En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under november 2013

Av Linn - 18 november 2013 01:53

Det är inte så ofta jag förkovrar mig i kultur, om jag ska vara ärlig mot mig själv är det verkligen alldelels för sällan. Men när en vän skapat något spännande och intressant kan man inte riktigt hålla sig borta. 

Min vän Ismail som även är en av sångarna i Slag från hjärtat har varit med och skrivit en föreställning som heter Från Ökenblues till Hiphop - Den universella rytmen

Så jag spenderade min lördagskväll med att njuta av denna föreställning. 

     

 

En resa genom tid och rum med en gemensam nämnare och ett starkt budskap om enighet människor emellan. Det fina med skådespelarna är att det är människor med olika tro och bakgrund, gammal som ung som tillsammans vill skapa fred genom att enas.


Det mina vänner vill jag hylla och stödja fullt ut. Om ni befinner er i Stockholm kommande tors-fre-lör råder jag er att gå och se den. 

Reflexen i Kärrtorp 19.00


Efter föreställningen följde några av Ismails vänner och han med hem till My där dom satt och jammade till småtimmarna. Ett helt fantastiskt sätt att spendera en Lördag. 

Med spontan musik och trevligt umgänge i goda vänners lag. 

     


I övrigt i livet har jag fått tillbaka jobbet jag hade innan Sport&Fritid, och jobbar nu som julextra på NK Glas, porslin&kök. Känns underbart att få vara tillbaka och att ha nånstans att gå på dagarna. 

Jag blev varmt välkomnad tillbaka.

Det stillar oron ett tag framöver.


Jag är oerhört tacksam för mina vänner, som stöttar och peppar och lyfter mig.

Som finns i både gott och ont. Ni är fantastiska!

   

Och nu är julen snart här. Tur att ICA i Liljeholmen har tagit förnuftet tillfånga och kan erbjuda Zeunerts Julmust! Julen är räddad!!

Av Linn - 3 november 2013 13:08

Dagar när man är glad för att man ska få komma tillbaka till jobbet.

Dagar när man är peppad och full av energi. 

Dagar man känner kommer att vara mer än bara en dag som smiter förbi obemärkt. 

När då den dagen tar en stor helomvändning och ger en ett besked man inte hade förväntat sig eller i sin vildaste fantasi önskade skulle komma. 

När man får beskedet att jobbet man saknat och tagit stolthet över inte längre är mitt jobb.

Dagar när känslan av trygghet rycks bort som en matta under fötterna på dig.

Dagar du behöver ifrågasätta hela din omgivning och lägga in en annan växel, rivstarta och sparka bakut. 

Jag fick uppleva den dagen.

 

WTF? 

Men den dagen får mig nu att blicka framåt, lägga om fokus och växa på ett sätt.

Nya äventyr i horisonten och nya vägar att vandra. 

 



Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards