En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under juli 2010

Av Linn - 22 juli 2010 22:12

Jag har spenderat mestadels av denna dag i sängen. Gråtandes som en patetisk 14 åring. Varför kan man fråga sig. Jo för att jag behöver det. Jag behöver få vältra mig i skiten och gråta som ett barn. Och tycka synd om mig själv, och vara förbannad, arg besviken och less. Jag har ett stort vägval att göra och kan inte bestämma mig. Då båda vägarna leder till mer problem och mer smärta om än på olika sätt. Jag önskade jag kunde skriva allt men det kan jag inte.


Dessutom dom människor jag önskade fanns där för mig när jag som mest behöver det lyser med sin frånvaro.

Mamma gör så gott hon kan för att hjälpa mig. Men jag tappar bara humöret och blir arg hela tiden när vi pratar med varann vilket inte är rättvist mot henne heller. Jag vet att hon verkligen kämpar hon med.

Alla kommer med olika förslag på lösningar och tips och råd. Jag uppskattar det samdigt som det gör mig ännu mer förvirrad i mitt val.


Just nu har jag svårt att fungera som person. Och jag funderar på om jag kanske inte måste söka hjälp. Alla tjatar om det men man inser det inte förens man gör som jag och spenderar en hel dag i sängen och gråter om vartannat.

När man känner att träffa folk tar emot och man inte finner orken att ens plocka upp i lägenheten. När man inte störs av att allt skräp ligger i vasken för att man inte orkat ta fram en påse att sätta i sopkorgen. När tvätten ligger uppdelad i färger men man inte vill sätta foten utanför dörren av rädslan att börja gråta öppet bland folk.  När man stöter bort den/dom personer som betyder allra mest för att man känner sig så sårad överlag i själen att det är bättre att skapa bråk och bli paranoid än att ta itu med sig själv. Och man beter sig som en liten 14 årig flicka och desperat försöker få uppmärksamhet på helt fel sätt genom att anklagar dom man älskar istället för att ta tag i sig själv och bara sopa rent.


Så här ärlig har jag nog inte varit med mig själv på väldigt länge. Och folk får dömma mig och tycka att jag är sjuk som väljer att skriva det här. Men detta är min kanal för att få lite  av skiten att rinna av mig och reda ut mina tankar.    Emo Linn i sin skyddssäng.

Av Linn - 22 juli 2010 11:12

Jag vet att man kan lova saker och att det kan komma förhinder. Men när man lovar saker och inte ens försöker hålla det är nåt av det värsta jag vet.

För så gör dom flesta eller iallafall mot mig känns det som.


Lova för fan inte något om du inte tänker göra allt i din makt för att hålla det.

För att sedan bryta någons förtroende på det viset är inte speciellt vackert.

Jag förstår väl att alla inte alltid kan göra allt. Då hade inte världen sett ut som den gör med fattigdom och elände, men man kan väl iallafall göra ett riktigt försök?


Jag är så förbannad/arg/ledsen och less på allt. Tappar humöret och sanset hela tiden. Och vet faktiskt inte hur jag ska ta mig ur det här.

Av Linn - 21 juli 2010 19:59

Min bästaste Karin var här i helgen igen, och vi hade sjukt kul som vanligt.

Jag följde med henne till ö-vik på söndagen och badade jacuzzi och för att bara få hänga med henne utan att festa.


    Och ingen kan få mig att ha så kul och glömma mina problem som denna människa. Om det så än bara är för stunden.

    Men nu är man hemma och alla problem kryper närmare och in under skinnet igen. Jag känner att jag flyr delvis då jag åker iväg, men jag har inget val för att behålla sansen och förståndet känns det som.

Idag tog jag en promenad för att rensa huvudet, och satte mig för att rensa huvudet och bara andades djupt och försökte att tänka på inget. Och känner mig om endast lite så lugnare.

Tur att det är så förbannat fint.

     

Av Linn - 21 juli 2010 19:50

?

Av Linn - 21 juli 2010 10:27

Vad ska jag göra? Vart ska jag ta vägen? Vem ska ta emot mig när jag faller?

Varför sitter jag mitt emellan? Vad ska framtiden här näst servera?

Varför kan jag inte sluta analysera sönder allt och inget? Eller sluta titta för djupt in i situationer och folks beteenden? När ska jag släppa allt och bara vara för en liten stund?

Av Linn - 20 juli 2010 23:58

No I can't take one more step towards you
Cause all that's waiting is regret
And don't you know I'm not your ghost anymore
You lost the love I loved the most

I learned to live half alive
And now you want me one more time

And who do you think you are
Running around leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are

I hear you're asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

I learned to live half alive
And now you want me one more time

And who do you think you are
Running around leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are


And it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I would have missed the first time that we kissed
Cause you broke all your promises
And now you're back
You don't get to get me back


And who do you think you are
Running around leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don't come back for me
Don't come back at all


Who do you think you are
Who do you think you are
Who do you think you are

Av Linn - 20 juli 2010 20:42

Ju längre ner jag gräver i den situation jag sitter i blir det bara mer. 

När ska skiten ta slut??


Av Linn - 20 juli 2010 13:08

The Thanks I Get Lyrics

If the lies don't judge you, the truth will
But if I can't love you, then who will
When your friends are jumping ship
When your crown begins to slip
And loyaltie's not a virtue
Who are you gonna turn to
When you've seem to've lost your grip
And the road begins to rip

I held your hand, is this the thanks I get
I took you in, is this the thanks I get
Half a chance, the thanks I get
A twist of plans, is this the thanks I get

If the lies don't touch you, the truth will
If I can't love you, then who will
And your coming off your chill
When your ego takes a dip

I held your hand, is this the thanks I get
I took you in, is this the thanks I get
Half a chance, the thanks I get
A twist of plans, is this the thanks I get

The days hurts
The nights hurts
The light hurts
My eyes hurts
The darks hurts
My heart hurts
It all hurts

I loved you
I loved you
I made you
I hate you
I hate you
I miss you
Miss you
Oh-oh-ohh

The thanks I get
Is this the thanks I get

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards