En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under november 2008

Av Linn - 17 november 2008 11:38

I helgen var det bartömning på Impuls.

Sista kvällen med gänget :P jag var ut med Anna och Kristoffer.. Och gissa om det blev bartömning. Fan folk var som galna i baren. riktigt som hökar.

Ganska ok musik och otroligt mycket folk. Och jag hade riktigt kul och träffade en massa folk ute.

Förfesten var jätte trevlig hemma hos anna och kristoffer, satt å lyssna på musik och snackade en massa skit bara.

Först bara jag och kristoffer sedan kom en vän till honom och sedan kom anna hem från jobbet. I övrigt var det en lugn helg. Somnade 21.30 igår. Var så himla slut och nu är jag så tom i huvet så det blev världens tråkigaste inlägg. Skriver väl mer sen.

Av Linn - 12 november 2008 12:15

Hade min första körlektion imorse.

Fan va roligt det var, men mycket att tänka på. För mig som kört bil kanske 3 gånger i mitt liv förut så känns det som att man har mycket att lära från grunden.

Men det var riktigt kul! ser fram emot morgondagen med nervositet och förväntan! tillbaka till jobbet.

Av Linn - 11 november 2008 22:48

Jag var uppe 6 imorse. Och var på körskolan 7. Det är mycket att lära sig.. Men det går säkert bra, känns bara som att jag skulle vilja ha mer tid på kvällarna att sitta och kolla i boken.

Jobbat från 11.30 till 22. Chefen kom och frågade om jag kunde hoppa in extra och övertid är inte fel. Lite mer i kassan för den som nyss spenderat en förmögenhet på körkort och allt det där. 

Men det känns i huvet och kroppen att man suttit 2 extra timmar framför datorn och häckat. Och nu sitter man här hemma istället vilken idioti.

Fejjan min kissemiss är svin förbannad på mig för att jag inte är hemma och underhåller henne.

Jag förstår henne, det suger att sitta inne hemma från 7 till 10 och sen när jag kommer hem är jag vaken en stund för att sedan gå och lägga mig ganska snabbt.

Imorgon har jag min första körlektion, svin nervös.. Jag kommer pajja allt som finns i bilen. Med min tur..  Börjar 7 och börjar 8 på jobbet så det blir tight men det går. Sedan har jag tvätt-tid efter jobbet, ingen rast ingen ro. Skönt då kanske jag kan ta tag i disken också. 

Torsdag har jag fyra körlektioner och det känns bra så man får lite mer tid i bilen än bara 50 minuter. Kan behövas. 

Så nu får ni se upp på vägarna. Nej nu ska det sovas så jag orkar med morgon dagen. Tacka gudarna för sömn.. 

Av Linn - 11 november 2008 11:28

Svara gärna!




1. Vem är du?
2. Är vi kompisar?
3. Hur och när träffades vi?
4. Tycker du om mej?
5. Skulle du kunna krama mig?
6. Ge mig ett smeknamn och berätta varför du valde just det.
7. Beskriv mig med ett enda ord!
8. Vad var ditt första intryck av mig?
9. Är du fortfarande av samma åsikt?
10. Vad påminner dig om mig?
11. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
12. Hur bra känner du mig?
13. När sågs vi senast?
14. Tänker du sätta den här listan i din egen blogg för att få veta vad jag tycker om dig?

Av Linn - 10 november 2008 17:36

Idag gick jag upp 06.00 för att förbereda mig på livets första teorilektion a´la köra bil.

Infann mig på körskolan strax efter 7 och var måttligt pigg. Trevliga var dom iallafall. Jag satt och lyssnade intresserat och det kändes lite som att vara tillbaka i skolbänken. Ju mer jag lyssnade desto mer gick det upp för mig att fan jag ska börja ta körkort. Det kommer kosta skjortan och jag kommer att vara så fokuserad på det att jag inte kommer kunna tänka på annat.

Jag ska dessutom jobba samtidigt. De flesta tar ledigt eller löser det på annat vis. Jag har inte råd att vara ledig och ta det. Ska bli roligt men jag är livrädd. VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ?

Satt hela förmiddagen och läste i boken för att få lite hum om vad det är jag skall veta. Kom en bit men har så svårt att sätta mig och göra det.

Måste verkligen ta mig i kragen nu..

Fick Teori provet den 13/1-09 och Uppkörningen den 20/1-09 Shit!!!

Av Linn - 8 november 2008 22:28

Idag jobbade jag 8-16.30 Det var segt och jag tror att det var dom suraste kunderna någonsin. Men man ska inte hänga upp sig på det, jag varnog bara extra känslig.

Jag är lite nervös för att börja körskolan på måndag, 24 år och har inte körkort ännu. Det kommer vara jag en massa små människor. Men bättre sent än aldrig va?

Imorgon börjar jag 7.00 och det känns som att det är lite för tidigt att börja jobba en söndag morgon. Men det är bara att bita ihop och acceptera. 

Ikväll har jag och Linda och Björn ätit ofantliga mängder snask och chips och dip. Svullat med andra ord. Samt kollat på en film som hette.. äh jag kommer inte på det nu, är för trött. Det var en film med Jack Black och den  var annorlunda men riktigt bra. Be kind rewind tror jag den hette..

Vi har skrattat och svullat och rapat cola. 

Vad är väl en bal på slottet, när man kan svina i goda vänners lag.

Jag är så sugen på att hitta på något. Resa eller något. Men det kommer väl. En sak i taget och nu behöver jag fokusera på körkortet.


Av Linn - 7 november 2008 22:20

Är man ganska oförberedd.

En vän ringde mig för en kort stund sedan och berättade att hennes far hade avlidit. Min spontana respons på det var att ringa mina förlädrar för att berätta att jag älskar dom.

Lite shockad blir man ju. Och funderar på vad som döljer sig bakom nästa dörr..  Jag blir så rädd när sådant händer. 

Man vet inte om människan bredvid dig idag försvinner imorgon.

Och jag har en ganska stor dödsångest.

När jag var liten ville jag inte somna för jag trodde att jag skulle dö. När det blev svart kunde jag få panik för jag ville helt enkelt inte dö.

Men alla ska vi göra det, oavsett vi vill eller inte. Men helst inte i förtid.

 Jag har svårt att acceptera att man dör eller hur liten man är i universum.

Vet inte om det är egot som känner att den får en törn när jag funderar på det. Eller om jag bara inte vill känna mig liten.

Det skakar en i grunden när något sådant händer.  Jag vill bara krypa ihop i en klump och inte veckla ut mig på  flera dagar, bara gråta ur mig för en gångs skull.. Ja ja nu kallar sängen.

God natt


Av Linn - 6 november 2008 14:53

Fick den här bilden av mija min vän, det är från hultfred 2001.. Och det syns hur nykter jag inte är.. Och kolla frisyren.. Moahahahahahaha..

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards