En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Linn - 25 juli 2009 06:52

Igår var det laxfestivalen och fest i hela stan.

Jag slutade 19.00 och åkte hem och donade lite och bestämde mig för att gå ut en sväng nykter ändå. Alltid kul å träffa folk. Jag åkte och hämtade lite folk här och där och gick sedan på valvet. Först var det as lite folk.

Men sen jävlar var det så att man knappt kunde gå längre.

Jag stod i trappen på väg ner från dansgolvet och det blev total stopp. Folk knuffades och slängde sig i princip på oss som stod mitt i trappan bakifrån. Det var nog fler än jag som kände skräcken för att ramla ner för trappan i en enda hög. Vart lärde sig människor folkvett?


Jag bestämde mig efter den smått traumatiska upplevelsen för att gå hem. Klockan var ändå halv ett och jag skulle upp för att jobba idag vid 7.

Men resten av stan tänkte inte samma sak som mig.


Nackdelen med att bo mitt i stan en sådan kväll är att man hör allt.

Jag hörde musiken från valvet och kunde inte somna. När den väl slutade vid två fanns det en liten lucka i vilken jag antagligen hade somnat om inte telefonen levde ett eget liv. Även fast man har på ljudlös så vibrerar den när man får sms..

Sedan efter ett litet tag klampar grannen med otaliga gäster hem till sig och för ett jävla liv. Jag brukar verkligen inte vara kinkig på sånt, men när man ska upp 6 på morgonen vill man kunna sova.

Jag skickade ett sms vid 3 och bad dem dämpa sig iallafall i trappuppgången då det är ganska lyhört just där.

Fick svaret 6 imorse att han inte sett sms:et förens då och att han bad om ursäkt.

När jag efter en massa försök att somna, men blev påmind om festen eller telefonen eller annat runtomkring kollade på klockan och den var halv fem.

Då bestämde jag mig för att inte sova alls.

Hade jag somnat då hade jag inte vaknat förens långt in på förmiddagen.

Och jag som har en tendens att försova mig ville inte göra det igen på kort tid. Så nu sitter jag här snart inne på 24 timmar.

Svintrött, apless och försöker hålla ögonen öppna med min coca cola i högsta hugg och alla lampor tända på jobbet för att inte få ögonen att ramla ihop.

Men jag var fan här i tid iallafall!

Hur ska denna dag utspela sig?

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards