En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Linn - 9 augusti 2010 18:20

Jag såg egentligen bara två artister på urkult. Jaqee och Theresa Andersson. Att Jaqee var bra visste jag redan men Theresa var en riktigt rolig överraskning.

Jag och My satt långt fram och blev helt tagna av denna lilla människa. Där står hon på scen med massa olika instrument och sjukt många pedaler.

Och loopar sig själv i olika stämmor och trampar och sjunger.

      Hon var sjukt bra iallafall.

Av Linn - 9 augusti 2010 16:29

Det har ytterligare gått ett bra tag sedan jag skrev. Och som vanligt har jag haft fullt upp och inte kunnat uppdatera. Så jag gör det nu.


Jag var på bröllop förra helgen. Mellan Sanna och Peder i alnö gamla kyrka. Det var sjukt vackert och det var 110 gäster. Festen efter var nog den mest lyckade fest jag någonsin varit på. Inget bråk inget som går sönder och bara glada fulla miner.

Dom hade inget band men en trubadur som bjöd in den som ville att hänga på och rätt vad det var reste sig den ena musikanten efter den andra och började spela. En trummis som spelade med skedar i brist på annat, en basist och en gitarrist som spelar i dagvag annars. Och det lät inte förjävligt.

Taxin hem gick 03.00 och jag satt uppe och drack folköl (peoplesbeer) till 06.30

        Sanna ( bruden ) bad mig stanna nån dag och bara hänga med henne och hennes syskon så det gjorde jag. Jag drack öl, badade i pool och i hav. Bastade och åt god mat och drack mer öl. Lyssnade på gitarrspelande och sjungande syskon och fru och hustru. Bara mös och slapp vara ensam.     Satt på pool däcket och i deras mysiga verande på det smurfblå huset på den lilla ön.

      Och sedan for jag hem och packade om min väska, städade och pussade våfflan. Sedan hem till min syster för att vara barnvakt åt skruttungen.

Vi tog bussen till Näsåker och Urkult.

Vi hjälpte mamma med en massa och lekte i regnet.   Efter barnvaktande fick jag leka med mina vänner.

                  Jag har verkligen haft en jobbigt stressig men ändå underbar festival tack vare alla dessa människor. Tack för att ni finns och får mig att glömma och ha roligt.

Det har druckits mycket öl och kramats massor. Men detta är min första festival utan att ens hångla. I´m proud!

Jag hängde kvar tills idag och byggde lera och bara slappade med Ida, My, Adam, Fia och Kjelle. Och självklart den söta lilla Tussie.

          Haha Elaka MY.

Men skjutsen har gått hem i den gamla ambulansen, så efter 8 dagars ölande av 9 möjliga sitter jag med ett förråd av frukt och ler åt mina äventyr och saknar redan alla mina vänner som gör min vardag lite bättre än alla andras <3

   

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards