En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under april 2011

Av Linn - 16 april 2011 21:30

Idag efter promenaden åkte vi till stallet. Karin red ute på Rosanna i t-shirt.

Jag satt och hängde med Hanna, Johanna och Frida.

Satt även och läste en god bok och passade Hilding.

Vi har nu ätit en god middag, Madde är här och vi unnar oss ett glas rött.

   

Av Linn - 16 april 2011 14:21

Gårdagen var en av de roligast och konstigaste dagarna jag varit med om.

Ett tag kändes det som jag och Karin befann oss i Limbo ( för er som sett Inception ).

  Vi var ute på äventyr och körde fel minst 3 gånger.

Karin sa till och med vid ett tillfälle: - Linn, är det här verkligen en väg?


Efter en fullspäckad dag bestämde vi oss för att äta lite plockmat som fredagsmys.

  Jordgubbarna var nog dagens bästa!

Vi somnade tidigt och tog oss upp relativt tidigt idag.

Åt en superfrukost och tog oss ut på promenad.

           

Nu jävlar är det snart sommar!!!

 

Av Linn - 14 april 2011 20:02

Idag följde jag med frugan till stallet.

Dom skulle grilla korv och testa att köra grävmaskin som en rolig grej med dom som går maskinförarutbildningen. Dom hjälper ju dom på stallet så mycket så dom ville hitta på nåt.

Dom fick i sin tur testa att rida på hästar.


Även jag fick testa att köra grävare och jag var fan grym.

Dock finns inget kort på det, men bjuder på några andra stjärnor.

     

Herrarna såg ganska roliga ut.

          Men det bästa av allt var att när jag kom hem hade jag fått en förfrågan om jag kunde komma och inskolas måndag och tisdag.

Vilket betyder att jag har ett jobb!!

Gansa svinglad är jag.

ÄNTLIGEN!

Av Linn - 13 april 2011 23:21

Idag fick jag ett preliminärt schema för hur jag skulle jobba om jag får jobbet. Men bara det känns ju oerhört positivt. Det betyder ju ändå att jag ännu inte är utesluten.

Men än är inget säkert.


Har mest hängt i stallet idag. Och funderat lite på framtiden och sådär.

Jobbet verkar ju vara ett bra jobb iallfall. Långa dagar men få i månaden.

Vad helgen bjuder på är ännu inte planerat.

 

Av Linn - 11 april 2011 18:03

Jag är superavundsjuk på alla dessa häftiga, svinsnygga, kreativa och fantastiska kvinnor som man ser upp till.

Jag vill också ha helt galna kläder och alltid vara snygg i håret och accessoarer ( stavas det så? ) som andra drar på ögonbrynen för men som dom kan bära upp.


Två av dessa Idoler som jag skulle gifta mig med om chansen faktiskt fanns är:


Gwen Stefani

 

Den vackraste och häftigaste människa jag någonsin haft äran att idolisera.

Från den första gången jag hörde Just a girl. Vilket var innan Don´t speak blev så poppis var jag kär. Jag är förundrad över att min Tragic Kingdom skiva fortfarande fungerar efter alla dessa gånger jag spelat den.

Hon var min första, största och riktiga Idol!


Hennes motsvarighet idag skulle jag vilja säga är Lady Gaga!

 

Som även hon är en sådan person jag bara avgudar och önskar att jag hade hälften av hennes energi och kaxighet.

Som vågar vara det lilla extra som gör att man antingen hatar eller älskar henne.

Hon har bara tagit det ett steg längre enligt min åsikt.

För att hon kan.


Jag ville bara hylla/uttrycka min avundsjuka för dessa två fantastiska varelser.

Tack för att ni gjort mig avundsjuk och inspirerad men också fått mig att alltid vilja vara bara mig själv.

Av Linn - 11 april 2011 15:51

I fredags var jag lite små hängig och frugan hade lånat ut vår tv till ridskolan som hade en monter eller vad man ska kalla det på kanalmässan här i Hallsta.

Så för att sysselsätta mig skurade jag fönster och krattade löv i vår rabatt.

En vacker dag ska jag även rensa den och sätta blommor.

 

Kvällen spenderade jag med frugan hemma med ett glas vin och söffhäng.

Förra veckan var väldigt mycket upp och ner överlag kan man säga.

Men i det stora hela har den varit fantastisk.


På Lördagen fick jag komma på en arbetsintervju som personlig assistent. Ska få reda på om jag får det nu i dagarna så snälla håll tummarna för mig.

  Sedan skynda sig hem och piffa till sig inför kvällen.

 

Och jag måste säga att min nya klänning verkligen var fantastisk.


Efter piffandet rusade jag in till Västerås igen för hämta bästaste Ida och Nathalie. Under kvällen ramlade det in folk och jag hade en sjukt rolig kväll.

                         

Inne i stan var vi på bill&bob och tog nån öl.

Sedan donken för kvällsfika, där vi träffade en man från USA som tydligen var svingrym på munspel.

 

Sedan efterfest. Vissa festade inpå småtimmarna men jag la mig relativt tidigt.

  Morgonen och hela dagen spenderades i soffan och vardagsrummet med mina goda vänner och vi kollade på Skönheten & Odjuret.

Och jag kom fram till att man tänker på helt andra saker som vuxen och tittar på tecknat.

Den bästa repliken var ändå Clocksworth: - Som jag alltid har sagt, är det inte barockt är det tråkigt. HAHA

Nej jag måste säga att jag haft en underbar helg.

Av Linn - 8 april 2011 12:36

Onsdagen spenderades i en bil mellan halv elva och fyra då Catti åkte runt på olika ärenden.

      Jag spenderade tiden med att busa med Michelle och kolla på söta Isabelle.


Igår var frugan ledig på förmiddagen och långt in på eftermiddagen så vi tog en sväng till stan. Frugan var till naprapaten.

Fan va läskigt det är när det knäcker sådär i nacken..

Sedan gick vi osminkade och fula ;) och kolla lite på stan.

Jag hittade en födelsedagspresent till mig själv.

 

I loves it <3

Det blir lördagens klänning.

Har även fått glädjande besked att Älskade Ida och Nathalie kommer på min fest imorgon hela vägen från hufvudstaden.

Kakan och jag fikade lite och även hon hittade en fin klänning till Lördagen.

  Och jag såg något jag aldrig sett förr..

  Dom vill tydligen inte att man ska slänga fram brösten i Västerås :P

Efter vår runda tog jag och frugan en storstädning hemma.

Så nu är nästan allt klart inför imorgon.


Eftermiddagen fick jag ta tag i lite saker som jag inte vill gå in på, dels för respekt för den det handlar om. Men också för att jag inte riktigt vill skriva om det för alla att läsa.


Nu inväntar jag frugan för en vända till bolaget och affären.

Av Linn - 5 april 2011 23:10

Idag kom Catti med sina 2 döttrar.

Dom är så underbart söta.

     

Michelle var en riktig liten sötis :)

Nu slappar jag och frugan i soffan. Dags att sova bort träningsvärken snart.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards