En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under juni 2009

Av Linn - 26 juni 2009 22:51

Fy va trött man blir av den här värmen. Låg på risön idag med Frisse och Bengt och stekte. Men det blir nästan olidligt tillslut. Men jag lyckades härda ut från 11 till 16. Imorgon ska jag och frisse sola mellan 10-14 sen ska han iväg. Får se om man orkar ligga kvar själv. Det känns som att tiden bara flyter iväg nu. Snart ska jag åka och då har en vecka av tre semesterveckor gått. Det är ju helt sjukt. Men men, jag har iallafall diskat och städat och tvättat så allt jag vill ha med mig är rent. Och har världens beslutsångest för vilka kläder man ska ta. Borta en vecka och vad blir det för väder?

Det löser sig nog tillslut. Gud va jag längtar efter att få träffa släkten och Emmy. Och alla andra.  Lyckades ta en skitsur bild på mig själv. Men lite brun har jag nog blivit. I like it.

Av Linn - 25 juni 2009 23:01

Jag har blivit jätte dålig på att blogga, men jag har ingen ork på kvällarna när det är sån värme. Och jag klagar då inte på värmen, utan bara det att man är så ovan att man inte har nån energi. Har nog ganska mycket att göra med att man dricker för lite. Jag har pressat nu i flera dagar och blir aldrig brun!!!! Men jag tänker inte ge upp hoppet. Jag ska bli brun.

Jag vet inte vad man gör på sin semester mer än att försöka hitta på saker. Är inte van att ha så mycket fritid. Man blir alldeles dagvill och förvirrad, jag kan helt enkelt inte slappna av.  Ser fram emot resan till värmland, släkten och vänner och att få komma bort.  Söndag bär det av. Mot sheerwoodskogen!

Av Linn - 22 juni 2009 00:13

Låg hemma och tjurade hela torsdagen. Var bara så himla hängig.

Fredag samlade jag ihop mig och åkte till ulvön.  Där vi grillade och hade väldigt lugnt och trevligt. Vilket paradis på jorden. Även fast jag var ganska hängig gjorde det mig gott att äta god mat och mysa med Karin, Marcus, Patrik och hennes föräldrar. Vi gjorde inte speciellt mycket. Mest lyssnade på Karins mamma Lena som sjöng och spelade gitarr. Jag önskar jag vore bättre på att förklara men det är jag inte och jag kan inte fånga känslan. Total avslappning bland människor man håller varmt om hjärtat. Utan teknik och stress och tider att passa.


På kvällen tog vi oss ner till hamnen, men bestämde oss snabbt för att gå hem igen istället. Då medelåldern var 19 och vi hade haft så mycket trevligare hemma i stugan. och gångturen hem var det roligaste på hela kvällen. Vi gick och pratade gamla och nya minnen och bara njöt av naturen och att vi hade så trevligt. 

Jag passade på att plocka en bukett.  På natten satt jag på altanen och bara tittade på naturen och önskade att tiden kunde stanna lite och etsade in en mental bild. 


Lördagen åkte vi in till ö-vik. Slappade hemma hos Karins föräldrar och badade jacuzzi och drack lite. Vissa mer än andra. Jag höll mig väldigt lugn och ville inte riskera hälsan. Festen gick överlag bra med några små incidenter.  Men inget större.

Idag låg jag och solade på altanen och slappade. Njöt av att helgen varit alladeles perfekt. Ingen stress och i goda vänners sällskap. 

Tiden sprang iväg och jag åkte hemåt. Stannade hos mamma och pappa och träffade Ellen. Vilken underbar unge hon är. Nu sitter jag hemma och svettas i min bastu till lägenhet och är lite små snuvig men på bättringsvägen. 

Är det fint imorgon skall jag ta med mig Ellen till risön och bada. Och gosa med henne hela dagen. För jag har SEMESTER!!!!

Av Linn - 17 juni 2009 17:37

Det är så jävla typiskt att man ska bli sjuk lagom till semestern.

Men det är min vanliga tur som slår mig i ansiktet igen, tack gud/eller vad det nu är som styr och ställer. 

Jävla nödvändigt att göra mig sjuk nu när jag äntligen ska få vara ledig. 

Jag vill bara säga en massa obscena ord och #"%!¤#&//^@% jaa ungefär såå..

Ligger hemma och tittar på tv, orkar inte ens spela! För då måste man tänka. Gick till ICA och tillbaka, det tog musten ur mig. Köpte grönsaksbuljong och en brödbit som jag kunde ha till min soppa. För det fick bli linssoppa idag. Orka göra nåt avancerat.

Grattis  Werran som fyller 20 idag! 

Jag orkar inte skriva mer nu vi hörs när jag piggnat till. Ciao

Av Linn - 16 juni 2009 15:42

Linn: - Kan jag hoppa in på chatten igen för jag fattar inget av det här idag. Jag känner mig helt tjock i huvet..


Emma: - Ja det var väl inget ovanligt.

Daniel: - Otroligt att man kan förlora ca 70 i IQ över en natt.


Linn: - Ja men det är som att nån har tvingat mig att sniffa lim hela natten.

Av Linn - 16 juni 2009 12:59

Sitter på jobbet och känner att kroppen inte riktigt vill vad jag vill. Fick nyss en alvedon, dom brukar hjälpa när man mår skit. Eller iallafall ta bort febern och lite av huvudvärken.

Jag har en jävla huvudvärk just nu och har lite svårt att koncentrera mig på vad jag håller på med. Känner att jag inte riktigt är lika produktiv som jag brukar.

Jaja jag lägger min förhoppning på alvedon!

Av Linn - 16 juni 2009 10:49

På att försova mig!!!!!  Om det är något att sträva efter kan ju diskuteras. Jag var så trött igår att jag somnade med Tv:n på och det kan jag i vanliga fall inte göra. Är alltid så nyfiken på vad som dyker upp efter det program som visas att jag måste göra en kraftansträngning för att slå av den för att somna.

Men jag var tydligen riktigt jävla trött igår. Kände mig iofs hängig och trött hela dagen och även idag. Som om nåt är påväg att bryta ut men bara hänger och dinglar framför mig som för att retas. Orka vara sjuk nu!

Vaknade iallafall av att min chef ringde mig och kom i samma sekund som han ringde att jag glömt att ställa klockan igår.

Ibland funderar man på vad man håller på med egentligen.

Idag har jag bestämt mig för att ta hand om mig själv. Måla om naglarna och dra ur håren ur benen (epilator). Och tvätta och städa. Åker ju bort hela helgen så behöver ju vattna blommor och pyssla och dona.

PACKA!! Det måste jag göra. 

Jag är en sån där jobbig människa som skriver listor och packar flera dagar i förväg bara för att inte glömma dem små detaljerna som gör resan.

Typ laddaren till telefonen och annat smått som man tar förgivet.


Av Linn - 15 juni 2009 14:07

Mitt hjärta Ellen kommer i helgen! Så jag får gosa med henne när jag komemr från Ulvön. Kan det bli en bättre start på semestern??

Här är hon med sin kanin Agneta.

Så otroligt söt!!!!


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards