En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Linn - 1 juni 2009 19:41

Idag kom jag på hur avtrubbad man är känslomässigt inför vissa saker, medans andra berör mer än man trott. Satt och fikade på stan med Erika och Marlene och dom berättade om program på tv:n om djur som blir behandlade illa.  Och just då dök tanken upp i huvudet att man blir så illa berörd av att djur blir illa behandlade, men nyheterna med allt våld och hämska saker som sker mellan olika människor rör en knappt i ryggen.

Varför? Borde man inte känna minst lika mycket sympati och avsmak av vad vi gör mot varann? Har vi blivit så förbannat avtrubbade att det även smugit in i själen?

Man gör saker man ångrar i efterhand men under tiden så tycks det inte vara så hemskt. Oavsett vad det är eller vem det berör.

Jag har nu halva dagen kvar på jobbet och tiden går s a k t a . . .

Vilket får mitt huvud att gå i högvarv. Det är så mycket man vill göra om.

Gör om gör rätt! Dels för ens egen del men också för att skydda andra. Slippa ligga sömnlös på nätterna eller hetsäta eller inte äta alls eller vilka andra problem man kan tänkas ha för att dämpa ångesten. För alla försöker på ett eller annat sätt dölja något för någon eller kanske till och med för sig själv.

Det är sommar för fan, LE! Nej fy fan nu får jag skärpa mig, blev kanske lite deppigt det här.

Hade en diskussion med en god vän via msn inatt. När jag inte kunde sova på grund av hettan som vägrar lämna mitt krypin.

Och han sa att tjejer snackar skit om killar och killar snackar ännu mer skit om tjejer. Men båda har rätt. Och ja det är nog fan så.

Av Linn - 1 juni 2009 13:14

En sån skulle jag behöva. Som snällt kan byta kamremmen på min bil utan att ruinera mig. Jag ska fan lära mig att skruva i en bil. Så att man själv kan fixa saker. För det är nog ganska behändigt.

Erika är snäll och kollar runt med folk hon känner som möjligtvis kan fixa sånt åt mig. Och jag hoppas att det löser sig. För den MÅSTE bytas så inte motorn rasar. 

Idag jobbar jag 15.30-00 det var länge sen nu. Och det kommer säkert vara massor att göra. Jag är ganska trött, det var alldelels för varmt inatt för att kunna sova gott. Och vaknade imorse av att det rann svett. FRÄSCHT!!!


Nej satan i min lilla låda vad det är drygt att vara vuxen. 


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards