En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linn - 9 oktober 2012 23:27

Japp i helgen var det båtresedax. 

Jag och Ida packade våra kappsäckar och lossade ankar i värtahamnen. Vi följde med Ellika, Hemi, Perman, Towe och några fler på resan för att fira Ellikas 30 år av leverne. 

Dom långväga resenärerna var redan förfriskade och klara när vi anslöt, och vi gjorde oss hemmastadda i hytten. Jag och Ida fick en egen hytt för oss själva. Vilket visade sig vara en alldeles fantastisk sak då min ömtåliga magen tydligen inte gillade sjön så mycket..


   

Jag försökte få i mig en drink eller två men det slutade i att jag bara mådde sämre så jag högg in på nötter och lax istället. 

Jag somnade tidigt och vaknade mången gånger av de livade stojen från glada sjöfarare..

Lördag morgon gick vi i hamn i Tallinn, och jag hade förväntat mig ett ganska lortigt ställe. Och när man gick i den nya delen av staden såg det lite ut som att det brunnit och ingen brytt sig om att måla om eller fixa till det. Ganska mörka stenbyggnader och lite dystert. Människorna hade träningskläder (killarna) och snygga skor (tjejerna). Vi satte oss på en ute servering i solen och blev sittande där en stund.

 


Alla var på bra humör och jag fick en kalldusch av vatten från markisen..

Sedan begav vi oss mot "gamla stan". Betydligt mycket vackrare och charmigare. Lite som gamla stan i Stockholm men med bredare gator.

     

Efter en trevlig middag på en medeltida krog kallad peppersack där vi drack honungsöl och njöt av maten var det dags att dra sig tillbaka mot båten.

Väl på båten mådde lilla Linn inte så bra längre så det blev att kolla på tv i hytten medans dom andra festade loss.

Jag gjorde tappra men ganska ynkliga försök att ta mig upp och vara social men utan framgång.

Det var ganska höga vågor på hemvägen och magen ville inte riktigt med mig.

Så tidigt i säng även denna kväll.

Oavsett så hade jag en trevlig resa och önskar bara att jag hade kunnat vara lite mer social. Men nästa gång ska det nog gå. 

 


Väntar fortfarande på svar från jobbet jag var på intervju för. Men det känns som att jag iallafall har en chans. 

Min hand mår fint nu efter kortisonsprutan och jag behöver inte ortosen längre :) wihooo!!! 

Ska bara öva upp lite styrka i tummen som är lite svag nu. 

Utöver det känns det som att det finns ljus i tunneln och ett slut på eländet.




Av Linn - 4 oktober 2012 01:29

Idag gick jag upp tidigt för att följa med Ida en sväng på möte. Blev en trevlig fika och härligt att komma ut tidigt och göra nåt.
Sen hem och preppa för intervjun. Jag var ganska nervös innan men när jag väl kom dit släppte det. Om jag får säga det själv kändes det bra och verkar vara ett bra ställe att jobba på.
När jag kom hem var älskade Märta hos oss. Hon ger så mycket kärlek!
Ida var hemma och hängde med henne innan jag kom. Sen hann jag med en middag med Anna också :)
Så idag har jag haft häcken full!

Av Linn - 2 oktober 2012 15:20

Förra året stod en fullt fungerande, eller nej inte riktigt.. En dammsugare ute i korridoren utanför vår lägenhet med lappen: Varsågod! Sladden är lite trasig och vi kan inte fixa den.
Eftersom jag tycker att man borde ta tillvara på saker som går att fixa gjorde jag det.
Jag lagade den med en sockerbit då jag inte trodde att det fanns el-tejp.
Idag hade vi el-tejp så idag blev den lagad på ett lite snyggare sätt.
Riktigt stolt!!
Har även fått kortison insprutat i senorna i handen.. Och jag var nära på att slå till herr doktorn. Svimmade nästan också som den spruträdda mes jag är. Men förhoppningsvis kommer det här lösa problemet med handen, annars blir det operation.

Av Linn - 1 oktober 2012 01:27

Vi kan glädjas åt dom fina färgerna och att träden ser ut som tavlor när man går ut. 

Men sen blir man snabbt påmind om att det fagra snart är slut, när man tittar på marken där dom vackra löven ligger och längtar tillbaka upp på grenen. 

Allt såg ju lite vackrare ut där uppifrån..

 


Jag har legat med magproblem ett bra tag nu, men fått mediciner som ska hjälpa. Nackdelen är att jag blir så trött. Men det börjar ordna till sig nu. Känner mig piggare dag för dag.

I veckan ska jag på arbetsintervju, håll tummarna. Jag om nån kan behöva ett jobb. Att bara sitta hemma tär så förbannat på en. 

     


Det sociala livet går framåt, även fast jag inte druckit har jag följt med mina kära vänner när dom har gjort det. Woken eller som det egentligen heter, Wok Mee Café är stället där det händer. 25:- ölen, ett paradis för alla snåla, fattiga och utsatta som oss. Det är där vi smider våra planer och fyller våra munnar. Ni anar inte hur mycket detta ställe har utvecklat vår fantasi gällande låtar, filmtitlar, citat ja i princip allt där du kan byta ut diverse ord till wok. 

Låt mig ge er ett exempel.

-Vem var det som woka? Istället för vem var det som kasta.. 

Det blir kul när man sitter ett helt gäng och larvar sig på det viset. 

     

Men vissa dagar får jag även spendera med valpen Märta, hon kom som en skänk från ovan. 

Jag passar henne vissa dagar när husse och mattes schema inte passar in. Men det är underbart att få gosa med den här lilla prinsessan. 

 

  

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Skapa flashcards