En vuxen flickas drömmar.

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Hundfunderingar.

Av Linn - 22 april 2010 14:37

Jag har tänkt mångt och mycket på det här med att skaffa en liten hund. Och vilken tid är bättre än nu?

Arbetslös och sommar, jag kan vara ute med den och leka hela dagarna och ut och gå och bada och fika och allt.

Ja det är ett enormt ansvar och det kostar pengar. Men att få ha en liten vän i många år framöver är ju aldrig fel.

Det är mycket att tänka på och ett stort ansvar, men förmodligen värt varenda sekund i längden. Jag ska ta flera funderare men det lutar nog åt en liten vän i sommar.

Idag är stämingen ganska låg på jobbet men folk är ändå här och gör sitt, vilket är ganska starkt gjort med tanke på situationen.


 
 
Ingen bild

elin

22 april 2010 18:26

nej nej nej - inte hund!!! det kan du skaffa när du har villa och barn och hela baletten, men inte nu! du kommer inte att kunna ta vilket jobb som helst, du kan inte flytta vart som helst, det är bara snäppet enklare än att ha en bebis. snälla gulliga rara söta du, skafffa inte hund nu!

 
Veronica

Veronica

22 april 2010 23:36

Jag förstår dig, att ha hund i ditt liv ger dig väldigt mycket kärlek och så mycket mer. Jag älskar varje stund jag har med Milo oavsett bra eller dåliga stunder. MEN, som Elin säger. Tänk dig för. Det är mycket jobb, mycket pengar, mycket tid som krävs, oavsett ras eller storlek. Inte förrän jag tog mig an Milo som jag förstod hur mycket jobb och tid som krävs. Man blir väldigt bunden och fast. Och det är nästan jobbigare med en valp än en bebis från början, eftersom du inte kan ta med dig valpen överallt, utan ska ändå finnas där hela tiden. Men har du folk runt omkring dig du vet kan ställa upp och litar på och vet att du har den tiden och orken som behövs så funkar det ju naturligtvis. Bestämmer du dig för en hund så vill jag iaf säga lycka till. Trots att jag kan sucka och tycka det är jobbigt i många situationer som blockar en från att göra det man vill bara för att man har hund, så är det iaf för mig ingenting jämfört med alla underbara stunder man får tillsammans med det lilla livet :)

http://VeronicaLina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 16 augusti 2017 03:40


Att falla för någon gör dig sårbar. Efter att i princip varit singel i 5 år skrämmer det nästan livet ur mig. Visst är det väl så att jag haft känslor för människor efter det. Jag är inte gjord av sten.. Men att på riktigt våga släppa in någon är...

Av Linn - 13 februari 2017 01:23

Det finns en låt med Melissa Horn som heter Mardrömmar.  Och ikväll när jag ligger här hemma i min egen säng och lyssnar på texten hör jag den på ett helt annat sätt nu än jag gjort tidigare.    I ett stycke ur texten sjunger hon:    "Och j...

Av Linn - 14 januari 2017 01:22

Idag gifter sig mitt ex. Han som krossade min bröstkorg och aldrig riktigt gav mig ett avslut. Människor jag känner runt mig säger: - Men han är ju bara ett ex.. I deras ögon, ja. I min bröstkorg, nej. Han var den enda som fått mig att un...

Av Linn - 19 juli 2016 23:00

På Torsdag skall jag säga mitt sista hejdå till min bror.  Hur gör man det?  Ja, döden är en naturlig del av livet, och man vet aldrig hur länge man får leva. Men hur kommer det sig att när min bror som äntligen bestämt sig för att försöka kämp...

Av Linn - 14 mars 2016 19:42

Det finns så många olika sorters former av ångest.  Och jag upplever nog minst en om dagen.    Beslutsångest är nog den jag tampas med oftast och nästan alltid när det kommer till vad jag ska äta.  Och jag tror att dom flesta håller med mig i...

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards