En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Linn - 1 januari 2010 23:29

Av Linn - 1 januari 2010 16:57

Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag gillar att lyssna på musik.

Texter som kryper under skinnet och får hjärtat att slå.

Som får mig att slappna av eller gråta eller på vilket annat humör man önskar så förstärker musiken det.

Jag har skrivit det förut och jag gör det igen. Ibland önskar jag att andra delade min passion så jag kunde bränna en skiva för att få dem att förstå hur jag tycker/tänker och känner. Vad mycket lättare det hade varit då.

  

Jävla sötkatter tur sidan finns så man kan dra lite på smilbanden ;) 

Av Linn - 1 januari 2010 13:53

Jag + kille/manligtkön fungerar inte ihop.

Jag vet inte vart gränsen går för när man är jobbig. När man skickar för många eller för få sms. Jag vet inte hur jag ska få dom att behålla intresset för mig. Eller vilka fel jag gör. Jag har tydligen levt alldelels för länge utan att behöva anpassa mig efter någon. Och vet ej vart gränsen går. Vad man får eller inte får göra eller vad man får/inte får/ska/inte ska säga.

Det här året önskar jag att jag hittar en man som tycker om mig för precis den jag är. Och uppskattar allt det konstiga och osäkra med mig. Som kan leda mig och visa vägen och vara öppen och ärlig om vad som är rätt eller fel för just honom. Och som inte bara vänder ryggen till så fort något kommer fram som inte är exakt vad han tänkt sig.

Någon som kan kompromissa och älska mig ändå och acceptera situationen som den är. Förstå att det inte är så lätt när man inte vet.

Och förstå att man är sjukt osäker när man inte behövt ta hänsyn till andra på det viset för att man inte kommer ihåg hur det var.

Och jag som hela tiden ska analysera sönder allting blir komplett galen av att försöka tänka på hur jag ska bete mig. Är det för mycket, är det för lite. Vad kan jag säga och inte. Vad kan jag göra och inte. Vad kan jag göra för att han ska förstå att det är endast honom jag vill ha.

Jag är speciell, det är inte alla människor som tycker om mig. Det är jag fullt medveten om. Och det finns säkert dom som har en sjukt bra anledning, medans andra kanske egentligen inte har det. Men sånt är livet. Och det är något jag accepterat. Jag kan vara lite högljudd, lite för social och lite för knäpp.

Egentligen är jag bara trött på att vara singel och vara ute och festa och inte ha en anledning att stanna hemma. Visst finns det anledningar även nu, och jag kan ju egentligen bara säga nej.  Men jag är så otroligt sällskaps sjuk så jag följer hellre med mina vänner ut än sitter hemma själv.

Fast än jag helst av allt bara vill sitta hemma med någon man tycker om och bara titta på film och pussas och kramas.

Men så länge som jag inte vet hur jag ska bete mig när det kommer till själva flörtandet så kan jag nog inte få någon att hålla kvar intresset så pass länge att dom får se den sidan som jag inte visat för någon på mycket mycket länge.


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards