En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Linn - 12 november 2011 22:46

Jag sov som en kratta inatt, hade jätteont i huvudet och vaknade hela tiden. Hade mysigt hos Alva igår med god mat, film och Idol. Massa snack och allmänt häng. På vägen hem pratade jag med mannen i mitt liv. Jag kan alltid slappna av lite mer när jag har gjort det. Men sen sov jag som en kratta. 

Dagen var fullbokad och jag kände att det blev lite för mycket för att jag skulle klara av den. 

Så jag var tvungen att avsäga mig att jobba på restaurangen som jag hade lovat att göra innan jag skulle börja min natt. Va kanske inte så bra, men jag hade inte orken om jag ska jobba 2 nätter i rad. 

Förlåt Nathalie.

Hade en bio-dejt med Vide min systerson. Vi gick på Nalle Puh. Men det blev lite för läskigt en bit in i filmen så vi gick hem igen. 

 


Men det var mysigt att få lite ensamtid med honom. Efter det hängde jag lite hemma hos min syster och hjälpte henne att sätta ihop en tavla som var lite väl komplicerad för att vara en tavla. Men jag grejade det.

Sen blev det hem och vila inför natten. Kunde inte riktigt somna men jag lyckades blunda en stund iallafall.

Så nu sitter jag här och jobbar natten igen. Och försöker fördriva tiden på bästa sätt mellan sysslorna.

Nu har det gått ca 1½ vecka sen min älskling åkte :(

Det blir inte så mycket lättare med tiden, men man får väl ha tålamod helt enkelt.

Och tänka positivt, det är nog nyckeln. Men det är inte så himla enkelt alla gånger. Man är så van att ha honom nära och kunna ringa när som.

Det funkar inte riktigt så längre. Och det är lite frustrerande när man bara vill se och höra och känna.

Men positivt Linn, positivt! Bara 6½ veckor kvar.

Jobba, sova, äta och prioritera det.

Saknar min lillasyster och Ellen ganska mycket. Men mamma kommer snart ner till storstan, då kan man iallafall få hänga med henne. Få lite mamma lagad mat och dricka te. Hon ska jobba i storstan i vinter en sväng. Skönt att ha nån familj nära en stund. Var ett tag sen jag flyttade från dom nu.

Jaja nu ska jag tillbaka till sysslorna.

   

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards