En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Linn - 17 juni 2011 01:45

Ibland såhär på småtimmarna kan jag tänka på människor som spelat en stor roll i mitt liv, men som numer inte längre gör det.

Det är som om dom inte finns, fast dom kanske gör det.

Efter alla skolor jag gått i har man träffat på både de ena och andra sortens lärare.

Dom som styrde med skräck och dom som gav en den där lilla extra uppmärksamheten.

De sistnämnda har ju självklart en större plats i hjärtat än de andra.


Sen finns det vänner man trodde att man aldrig skulle tappa men som idag är ett ( gott ) minne blott.

För mig som inte är född och uppvuxen på ett och samma ställe eller ens 2 eller 3 och samma ställen utan som flyttat runt massor är det kanske inte så konstigt. Med nya boenden kommer nya vänner och några trillar bort på vägen.

Jag är oerhört tacksam för alla fina människor jag lärt känna, och som spelat sin roll.

Men just idag funderar jag på vem och vart jag hade varit idag om jag hade stannat en längre tid på något ställe.

Förmodligen en helt annan person.

Då jag anser att vi formas av våra upplevelser på både gott och ont. 

Jag skulle absolut inte vilja byta mot allt i världen. För jag gillar mig, och alla som format mig. Men ibland måste man bara få fundera.

 

Livet är påväg att byta riktning igen och det är förmodligen därför jag funderar på just detta. Men jag vet att dom som fortfarande hänger kvar efter allt och alla dessa år kommer finnas där bra länge framöver också.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards