En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Linn - 1 februari 2010 18:24

Det är alltid jag som är den som verkar tycka om den andra personen mer än vad den tycker om mig. Vilket skapar problem. Självklart finns det fall där det varit tvärtom men i detta specifika fall känns det som att det är just så det är.

Och sånt gör mig så sjukt depp. jag är en sån som hoppas på rosa moln och att personen i fråga ska visa ett lika stort intresse och vilja prata med mig hela tiden. För sån är jag. Och ja det kanske är klängigt och jobbigt. Men så är det.

Min mamma har alltid varit väldigt öppen med att visa kärlek och kramat och pussat oss barn väldigt mycket hela tiden. Hon har även varit den som ringer varenda dag ibland flera gånger per dag. Och visst kan jag förstå att alla inte haft samma uppfostran och inte känner samma starka band eller känner ett lika stort behov av uppmärksamhet. Men jag har ett ganska stort behov av det. Iallafall från dem jag tycker mer om.

Frågan är ju om jag ska behöva kväva den egenskapen. Jag säger inte att jag alltid agerar rätt eller att det inte finns tillfällen då jag går över gränsen och blir rent av skit jobbig men oftast är det ju bara för att jag vill visa personen jag saknar och tycker om att jag tänker på/bryr mig och allt det där.

Min mening är ju inte i grunden att vara jobbig.

Och när man mest bara får pekpinnar att gå efter hela tiden känns det som om att jag behöver krypa in i ett skal. Och det är inte vad jag vill.

Jag måste verkligen fundera lite på allt som har med mig och mina prioriteringar att göra.

Av Linn - 1 februari 2010 13:17

Blev väckt imorse av grannen. Körde ju upp bilen igår till Björn när jag skulle upp med Emmy och Ellen och spela rockband.

Men när jag skulle åka därifrån så var det ett alldeles för tjockt lager is inuti bilen på rutan så jag lämnade bilen där och fick ta Björns micra och köra hem dom med och så jag tog mig hem. Björn körde ner den imorse och hade ställt den på grannens parkering. Hon var inte glad.

Så jag tvingades upp och gå till jysk och hämta bil nyckeln. Och flytta bilen.

Gick hem och somnade om igen. Vaknade 11.20

Varför är man alltid så trött på Måndagar?

Ikväll slavas det till 22 och jag är verkligen så opepp man kan vara. Jobbar till 22 hela veckan..

Biljävlen ska skrotas, eller iallafall görs det i mina dagdrömmar när jag tänker på den. Egentligen behöver den bara lagas men jag hade tyckt att det var mycket enklare om man bara fick skrota skiten.

Hyfsat LESS!


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards