En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Linn - 26 augusti 2011 00:38

De senaste timmarna har jag legat i Idas soffa och lyssnat på alla sorgliga, deprimerande och fantastiska låtar jag kunnat komma på. Och ALLA påminner mig om något hos honom.

Och nu får det fan va nog. Jag är så trött på mig själv som blir ett sånt jävla kolli och klandrar mig själv hela tiden.

Jag har ju inte gjort något fel.

Det är han som är en idiot som inte fattar vad han går miste om. Han har släppt en person som hade offrat sin högra arm för hans välbefinnande. Eller kanske inte min arm men jag hade fan gjort det mesta.


Det var en vän jag chattade med som fick mig att tänka om. Då jag frågade vad felet med mig var, varför jag alltid råkar ut för sånt här.


Svaret blev:

Tror för det första att du har en satans otur. Och sen tror jag att du ibland måste tillåta dig att våga se lite kritiskt på andra människor ibland, ifrågasätta dom kanske. Men det är också lite tjusningen med dig att du har sådan god vilja och vill tro gott om andra, upplever jag i alla fall. Och det är därför jag menar det när jag säger att du förtjänar någon som förtjänar dina fina egenskaper.


Jag blev nästan tårögd och började ifrågasätta hela situationen.

Varför ska jag sitta/ligga här och tjura över någon som inte inser vad han går miste om? Som är feg och inte vågar älska mig öppet och ärligt?

Nej jag förtjänar någon som ser mig för den jag är, gott som ont och som är villig att acceptera det och kanske till och med vågar rubba lite på sin självbild för att passa ihop.

Han har inte på något vis behandlat mig illa på något sätt egentligen, men han fegade ur och gav mig ett avslut som alltid kommer att få mig att undra om det fanns något jag kunde gjort. Vilket är ganska orättvist och egoistiskt.


Och jag vill ge en eloge till alla vänner jag skaffade på klubben medans jag hängde där med honom. Som faktiskt brytt sig om att fråga hur det är med mig. Och fortfarande vill umgås med mig även om vi inte är ett par, vilket vi egentligen aldrig var officiellt.


Jag kommer förmodligen att vara tillbaka trånandes efter honom imorgon, och gråta och vara arg och allt jag känner just nu. Men jag tänker nöja mig med att jag just för stunden faktiskt känner att jag är värd bättre.

Och att det är han som går förlorande ur denna matchen!



Nej det här hjälpte inte riktigt heller men man kan ju hoppas att det kanske får kännas så till slut...

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards