En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under oktober 2010

Av Linn - 11 oktober 2010 12:07

Nu är jag sambo, mitt rum är i ordning och alla saker är på plats. Och det är hur mysigt som helst. Hilding och fejjan börjar komma varandra närmre och kan vistas på samma säng utan att det blir liv. Det gillas!

Helgen har bara varit ett enda stort packande och fixande. Men man vill ju komma iordning så fort som möjligt.

Men efter allt slitande och bärande och fixande är jag nu super förkyld, hostar som fan och är snuvig. Men det är egentligen lätt värt det, jag trivs verkligen jättebra här. Och Karin säger att hon tycker det är precis lika roligt och är precis lika glad som jag är.

Kan det bli bättre??

Återkommer med bilder så snart jag hittat allt tekniskt. ;)

Av Linn - 7 oktober 2010 23:05

Min kära lilla Katt är äntligen hos mig igen, var och hämtade henne idag hemma hos mamma. Vi ska ju flytta tillsammans imorgon :)

           

Och jag är så spänd och nervös att jag inte kan sova än på länge. För imorgon bär det av på riktigt. Jag flyttar äntligen till Västerås.

Till min Karin och till ett nytt spännande liv.

På ett sätt ska det bli skönt att flytta från den här lilla staden där folk vet mer om dig själv än du gör. Men det är också en trygghet. Att gå in på favvo fiket och knappt behöva säga vad man vill beställa, för det vet dom redan :P eller att få personlig service i klädbutiken.

Men det ska bli skönt att kunna vara privat, att alla inte känner igen dig när du går utanför dörren.

Så nu bara räknar jag timmarna. Och är spänd och förväntansfull och längtar men med lite sorg i härtat.

Av Linn - 7 oktober 2010 22:44

 

Fick denna söta award av Lisa.

Med denna award ska man berätta 3 saker som ligger en varmt om hjärtat & visa en favoritbild.

3 saker som ligger mig varmt om hjärtat är:

Familjen ( inklusive djur )

Vännerna

Musik


Jag vill ge vidare denna award till: Emma, Sophie, Malin!

 

TID

Av Linn - 7 oktober 2010 12:08

Jg blir galen av att tänka på tid.

Den räcker aldrig till eller så går den sjukt sakta.

Jag känner mig superstressad, för allt är inte riktigt klart och jag flyttar förmodligen imorgon eller på Lördag.

Allt beror på någon annan och det är det värsta jag vet när den personen inte kan planera för 5 öre.

Jag måste planera!

Kommer förmodligen stressa ihjäl mig en vacker dag.

Men men.. spoils of war.

Nu ska jag iväg och slänga skräp, sedan ska någon kolla på bilen, sen ska jag hämta katten i näsåker. För ja! min älskade Fejjan ska med mig i flytten.

Åh att allt bara ska vara så invecklat.

Av Linn - 5 oktober 2010 20:17

Är lite viktigare än städning just nu tydligen..

Men det blir ju bara för tråkigt när man måste städa ALLT.

Ugnen, jag till och med skruvade isär locket å putsade mellan..

Men rätt ska vara rätt.

Så nu sitter jag här och spelar istället för att städa. Kan ju trösta mig med att jag faktiskt tvättar under tiden ;)

 

Av Linn - 4 oktober 2010 16:08

För dom som har vingar är ingenting tungt.

Jag fastnade för det idag när jag kollade i en bok i bokhandeln.

Kanske en framtida tatuering, eller alis volat propris = hon flyger med egna vingar.

Mycket vackert!

Frågan är ju bara vart man ska placera den?


Nu står jag bara och stampar och vill iväg, men jag vet att jag kommer gråta när jag åker. Hängde med Maria på stan en sväng idag. Hon är så söt. Och det är sånt jag kommer sakna, men jag ser fram emot att träffa nya vänner och få uppleva nya saker.

Av Linn - 3 oktober 2010 15:49

Igår fick jag den finaste hejdåfesten i världshistorien, den enda i vuxen ålder med alkohol inblandat också. Fick faktiskt en hejdåfest i Åre när jag gick i 4:an också. Dom kidnappade mig och hade en överraskningfest!

Men igår var det menat att vi skulle vara hos Emma var det sagt. Men vid tiden då Emma skulle hämtat mig fick jag ett mms på innehållet i min brevlåda :) Där stod en hello kitty mugg med rosa pantern drink i. Plus en lapp där det stod att jag skulle följa hellokitty runt stan och plocka med ballongerna.

Jag trippade runt med min mugg och plockade ballonger som sedan ledde till Sophie. Och när jag plockade den sista ballongen stod dom och skrek på balkongen :)

      Dom hade verkligen ansträngt sig och gjort allt rosa. Och gjorttavlor till mig och klätt sig i rosa! Vilka tjejer man känner! Självklart blev jag så rörd att jag fällde en tår. Men det får man när man är glad.

  Jag och Maria <3   Den gladaste rosa cowboyen!   Söt Maria och Linda!   Linda, Sophie, Maria och jag!   Haha mitt ben är smaskigt.       Initiativ tagarna till festen :)

  Jakob och jag var på bra humör!   Mycket göttans att dricka. Dom gjorde faktiskt drinkar i min mugg åt mig :)   Fyllekajjorna <3     På krogen rockade vi loss som aldrig förr. Och det verkade som att alla hade roligt. Självklart finns det idioter till allt men inget fick förstöra min kväll igår så det sket jag i. Jag hade så sjukt roligt och hade verkligen en toppen kväll! Vilka brudar jag känner alltså. Vi har alla våran historia och den har inte alltid varit så munter men huvudsaken är att vi vet vart vi är idag :)

 

Så jag tackar mina finaste tjejer än en gång för en toppen kväll. Man kan inte avsluta på ett bättre sätt!

Av Linn - 1 oktober 2010 11:35

Igår var en omtumlande dag. Fick goda nyheter via telefon på morgonen. Sen när man slår på datorn och sätter sig hade jag fått detta mail:

Hej!
 
Nu kommer ett väldigt tråkigt mail för alla inblandade, i förrgår sa våran kund upp vårat avtal för allt skall centraliseras i Göteborg, det här betyder att vi inte kan erbjuda dig jobb tyvärr och vi måste även avsluta samtligas anställningar.
 
Jag hoppas vi kan hålla kontakt för vi kommer jobba hårt på att få in nya uppdrag, vi har ett på väg men inget är klart ännu.
 
Jag ber verkligen om ursäkt om detta orsakar skador för dig, men det gör det även för oss då vi mister en hel verksamhet i ett hafs.

Vänliga hälsningar / Best regards


Men skam den som ger sig heter det va?

Jag flyttar ändå och det blir svårt ekonomiskt men man har inte levt fören man har levt fattigt :P

Men men imorgon är det hejdå fest för mig :) fina tjejerna har fixat. Så det ser jag fram emot! And pink it is! Ska bli kul att se Lisa i rosa ;)

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards