En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Linn - 17 februari 2009 23:36

Det har på riktigt slagit slint i huvet på Emmy. Hon har under hela tiden som hon bott i Värmland strävat efter att flytta tillbaka, hit där hon har vänner och människor som älskar och ställer upp för henne. Och inte minst hennes dotters pappa som det var så viktigt att flytta upp till så dom får träffas varannan helg.

Men icke. Idag slog det fan slint på riktigt. Hon har bestämt sig för att stanna kvar i sysslebäck. Och för er som varit dit ni vet vad jag pratar om. Mindre än minst och tråkigare än tråkigast. Grejen är den att delvis av anledningen till att jag faktiskt stannar kvar här var för att hon skulle flytta upp och familjen skulle bli samlad igen. Då mamma och pappa nu håller på att sälja huset där nere, just för att emmy nu skulle flytta upp. Men hon skiter i det och trampar ner oss alla och visst man ska sätta sig själv i första rummet. Men ska man verkligen vela så mycket och dra igång en stor operation för att sedan lämna den och skita i dem runt omkring som faktiskt  förlitar sig på att det klaffar. Jag saknar min familj och jag skulle bli såå glad om mamma och pappa flyttar upp. Och mamma känner ju att hon flyttar upp delvis för min skull men också för att kunna hjälpa emmy med ellen. 

Syster har nu tänkt att klara sig i en by som aldrig gillat vår familj, bland släktingar som inte ens hälsar och aldrig skulle hjälpa en om man så låg på sina blodiga knän. Samt på ett ställe dit man inte vill åka och hälsa på. 

Anledningen till att jag hälsar på nu är för att mor och far bor 7 kilometer från byn, där man slipper träffa folk. Man kan åka in till byn och träffa dem om man vill men man måste inte. Och för att där kan man slappna av i det stora gamla huset och så är ju mina föräldrar där såklart. Det blir inte samma sak att åka å hälsa på i en lägenhet i "centrala" byn.  Jaja det kanske är en lite stor reaktion från min sida, men jag hade verkligen sett fram emot att hon och ellen och familjen skulle komma hit igen så vi kunde vara samlade.


Det svider bara lite i hjärtat just nu..

Av Linn - 17 februari 2009 09:44

Som om det skulle spela roll. Jag är luspank och har inga planer. Kanske ska ta hand om Lindas katt Marie. Ska bli mys å få ha ett djur.

Idag ska jag träffa Björn så han ska få installera ett spel åt mig. Sedan träna med Linda. Orkade inte träna igår. Jag var en latmask.

Tog en sömntablett igår, hade lite problem med att somna. Och idag smakar allt bly, om jag dricker vatten smakar det som värst.

Sucks.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards