En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Linn - 3 januari 2010 23:18


Jag har gjort varm choklad på mormors vis. Med kakao och socker. Sjukt jävla gott. Det hör vintern till tycker jag att kunna krypa ner i soffan och för ett ögonblick vara 5 eller för den delen 10 eller 15 och känna den smaken som man alltid gjorde hemma hos mormor. Som gjorde varmchoklad till frukost när man var och hälsade på.

Jag träffar inte min mormor och morfar så ofta. Dom bor i värmland och det är ju en bra bit härifrån. Och jag saknar dom väldigt mycket ibland.

Här uppe bor ju bara mamma, pappa och Ellen och Emmy. Men jag kan sakna släkten.

På mammas sida träffas dom ofta och äter middagar och firar födelsedagar. Och jag saknar den gemenskapen.  Men men man kan inte få allt här i livet.

Nu ska jag må göttans med min varma choklad.

Av Linn - 3 januari 2010 09:41

2010 ska jag:


* Sluta röka och inte börja igen.

* Försöka träna så regelbundet jag kan med tanke på schemat.

* Skaffa ett liv.

* Tänka efter före jag gör någonting.

* Inte låta folk trampa på mig.

* Hitta mitt livs kärlek och leva lycklig nästan alla dagar i mitt liv.

( Man kan inte förvänta sig att alltid vara sams. )

* Åka utomlands till ett varmt varmt land.

* Prioritera mig själv.

* Lära mig att älska mig själv.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards