En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 18 september 2008

Av Linn - 18 september 2008 14:50

Ane Brun
Lyrics to Rubber And Soul :
In my mind I`m crawling on your floor
Vomiting and defeated
Total absence of grace
Your reluctant voice
Saying you decide your own fate

But I wear rubberbands round my soul
They keep me from crawling
And these rubberbands round my soul
They keep me from falling

In my repeated dreams
You stare at me with an empty gaze
You turn your back on me
And you search for more intriguing days

Loathing this
Controlling this
Let me get a hold of this

So I wear rubberbands round my soul
They keep me from crawling
And these rubberbands round my soul
They keep me from falling

And then when you are not in my dreams
And not in my mind
But we are at the same place
At the same time
Rubber no longer holds
The borders of my soul

Av Linn - 18 september 2008 14:10

Idag går så himla sakta. Allt går sakta. Nu har jag halva aretsdagen kvar och det känns som om jag redan har jobbat en hel dag.

Kunderna är sega och jag är seg. Ingen bra kombination. Kanske är det för att jag väntar på att få åka härifrån. Och då känns tiden bara så himla långsam.

Nu är det bestämt att fejjan min kissekatt skall flytta hem.

Mamma litar inte på att min syster kommer att sköta om henne på rätt sätt, och jag måste nästan instämma. Kan hon inte städa och sköta ett hushåll, hur ska hon då kunna ta hand om min prinsessa.

Det jag oroar mig för när det gäller hemflytten är att fejjan ska hoppa på nån hund och jag måste hålla henne inne.

För jag vill ju att hon ska kunna gå ut om hon vill.

Eller att hon ska bli instängd någonstans. Men det är väl en risk jag får ta helt enkelt.

Annars får hon väl gå bärsärkagång i min lägenhet.

Idag kommer syster yster och ska sova hos mig. Mys..

Jag och lisa kollade på filmen 21 igår. Den var bra, och det var trevligt å äta godis å umgås.

jaja ska fortsätta jobba nu.


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards