En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under juli 2009

Av Linn - 19 juli 2009 12:10

Om ni nånsin haft en intressant dag så vet ni hur snurrig i huvudet man blir av det. Min gårdag var inte bara intressant och händelserik, nej den gav mig världens största otur också. Karma kan kyssa sig i röven!

Dagen börjar med en fika med Lisa på stan, as trevligt i solen. Sedan på systemet med Emma inför kvällens bravader. Sedan låg jag och solade lite med Lisa och Fredrik, gick till risön och träffade Frisse och solade med honom en sväng. För att sedan bege mig mot sundsvall för att hämta Carin. 


Carin ringde mig ca 10.45 igår och grät då hon hade missat bussen och inte tog sig till sollefteå.  Så jag sprang hem från parken som jag befann mig i för att boka ett tåg som gick 11.30 Betalade hennes resa så hon tog sig iväg. Grejen var den att hon endast tog sig till Sundsvall så jag räddaren i nöden åkte självklart och hämtade henne i sundsvall. Jag fick pengar för resan och bensinen till skillnad från andra personer jag hjälp tidigare. 


När man har gjort en sådan god gärning för en vän. Ska inte Karma då se till att det händer nåt bra för mig?

Jag åkte på fest hos Maria, tjej fest och vi blev några stycken. Riktigt trevligt var det iallafall.  Sedan gick vi ner på stan men skippade parkendå det kändes som det mest var yngre där.Vi gick på krogen.

När jag, maria och carro var på toaletten så stod min handväska på handfatet och det stod och spolade en massa vatten. Vart hamnade min handväska? Upp och ner i vattnet.  Min telefon blev helt förstörd, allt blev blöttoch mitt humör blev ganska dåligt. 

Men tjejerna lyckades pigga upp mig och jag hade riktigt roligt resten av kvällen. 

Tills jag kommer ut och ska gå hem, och upptäcker att nycklarna är borta!

Jag springer och letar överallt där jag varit.. Får sätta mitt simkort i George telefon. Vilken ängel!! Men alla nya nummer som jag har ligger ju på telefonen så jag fick ringa en vän och be att få sova där. Vilket jag fick som tur var. Vad fan gör man utan telefon och nycklar? Det kändes som att hela mitt liv föll sönder och att jag aldrig skulle få se min kära lägenhet igen.

Nu på morgonen när jag vaknade kom jag på att jag hade en väska hos Maria med saker i. Och att det fanns en möjlighet att dom kunde ligga där. 

Och det gjorde dom!!!!

Telefonen hade jag pusslat sönder i bitar dagen innan så jag testade att sätta ihop den och den funkade!! Inte fullt tillräckligt som den ska men man kan ringa och se alla nummer. Så jag fick tag i henne. Nu är jag äntligen hemma och är trött och har en trasig telefon men jag är HEMMA!!!!

Vart var Karma när jag behövde den?



SOL

Av Linn - 18 juli 2009 10:03

Idag är det sol och jag ska bara ligga ute och pressa. Dags för det, varje ledig timme med sol är en solningstimme.

Var ut en sväng igår med Jonas och gänget. As kul som vanligt, massa fula kort blev det också förhoppningsvis hamnar inte alla på facebook. 

Idag är det ungdomens dag i stan. Får väl se om det är nåt att hänga i julgran egentligen. Men nu kan jag inte sitta här jag ska ju vara ute och sola!!!!

Av Linn - 17 juli 2009 13:44

Fick precis ett sms från en vän:

Bowla ikväll? Äta ute med? Dricka också. ;)


Som om jag hde råd med det nu. Jag har haft semester och bränt varenda krona den här månaden. Eller jag har lite kvar till mat typ. Men i övrigt tål min ekonomi inga utsvävningar.


Det suger att vara fattig! / slösarn

Av Linn - 17 juli 2009 09:26

Träningsvärken jag har nu är inte att leka med. Jag går som en 90-åring med rullator fast utan rullator. Ser ut som jag har nåt uppkört i .. ja ni vet.

Men no pain no gain heter det väl?

Men det blir definitivt ingen träning idag. Det jag skulle behöva göra är STÄDA. Får ju aldrig tummen ur att göra det. Jag plockade iallafall i diskmaskinen igår och körde den. Wow tänker ni nu va? Men det är en början. Och det är fan inte dåligt. Men idag ska jag försöka ialafall plocka undan alla kläder och dammsuga. Fan det ser ut som en 14-årings rum i min lägenhet. Kläder handdukar och smink om vartannat.

Bilden på mig är nu från jobbet. Man riktigt ser hur trött jag är egentligen.

Och Min kära syster med dottern Ellen och min krigare Fejjan.


Skärpning Linn, inte vara slarvmaja!

Av Linn - 16 juli 2009 23:31

Japp då har man sett den nya Potter filmen. Och ja jag gillar dom förra även om jag tycker böckerna är 10 gånger bättre. Men den här var bäst hittils. Lite mörkare lite mer elak och definitivt inte lika barnslig. I like! Det var definitivt värt 90:-


Klantarslet Linn var framme idag igen. Efter gymmet skulle jag ringa Linda och fråga när hon skulle komma. Men vart var telefonen?  Jag letade i väskan, i jackan och överallt. Sen kom jag på att jag la den på laddning på jobbet. Och mycket riktigt där var den. Ängeln Emma tog vara på den medans jag var på Bio och var telefon vakt. Åkte upp till jobbet efter bion och gav henne det godis jag inte orkat tryna i mig som tack för att hon var så snäll. Men klanterierna stannar inte där nej, när jag gick ut från bion och hade kommit en bit kom jag på att jag hade glömt handväskan under stolen. Som tur var satt min gamla teater lärare och hennes man och barn bredvid mig på bion, så hennes man sprang ikapp mig och gav mig den då han hade halvt som halvt snubblat på den.

Då är man glad att man bor i en liten pytte stad. Vart annars är folk så ärliga och vänliga? 

Nu ska jag hoppa isäng för ytterligare en dag på slaveriet imorgon. 

Nightiioo



Av Linn - 16 juli 2009 13:31

.. leva med hjärtat på en fiskekrok. Jag känner att jag måste få ur mig allt det här. Så det kommer säkert inte hänga ihop men ut ska det.

Jag känner mig aldrig tillräcklig, oavsett vad jag tar mig för. Jag vtivlar på min egen förmåga och komplicerar allt jag tar i. Inget kan vara enkelt i min värld. Jag tror att jag blir kär en gång i veckan och hoppas hela tiden på att jag faktiskt är det. Men när man gör så blir man bara så besviken och stänger ännu en liten bit av hjärtat tills man lägger det på ett silverfat och bjuder ut det till alla för att få känna värme. Mina händer är alldeles för kalla och om någon bara snuddar det en liten sekund känns det i hela kroppen. Men jag rycker även tillbaka det direkt för jag vågar inte eller orkar inte eller känner inte längre.

Jag är trött på mig själv och mina fasoner. Och snart får det fan vara nog. När ska det vända och jag skall se mig själv som den person jag egentligen är? När ska jag älska mig själv och släppa alla murar och stängsel.

Och sluta kasta mitt hjärta som bete? Och sluta låta folk få som dom vill och trampa ner mig? Nej skärpning Linn. Ska fan gå i celibat och börja söka efter min själ. :P Jag ska inte gå på allt skitsnack och inte låt mig luras av alla fina ord. Hellre ensam än bortgjord.

Av Linn - 16 juli 2009 10:24

Idag är jag såå himla trött. Och det värker i hela kroppen. Man får inte annat än skylla sig själv när man går fullt ut efter en månads vila. Men det är samtidigt jävligt skönt att känna att man faktiskt gjort nåt som är bra för kroppen. Man får som lite mersmak då. Jag tror att Sophie känner samma smärta som mig i benen speciellt. As tungt pass igår.

Idag ska jag träna efter jobbet igen. Träna bort träningsvärken tänkte jag. Funkar det egentligen? 

Och så ska jag på Harry Potter! Fan va kul å gå på bio.

Det är verkligen jätte sällan jag gör det och man borde egentligen göra det oftare.

Det är ju hur mysigt som helst. Även att bara gå med en vän.

Skulle behöva lite tips på musik. Börjar som tröttna på mina samma gamla dängor hela tiden.  Så har ni nåt bra tips hojta till.



Av Linn - 15 juli 2009 22:19

Vad jag älskar att jag har 5:an. Mitt favvo program förutom Grey´s och Fringe går på 5:an nu. So you think you can dance. Varje gång jag ser dom slänga sig och vrida sig i helt omöjliga vinklar och ställningar blir jag sugen på att ta tag i mig själv och börja träna och dansa. Jag kanske är lite för gammal för att kunna bli e bra dansare men fan va kul det hade varit. Jag vill också vara vig och smal och böjbar åt alla håll. Men det kan man ju glömma. Drömma får man göra iallafall.


När jag kom hem idag hade jag fått ett brev av min kära Ida. Hon har gjort en hello kitty pärlplatta med självhäftande tejp på baksidan så jag kan sätta den i Bettan. (min bil) Hon är helt fantastisk som pysslar ihop det åt mig.

Jag var ju tvungen att ta ett kort på den. 


Jag gick till gymmet idag, och trodde jag skulle spy galla. Men man måste fan gå fullt ut för att inte mesa på när man kommer tillbaka. Så jag och sophie körde på. Ska träna imorgon också om kroppen tillåter. 

Lär ju ha träningsvärk.

Jao jao nu ska jag snart hoppa i säng så jag tar mig upp imorgon.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards