04

Igår ringde min kära lillasyster och grät och sa att hon hade fattat nu att jag skulle flytta. Och bad mig att hänga med henne hela dagen. Vilket jag gjorde!

Var med på barnkalas och fick fnatt, jag fattar inte hur mammor bara kan stänga av allt ljud som barnen för. Det höll på att driva mig till vansinne :P

Sedan följde jag med till Ellika och Hemi och käkade god mat.

    Idag träffade jag Erika och fikade och följde med henne lite på stan. Och gosade med lilla Hera, hur söt som helst.

          Japp sedan har jag fått både bra och dåliga nyheter idag. Men jag orkar inte skriva allt nu så det får bli senare när jag har rett ut allt. Att det bara aldrig kan ta slut.

omg

Av Linn - 28 september 2010 23:06

Hittade ett gammalt kort från 2004.. Ojoj! Enda gången jag var ute och festade på riktigt när jag bodde i östersund tror jag. Med partyprinsessan Samira.

Skämmes kan man nog säga!

 

Av Linn - 28 september 2010 19:32


Det är inte alltid man får en helt egen fest. Men det ska jag få av tjejerna innan jag flyttar. Så på lördag är det fest :) Alla måste ha något rosa. Mig till ära :P

Jag blev så sjukt glad och känner mig hedrad på något vis. Vilka fina vänner man har!

Så nu måste jag bara välja vilken rosa klänning som ska få äran att pryda min kropp på lördag. Svårt val..

Har hängt med lillasyster lite idag och Ellen såklart. Man får passa på nu.

Pratat med arbetsförmedlingen och det skapar ju alltid fler frågetecken och mer att tänka på. Men jag ska nog lösa detta på nåt vis.


Av Linn - 27 september 2010 23:21

Mitt hem ser just nu mer ut som ett bombnedslag än ett hem.

Mitt hem är en kartongborg. Jag har lite smått ångest över att lämna denna lägenhet. Den har varit mitt stöd och min borg i sommar och det första stället där jag verkligen trivs med att bo på.

Önskar jag kunde bara packa ner hela lägenheten och ta med den :)

Men nu går ju inte det, men man kan ju önska och drömma.

  Men det positiva med att flytta och packa ihop sig är att man får rensa ur allt skit man samlat på sig och slänga massor. Och det är väl mest det som tar tid egentligen, att vela mellan vad man ska slänga och inte. Men nu jävlar ryker det grejer. Men jag kan bara göra saker på kvällarna tydligen. På dagarna har jag ingen ork. Borde det inte vara tvärtom?

Jaja jag ska dyka ner i kartongerna igen.


Hade en sjukt trevlig dag med Emma och Malin och självklart Olivia och Daniel en sväng också.

Dagens skitsak var ju att en person man känner stal min lillasysters bil. Och hon ser denna person åka förbi i hennes bil.. Kanske inte helt oväntat att det en dag ska hända när man inte låser den.. Men oavsett är det ju tråkigt. Men den är funnen och ingen for till skada.

Godnatt

Av Linn - 26 september 2010 18:40

Idag har jag rensat avloppet på duschen och handfatet. Och fy fan i helvete vad äckligt det var. Och ja jag spydde...

Men nu jävlar är det gjort!


Åkte med Emma hem till henne och käkade tacos. Det är härligt att bara vara seg och trött tillsammans med någon annan.

Vi käkade och snackade och skickade sms till nummerupplysningar. Haha jag frågade vad jag skulle bli när jag blev stor och fick svaret:
Du kommer bli lastbilschaufför för DHL och köra pallar med lcd-skärmar över hela europa. Efter du kört av vägen för tredje gången får du sparken och börjar på ålderns höst jobba som andratränare för Åtvidabergs innebandyklubb.

Haha sjukt.

Och på frågan vem är Linn Hammarsten i sollefteå svarade dom:
Lillgamla Linn är en ung snygg tös med massor av energi! Hon älskar att vara i centrum och är ledare för sin lilla flock av "unga" damer i skolan. Förutom att skriva på sin egna blogg så brukar hon tjuvröka på rasterna och snacka om killar och Hello Kitty med sina tjejkompisar. Hon drömmer om att en dag få rida på delfiner med sin drömprins Sebastian!

Ja du Sebastian, bring it on! Vart du nu är så kom med din delfin och för bort mig :P

Av Linn - 25 september 2010 14:37

Det finns människor jag borde ha handlat annorlunda mot, och saker jag borde gjort eller sagt. Men man är inte perfekt.

Även om man ibland kan önska eller hoppas att man iallafall strävar åt rätt håll kan man stanna upp och tänka till.

Den här sommaren eller året kanske man ska säga, har verkligen vridit upp och ner på mig och mitt liv. Jag har förlorat människor jag trodde jag hade vid min sida.

Hittat vänner i människor jag trodde var passerade och satt mig själv på prov.


Jag har gråtit och förbannat världen, skrattat så tårarna varit nära mer än en gång. Men mest av allt har jag lärt mig att jag är den enda jag kan lita på i slutändan.

Folk kan få tycka att jag är deppig och dyster.

Jag ser mig bara som kritisk.



Av Linn - 25 september 2010 00:28

Det här spelet som ska spelas mellan de motsatta könen börjar bli ganska trött och tråkigt. Det känns som alla bara går och väntar på att något bättre ska dyka upp, oavsett om dom är tillsammans med någon eller dejtar eller bara överlag.

Och man ska inte vara för på, men man får inte verka ointresserad heller. Och man får inte uttrycka vad man innerst inne känner eller sin längtan efter att inte längre vara en. Nej man ska låtsas att man inte vill ha något seriöst fastän man innerst inne bara vill bli älskad och omtyckt. ( Jag ska självklart inte dra alla över samma kant, för jag har sett att riktig kärlek finns också. )


Nej nu ska jag börja ett nytt liv.

Ny stad, nya människor, nya upplevelser och framför allt ny syn på livet.

Ska börja intala mig själv att allt kommer gå bra så kommer det göra det!

Att jag inte behöver någon kille/man/pojke för att styrka mitt ego. Utan det är jag och endast jag som behöver älska mig själv.

Jag kommer bo med min bästa vän som jag skulle lägga mitt liv i händerna på. En person som fyller nästan alla funktioner en pojkvän skulle fylla. Förutom den sexuella då såklart.

Ja jag är bara så trött på skiten. Trött på lögnerna, falskheten och det oändliga spelet med så fina linjer.


Så nu har jag fått spotta ur mig det också :)


Nu peppar jag flytt!

Av Linn - 22 september 2010 19:05

Det är allt som simmar runt i mitt huvud just nu. Och energin att göra allt jag borde göra är som bortblåst. Jag har varit så trött idag och varit barnvakt åt det sötaste lilla yrvädret. Men det tog verkligen musten ur mig.

Så imorgon tar jag ett jävla ryck.

            Västerås var för övrigt skitkul, karins personalfest var underbar. Massa trevligt folk och god mat och så. Danslektionen vi fick gå på var sjukt kul, och när man är lite småfull och gör det blir det ju ändå lite roligare.

Här ovan ser ni den söta hunden hilding som är Karins sambo. Och huset som kommer bli mitt nya hem :)

          Tog svängen över sthlm hem och träffade några av alla dessa härliga människor som råkar befinna sig där. Och det blir många fler besök i framtiden.

  Och idag när jag kom hem och kollade posten hade jag fått ett sött litet guldigt paket, innehållande detta söta brev på servett samt hello kitty- plåster. Sötaste Alva hade skickat det. Jag är så glad att jag har såna fina vänner som känner mig så väl.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards