En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Linn - 20 november 2011 00:55

Jag har länge försökt hitta en låt som beskriver mina känslor för mannen i mitt liv. Och insett att det finns inte många i mitt musikbibliotek som handlar om lycklig kärlek. Nej min specialtitet är ju depplåtar av rang. Inte riktigt I wish my grass was emo so it would cut itself, utan mer lugnt, akustiskt, män med speciella röster och fantastiska texter. För att icke förglömma alla kvinnliga artister.

Tidigare var det Adele - Make you feel my love.

Men när jag skulle hitta en låt som beskriver känslan jag har nu var det fan inte lätt, även om den säger mycket.  

Paramores - The only exeption skulle nog också kunna säga en del. 

Men så hittade jag något så cheesy som Christina Aguilera - Bound to you från filmen Burlesque.


Så cheesy, så glammigt, så underbart och helt klockrent. 

Äntligen! 


Idag har jag inte riktigt hängt med hela vägen, tappade bort mitt huvud ett tag då och då. Inget stort men bara små missar och trasslade in mig och sånt. Men det känns att man inte är på samma dygnsrytm som alla andra. Inatt ska jag inte somna när det börjar ljusna utan tvångsblunda inom kort. 

Kan vara en taktik.

Sen såg jag en film igår som berörde mig, Punctured. Handlar om en sann historia och var sevärd helt klart. Och öppningslåten fastnade jag för direkt.

Bright Eyes - Road to joy.


Enjoy!

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards