En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Linn - 17 november 2008 19:44

Igår fick jag en flashback gällande musik, och sånt gillar jag.

Jag kan inte ha en tyst stund när jag är hemma. Det känns så tomt då.. 

Nej en av de första sakerna jag gör när jag kommit innanför dörren är att vrida på stereon,  helst högt om tiden på uret tillåter.

Jag lyssnar på det mesta men min svaghet är deppig alternativ rock. 

För att ge exempel: Lifehouse, Seether,  ja killar med lite halvhes röst och en gitarr så är jag hooked. Ju mer smärta desto längre tränger det in i min själ. Och där stannar det. 

För att komma tillbaka till spåret. Så låg jag hemma hos en vän igår och fick höra en  grupp jag hade föträngt men inte helt. Bush! Gavin Rossdale, Gwen Stefanis underbart vackra man. Oh my god hur glömmer man honom? 

Fick höra låten inflatable.  Och för alla er smyg emos som är som mig och vill höra smärtan krypa in under skinnet. Rekommenderar jag den starkt.


För att tala om ensam och kallt så kommer man ju in på snö direkt. Och det finns det minsann. Det är jobbigt samtidigt som det är härligt när det snöar. Man vet att det är så jävla lång tid kvar av det förbannade helvetet med kyla och blöta skor och halvt förfrusna kroppsdelar, men det är ju så otroligt vackert. När snön ligger på gernarna och det ser ut som ett sagoland bara man stoppar huvudet utanför dörren.

Men som jag alltid tjatar om så känner man sig otroligt ensam. Man vill ju dela denna svårt vackra årstid med någon.

Tända ljus och mysa ner sig i soffan. Gå ut och gå i den friska luften och veta att om du halkar har du någon som hjälper dig upp och nån som skrattar med och åt dig.

Ja det börjar bli dags att sänka kraven tror jag.

Måste våga släppa någon in på livet, även om den muren blir svår att riva. 


Låt texten: Bus - Inflatable

Let it slide overhead
When I believe in you my soul can rest
But as love that's really love can never fail
But fail it does
When we shine like the sun
You seem the only one my only friend
You're so pretty in white
pretty when you're faithful
So pretty in white pretty when you're faithful
I resigned from myself
Took a break as someone else
It's like we've come undone
But I've only just become inflatable for you
You're so pretty in white
Pretty when you're faithful
So pretty in white pretty
when you're faithful
When you're faithful
When you're Faithful
I don't mind most of the time
But you push me so far inside
You're so pretty in white
Pretty when you're faithful
Faithful


Av Linn - 17 november 2008 11:38

I helgen var det bartömning på Impuls.

Sista kvällen med gänget :P jag var ut med Anna och Kristoffer.. Och gissa om det blev bartömning. Fan folk var som galna i baren. riktigt som hökar.

Ganska ok musik och otroligt mycket folk. Och jag hade riktigt kul och träffade en massa folk ute.

Förfesten var jätte trevlig hemma hos anna och kristoffer, satt å lyssna på musik och snackade en massa skit bara.

Först bara jag och kristoffer sedan kom en vän till honom och sedan kom anna hem från jobbet. I övrigt var det en lugn helg. Somnade 21.30 igår. Var så himla slut och nu är jag så tom i huvet så det blev världens tråkigaste inlägg. Skriver väl mer sen.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards