En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Linn - 8 juli 2009 22:55

Idag vaknade jag tio i 12, första gången jag sovit så länge oavbrutet på jag vet inte flera veckor känns det som. Jag tog en tripp till mor och far för en tvätt av bilen.

Jag är verkligen inte lika noga som werran som har en lite finare och nyare bil men jag vill ju inte att den ska se ut som en insektsdödarmaskin från helvetet.

Pappa var skit nöjd då han nu fick använda högtryckstvätten som han inhandlat. Nu är den inte lika skitig men den skulle behöva en skönhetsbehandling. Fan va jobbigt det är att ha en bil. Det kostar bara pengar hela tiden.

Men det är väl smällen man får ta med att vara vuxen.



Det jag funderar på är hur man kan sitta och öppna sitt hjärta och vara helt underbar för att sedan dagen efter vända helt på myntet. Och då man ifrågasätter inte ens kan svara.  Moget? Jag ska släppa det nu men ville bara få det ur mig. 

Jag funderar även på vad det är som gör att  jag alltid hittar killar som antingen behandlar mig illa, skiter helt fullständigt i mig, är svinsöta men bor långtbort eller är för unga. Eller så har dom en av alla bra egenskaperna man ska ha blandat med en av dom dåliga.Och allt faller som ett korthus ändå. Och jajag tänker på en person speciellt.

Men det är så mycket små blockeringar i mitt huvud som sätter stopp för att jag ska kunna tro eller tänka i dom banor jag vill. 

Skärp dig för fan Linn! Ellerhur!!! Men jag är fan inte den lättaste att luska ut eller att få mig att öppna mig och tro på allt som sägs eller görs. Och det sätter käppar i hjulet för mig som person och för mina känslor. 

Nej nu får det va nog. Sluta tänka och le istället. 

Det är semestern, jag skyller på den. Den har lagt små frön i mitt huvud som sakta fått gro och som nu slingrar sig i huvet på mig som får mig att tvivla, tänka och sjunka in i funderingarna. 

Sluta svamla och god natt Linn.



Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards