En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under oktober 2010

Av Linn - 29 oktober 2010 12:12

Idag går tåget mot stockholm, och ska träffa alla mina vänner där som jag träffar alldeles för sällan. Vi ska ut och käka ikväll och det ska bli så sjukt trevligt. Karin åker också till stockholm men ska hälsa på Emma. Så vi åker hem på måndag.

Jag ser verkligen fram emot att få hänga lite med Alva, Ida, My och Nathalie.

Så på med bästa gåbort skjortan så får jag uppdatera när jag kommer hem.

Av Linn - 28 oktober 2010 18:07

Låten Kom änglar med Lars Winnerbäck är något utav det bästa som finns. Och det finns bara en person jag tänker på då. Jag tänker inte säga vem, men den personen vet mycket väl om vem han är.

En person som är så kall men som jag inte kan släppa oavsett vad jag gör. Ganska skit jobbigt men vad tar man sig till?

Man slår pannan blodig hela tiden, och klandrar sig själv för att man inte dög. Och hoppas nånstans djupt därinne att en dag kommer han vakna och se vad han missat. Men dagarna bara går och tiden läker just inte det såret. Förbannat irriterande om du frågar mig.

Men man biter ihop och hoppas att det en dag kommer någon som får tankarna att vandra ett annat håll.

Av Linn - 27 oktober 2010 15:58

Jag och Karin hade ju bestämt att vi skulle sluta äta socker. Och det har gått bra tills vi började baka bullar. Igår bakade jag supersvingoda kärleksmuffins.

Och idag blir det en tårta, Karin fyller ju år imorgon.

Men sen får det fan vara nog!

  Men dom var ju så sjukt goda!

Idag har jag gjort lite ärenden och mest gosat med min fina katt   

      Hon är ju så jävla söt så man vill äta upp henne. Vilket vore synd för då finns hon ju inte. Men ändå..

  Vårat mysiga vardagsrum taget från soffan. Det är ett så härligt rum. Ljust och fint.

  Karins mysiga rum :)

  Och mitt inte helt iordning rum. Men jag trivs så mycket i vårat hem :D

Av Linn - 26 oktober 2010 12:59

Igår bestämde vi oss för att baka bullar. Vilket jag aldrig gjort tidigare. Dagen till ära köpte vi till och med en kavel :)

   

    Vilket teamwork säger jag bara. Synd bara att vårat kök är så kallt att smöret inte riktigt ville vara mjukt. Och vi var tvungen att ställa degen på jäsning i sovrummet.

    Men jag måste säga att dom blev sjukt goda ändå :)

Vi lyckades verkligen med våra första bullar.

  Igår blev det även en av mina favorit rätter till middag. Quornfärssås med rivna morätter och lök och vitlök och paprika och champinjoner.

Hur gott som helst.

Av Linn - 25 oktober 2010 16:25

  Den som har tappat bort sin ryggrad kan hitta den liggandes på våran soptunna!

Ganska svin äckligt att bara lämna den så tycker jag.

  Idag började jag och Kakan vår dag med en power walk innan frukosten i det fina vädret i skogen bakom våran gård. En perfekt start på dagen ( förutom den äckliga ryggraden ).

  Hilding har även fått en jacka så han ska slippa frysa i vinter. Han var inte riktigt lika exalterad som jag och Karin kanske men han vänjer sig nog.

Ikväll blir det bullbak. Karin fyller ju år på Torsdag, så vi måste ju ha nåt att unna oss då.

Av Linn - 23 oktober 2010 18:20

Gårdagen var kanske inte lika lyckad som jag hade hoppats. Istället för vänner fick jag en rak höger rakt i nyllet. Men vi kommer till det senare, jag och kakan förfestade med Rosanna och Fredrik här hemma i huset. Dom eller Rosanna var nykter men trevligt att dom närvarade. Jag headbangade så jag har ont i nacken idag.

Sen skjutsa Rosanna in oss till Västerås. Vi gick först på nån klubb som hette Silk, tog en shot och dansade lite. Sen skulle jag gå fram till en tjej som stod och tjafsade med en annan stackars tjej. Och precis när jag typ öppnade munnen så kom den. Smockan! Och jag blev så chockad och det gjorde så ont :'( och ja jag grinade. Men mest för chocken tror jag. Jag fick is av vakterna och satt och grät och kylde ansiktet ett tag.

Av förklarliga skäl ville jag inte stanna kvar där, så vi gick till Blue Moon istället.

Där var det betydligt trevligare folk måste jag säga. Vi lärde inte känna nån direkt men det var trevligt att prata med lite folk.

Ja summan av det hela är att idag ligger jag mest stilla i soffan med lite fläskläpp och ont i nacken.  Men jag kan ju pricka av en rak höger i nyllet från saker jag måste göra innan jag dör iallafall ;)

       

Av Linn - 22 oktober 2010 16:28

Ikväll beger jag och kakan oss ut på jakt efter nya vänner. Och självklart vill man inte se ut som en slashas när man ska träffa nya potentiella kompisar.

       

Så önska oss lycka till och ha en trevlig kväll alla!!

Av Linn - 21 oktober 2010 19:57


Med min lilla favvotjej.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Skapa flashcards