En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Linn - 26 april 2010 23:00

Idag köpte jag lite frukost och åkte upp till Carin som förmodligen lyckats få min hemska förkylning. För att pigga upp lite köpte jag jordgubbar och en baguette och lite juice och en god röra.

Vi satt ute och drack kaffe och prata och åt göttans.

Med Carin kan man prata om allt, man kan fundera och vrida och vända på allt. Och hon har alltid en annan synpunkt eller ser saker från ett annat ljus.

Man behöver såna människor som ifrågasätter även om de inte gör det muntligen. Utan som ställer de rätta frågorna eller enbart får en att tänka själv. Det var inte nåt speciellt vi diskuterade eller som fick mig att tänka på något speciellt, men hon får mig att tänka om och jag beundrar hennes sätt att tänka.

Jag är så glad att ha henne här nu.

Idag har jag suttit i telefon hela dagen och det har gått bra faktiskt.

Det är roligt när det bara är ibland. Och man får lite omväxling. Gick ganska bra med säljandet också. Extra klirr i kassan.

     

Av Linn - 26 april 2010 08:21

I lördags vaknade jag halv åtta, hade tänkt gå upp åtta men fick lite extra tid. Tog med emmy och ellen och åkte till sundsvall för lite tröst shopping. Har aldrig varit och shoppat med ett barn på det viset och det var en ny upplevelse kan man säga. Men ellen var jätte duktig och hade ändå stort tålamod.

Som tur var fanns det massa små aktiviteter som hon fick pyssla med mellan shopping varven. Bli målad i ansiktet och så solrosor i en liten plastlåda och sånt.

Hon var så söt med sin lilla handväska och sitt uppsatta hår.


Tina ringde mig och frågade om jag inte skulle ut, så jag bestämde mig för att gå ut en sväng på kvällen. Nykter såklart. Jag fick med Linda också och jag hade lika kul som om jag skulle druckit, om inte roligare. Jag minns allt, jag blev inte bakis och jag ramlade inte och slog mig. Haha jag gick däremot hem tidigt, men efter en tidig morgon och en heldag i sundsvall orkade jag inte.


Söndagen spenderades ute hos mor och far och hjälpte dom med datorn och dess funktioner. Man får ta en sak i taget och det går ju sakta men säkert framåt. Gosa med min bebis till katt också, hon har sjukt tjock päls och hon är så vacker.

Åkte och träffade Linda och tog en milkshake och pratade lite. Sedan hem till Lillasyster. Hon hade bjudit in till grillning, och det kom massor med folk. Ellika och hemi med familj, Fredrik och Amanda, Magnus och hans långhåriga vän och jag bjöd in Carin och Albin. Optimisterna hade köpt två engångsgrillar och tänkte att det skulle räcka. Men icke så Fredrik och nån mer åkte och köpte en klotgrill.

Att det ska behövas 5 vuxna män för att montera ihop en grill?

Det blev ju gjort men man kan ju tycka att 5 personer är lite för många kockar.

Jaja den blev ju duglig.

Jag har haft en fantastisk helg. Nykter och städad men ändå social.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards