En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under juli 2015

Av Linn - 6 juli 2015 22:28

För 3 år sedan på dagen så vaknade jag i en husvagn på fallskärmsklubben i Västerås efter en helg av Power meet och folk som pissade på våra husvagnar. 

Min dåvarande var bortrest över helgen och jobbade eftersom raggarna hade tagit över flygfältet för helgen. 

Som vanligt så kollar man på telefonen när man vaknat och då ser jag det tragiska. 

En vän från Nya Zeeland hade skickat ett meddelande som berättade att en av dom jag fattat mest tycke för som person under min tid i Nya Zeeland hade gått bort. 

Alan.

 

Han hade störtat mot en bergvägg i Schweitz medans han flög wingsuit. 

Han fanns inte mer. 

Förtvivlad ringer jag min dåvarande och gråter hysteriskt. Och får en utskällning för det var ju inte "min kompis" och att jag borde stötta honom. Bara för att han känt honom längre betyder inte att jag inte har rätt att sörja. 

Under min tid på Nya Zeeland fick jag så många gånger fina komplimanger av Alan. Han tyckte att jag hade så fina ögon. 

Han var speciell och godhjärtad. 

3 år.. Mina tankar går till hans vänner som sörjer världen över. 

   


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Skapa flashcards