En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under maj 2009

Av Linn - 18 maj 2009 17:24

Idag har jag bara gjort bra saker för mitt hem. Jag har städat allt. Skurat dammtorkat och piffat. Fejjan vart mindre glad och fick spel när jag dammsög men men det är en risk man får ta.

Jag har även planterat om blommorna, gett dom lite ny frisk jord så jag hoppas dom blir ännu gladare på mig nu. Fejjan var dum och kissade på mattan där jag hade spillt jord. Fan jävla katt! Men men håller ju på att tvätta så det gör inte så mycket. Och hon är ju egentligen ute katt så kan man klandra henne?

Jag var till banken och kollade om man kan fixa fullmakt för hus köp/sälj så jag slipper åka ner till värmland och stockholm. Har som varken råd eller tid för det. Så imorgon skall jag få hjälp med det hos en fastighetsmäklare på banken.  Snart ska det tränas också. Mördar passet here i come!


Tog en fika med Emma på stan idag också, trevligt med lite sällskap och skitsnack. Och då inte skitsnack i sin ordagranna betydelse utan bara lite tomt prat lixom.

Imorgon jobbas det igen, 07.00 är det uppställning i bunkern. Ska bli skönt att jobba dagpass nu denna vecka. Så man hinner träna lite också. Är så mycket skönare att träna på kvällen. Även fast det mest logiska vore att träna på morgonen när man har energi men icke.


Nu skall jag ta hand om kissmattan och tvätten. 

Ett kort på "sovvardagsrummet". Ganska litet men alldelels lagom för mig.

Av Linn - 18 maj 2009 00:29

Jag och Emma intog Valvet vid ca 00.15 det var verkligen inte speciellt mycket folk ute. Men det var nästan skönt. Ibland kan det vara så himla mycket så man knappt kan andas. Nej det var lagom mycket, jag och Emma dansade och fulade oss på dansgolvet som man bara kan göra med vissa människor. I början hade jag lite svårt att slappna av men det löste sig snart.

Väldigt mycket trevligt folk var det iallafall. 

Jag trodde seriöst att en kille skulle få stryk som han höll på att jävlas med folk, men han lyckades hålla sig undan det.  Sedan efter vart det lite små prat på stan med fulla människor och det är extra kul när man själv är nykter. 


Idag ( söndag )  vaknade jag av att solen stekte min axel, inte nog med att det är som en finsk bastu i ett manlighetstest i vanliga fall men när solen ligger på är det verkligen varmt. Och då speciellt när den steker rätt på skinnet. Men för första gången på mycket länge vaknade jag efter klockan 9 som tydligen är ett inbyggt klockslag nu för tiden.

Jag bestämde mig för att lyckas vistas lite i solen. Med det jobb man har är varje soltimme man hinner med en skänk från ovan. Och måste tas till vara.

Så jag tog min filt, köpte en glass och travade ner till parken.

Låg väl iallafall 2 timnmar ute sen åkte jag och hämtade Linda.


Vi tog en broarna runt promenad och njöt av det vackra vädret.

Sedan svängde vi förbi gymmet och körde lite rygg och mage ville inte göra nåt större då vi ska på muskel imorgon. Gaaaah!!!!

Sedan har jag bara slappat!  Jag var så trött så jag har sträcksett två filmer och ska nu hoppa i säng.


Är ledig imorgon också. Och jag ska sova tills solen steker mig igen är planen. Sedan är det upp med tuppen resten av veckan.  Nightyo! 

Av Linn - 16 maj 2009 22:13

Jag började med att satsa en tia på första hästen i första loppet. Och vann och gick en tia plus, det tackar vi för. Sen spelade inte jag nåt mer. Linda fick spel djävulen i sig och ville bara spela en massa. Det var över min förväntan idag och solen sken även fast det blåste, hästarna var fina och det var trevligt att umgås med mina vänner. Dock var det mest 60+ runt omkring oss men man såg en och annan vilsen själ med en öl i handen runt våran ålder.

Jag och linda kom på den briljanta idén att hoppa i hopp borgen. Den var gratis och ingen åldersgräns. ( YAY ) Som den lilla fjortisen man har inom sig blev alldelels utom sig av glädje utav själva iden ens.

Dock som ni ser på bilderna rasade hopp borgen ihop ca en kvart efter att vi varit där. Jag tror inte att det var vårat fel. Men en kvart efter det var den som vanligt igen. Träffade en gammal vän sen tiden jag hängde i kramfors. Han skall gifta sig i Juli så GRATTIS!!!! Riktigt kul att se honom igen det var så länge sen. Men han var sig lik och tydligen jag också. Efter travet åkte vi hem till Linda och Kim och grillade kyckling och fisk och kött och marshmallows. Yummie..

Mätta och belåtna intog vi Guitar Hero WT och har sedan dess trummat tills nu. Det har varit en riktigt bra dag idag. Men ännu är den inte slut. Emma  skickade ett sms och vädjade att jag skulle leva på vatten och bröd resten av tiden tills lön, i och med att jag är luspank och följa med henne ut och dansa ikväll. Så jag ringde min kära lillasyster och frågade om man kunde få låna lite pengar till veckan så att man slipper leva på vatten och bröd. Och hon ställde upp. Min lilla pärla. Så nu skall det svidas om och piffas till för en trevlig kväll på krogen. Nykter och dansant.

Av Linn - 16 maj 2009 10:19

Japp idag ska jag masa mig iväg på Trav i Dannero. Det är tydligen v75 och it´s a big deal enligt Kim. Och nu har man som lovat att följa med. Då är det bara att bita ihop och ta det. Hahah..

Igår grillade jag med björn och gänget. As gott med kyckling. Sedan blev det lite kubb.  Jag var såå trött så jag drog mig undan lite snyggt efter det, björn fick skjuts den lilla biten hem.  Prata med lisa och bestämde mig för att gå dit en sväng. Så jag satt hemma hos henne och drack te och snacka skit och kollade på film på tv.

Länge sen man tittade på tv nu. Har ju inget antenn uttag i lägenheten..

Men jag klarar mig ganska bra utan tv:n faktiskt.

Man får så mycket annat gjort. När man väl orkar.

Ja ja nu skall vi snart åka.

Wish me luck.

Av Linn - 15 maj 2009 16:32

Ja tiden går alltid så sakta när man vill att den ska gå fort.

Jag har nog inte längtat så mycket efter helgen som idag. Det känns som alla dagar den här veckan har varit ute efter mig. Alltså de vill inte att det skall vara bra dagar så att jag blir trevliga roliga och glada Linn. Men jag börjar få lite ordning på sömn och det så det rätar väl ut sig det också.

Men men Emma är iallafall på jobbet och det är bra för det är lite roligare då.

Av Linn - 15 maj 2009 10:15

Idag efter jobbet skall det grillas på tottes balkong. Jag skall följa med min braiga vän Björn och njuta av vänners sällskap.

Det var inte länge sen jag var där och grillade sist men man kan ju inte tacka nej när det bjuds.  Är ganska trött idag men lyckades ändå fixa till mig så jag ser representabel ut inför kvällen innan jag åkte till jobbet. ( vilket inte händer ofta)  Imorgon bär det av på trav i Dannero. Linda tvingade med mig då Kim tvingat med henne. Haha men det ska bli trevligt att hitta på nåt annorlunda. Man är ju gammal nu så man får leta efter andra nöjen än att ränna på stan. Ska bli roligt att umgås med mina vänner iallafall.

Av Linn - 13 maj 2009 16:14

Tydligen var det en bra bild på henne för massor har gjort roliga kommentarer om henne.

Finns att se här:


http://mine.icanhascheezburger.com/TemplateView.aspx?ciid=4163369

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards