En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Linn - 2 februari 2009 22:27

Alltid när jag varit till läkarna har dom stressat som fan och inte lyssnat på vad jag har att säga. Idag fick jag träffa en läkare som lyssnade och det var en trevlig överraskning. Han frågade om det ena och det andra och för första gången när jag ber om att dom skall kolla mina värden för jag jämt är sjuk och vill veta så att inget är fel så tar han mig på allvar och jag fick lämna 4 rör med blod för att kolla allt.

 Jag fick äveninsomnings tabletter, då jag har svårt att somna och bara så att jag ska ta när det är riktigt illa och jag inte kan sova. Han gav mig även en del tips. Vilka jag ska ta till mig. Och på onsdag ska jag träffa kuratorn igen. Känns bra, men nu ska jag säga det har varit en påfrestande dag.

Av Linn - 2 februari 2009 01:25

Jag har i helgen bara tagit det lugnt. Träffat människor jag tycker om och inte mer än så. Jag känner mig otrygg och vilse och vet inte hur jag ska tackla dagen som kommer. Ska prata med läkaren imorgon (måndag) vilket känns bra. Förhoppningsvis får jag tips om hur jag ska tackla sömnlösheten och oron. Det är som att kroppen är svin trött men  huvudet är rastlöst. Har försökt med att lösa korsord för det är både bra och tråkigt så man blir ju lite tröttare.

I fredags var första gången jag orkade laga mat själv. Och idag orkade jag plocka upp alla kläder som legat över en vecka.. Jag känner mig lortig när jag inte kan städa. Men det känns ändå bättre nu när jag ska få träffa läkaren och kuratorn igen på onsdag. Förhoppningsvis orkar jag börja träna snart igen också. 

Har blivit kär i spotify! 

Och en låt jag fastnat för är Erik Hassle - Hurful..


Här kommer texten:




I used to laugh it off
I used to look the other way
I used to save them troubles for another day
I kept my fingers crossed
I used to never take the blame
I'd pull a sunshine story in a pouring rain
The more I had to change I'd just stay the same

(The same, the same, I stayed the same)

You don't know what you got till you're missing it a lot
I had to go throw it away
I was wrong from the start from the bottom of my heart I apologize
What I did to you was hurtful
What I'm going through is hurtful

I used to buy my time
I used to beat around the bush
I'd rather give my ego another push
I used to be a fool
It was a foolish game I played
And it's a fool's faith coming mistakes I made
Once I had it right it was all too late

(Too late, too late, too little too late)


You don't know what you got until you're missing it a lot
I had to go throw it away
I was wrong from the start from the bottom of my heart I apologize
What I did to you was hurtful
What I'm going through is hurtful
What I'm going through is hurtful
It is hurtful
It's hurtful
 

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards