En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Linn - 11 maj 2009 20:25

Min syster har genom alla tider lyckats förstöra alla bilder vi varit med på :P

Hon gör fula miner och jag ser bara sur ut. Och den här bilden gör att jag saknar henne så mycket.  Hon är min finne i röven och halva mitt hjärta!

Av Linn - 11 maj 2009 20:18

 Cornelis vreeswijk


Lillsysterns undulat är död

Lillsysterns undulat är död,
stendöd uti sin bur.
Lillsystern gråter ögat så röd
men Lillsysterns undulat är död,
stendöd uti sin bur.

Lillsysterns undulat har gått bort,
tårar till intet båta.
Lillsysterns sorg är häftig men kort.
Hon gråter en skvätt tills ögat blir torrt.
Och sen får hon sluta gråta.

Lillsystern får en ny undulat
i moderniserad bur.
En död undulat får katten till mat
och Lillsysterns får en ny undulat.
Den sjunger i ur och skur.

Lillsystern har ett hjärta av is
och stenkall är hennes själ.
Hon vill ha en fågel till varje pris
men vill inte ge den kärlekens spis
och då svälter den ihjäl.

Lillsysterns undulat är död,
den sjunger i himlens höjd.
Den stackars undulaten dog av celibat
men Lillsystern får en ny undulat
och allting är frid och fröjd.

Av Linn - 11 maj 2009 13:25

Just nu vet jag varken in eller ut eller upp eller ner.

Vad jag vill, hur jag vill, varför eller om.  Massor i huvet och det märks.

Orkar inte gå in på detaljer just nu men det känns som att det är ett stort val jag behöver göra. Och behöver tänka igenom det till fullo.

Nu är man tillbaka på jobbet och det är ingen som har nån större ångest vad jag vet. ( Efter personalfesten alltså )

Väntar spänt på linneas bilder dock. Ska jobba till 22.00 och sedan hem till sängen direkt. Är fortfarande så otroligt trött sedan helgen. Var såååå trött igår men lyckades ändå inte somna förens tolv säkert.

Och det blir sååå varmt i mitt lilla kyffe att man vaknar senast 9 oavsett om man vill eller inte.

I övrigt är jag luspank och kommer få leva på nudlar resten av månaden, men ska man leva loppan så får man rätta sig efter det, flytten och allt runt omkring har som sugit lite i kassan. Men men blir förhoppningsvis bättre nästa månad. Kom ju 3 månaders försäkring på bilen den här månaden som jag inte riktigft räknat med så man få skylla sig själv som är naiv.

Nu har jag iallafall mina raggar tärningar med Hello kitty ( förlåt Lisa )..

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards