En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under februari 2011

Av Linn - 9 februari 2011 13:56

Ja man kan inte städa utan hög musik. Det blir helt enkelt inte lika bra.

Det bore väl alla hålla med om :)

Och min pepp låt för dagen är:

Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight i´m fucking you!

Tyvärr finns inte den versionen med video så det får bli den lama  versionen.

Av Linn - 8 februari 2011 15:19

Eller jag vill i grund och botten tro att jag är en bra mäniska.

Men när jag sitter och kollar på uglypeople.se och skrattar, då känner jag mig som en dålig människa.

Men dom är ju så fruktansvärt fula och jag kan verkligen inte hålla mig.

Förlåt alla moraltanter och min egen karma.

Av Linn - 7 februari 2011 17:44

Min katt Scarface är lite kräsen av sig.

Hon vägrar äta burkmat, och torrfoder som finns i vanliga livsmedelsbutiker.

Så man måste köpa dyr kattmat på djuraffären.

Iofs så förstår jag henne, vem vill äta skit lixom. Men det svider lite i plånboken.

Men det är det värt. Min lilla princessa är värd det.

Just nu äter hon Advanced Sterilized.

 

Hon har tidigare ätit Advanced Sensitive, men jag tycker hon har blivit så tjock så jag bytte till ett lättare foder.

Hoppas att hon gillar det iallafall :)

Tog en liten shoppingrunda på ö&B också.

Otroligt vad mycket billigare det är att handla maskindiskmedel och sköljmedel och sånt där.

Så nu har vi bunkrat med sånt också.

Av Linn - 6 februari 2011 17:50

Vi hade inte förväntat oss att alla skulle ställa upp på att klä ut sig, även om vi hoppades det.

Men våra vänner förvånade oss och dök alla upp i skidstuge mundering.

Till vår belåtenhet.

Vi blev bara 8 stycken men det var alldeles lagom för att bli en lyckad fest.

Alla var glada och vågade freaka ut lite extra.

Jag är så glad och nöjd med gårdagens fest och med alla som kom och var strålande roligt sällskap.


Här kommer några utvalda bilder. Enjoy!!


                                                             

Av Linn - 6 februari 2011 01:39

Nu är klockan mycket, Karin sjunger Takida. Åker longboard i vardagsrummet . Alla har långkalsonger och diverse andra skidstuge attiraljer.

Kvällen är otroligt lyckad!

Kort kommer imorgon..

SKÅL!

Av Linn - 4 februari 2011 16:43

Ja det är 2 månader kvar idag tills jag blir 27 år...

Känns alltid lika förjävligt att fylla år, men det är ett nödvändigt ont.

För att göra denna dag lite bättre för mig, önskarjag mig dessa saker:

 

Ett stycke ONEPIECE. Rosa eller marinblå, grå funkar också..


 

Parfym. Lancôme - Hypnôse. Kanske den bästa parfymen i världen.


Och så klart..

 

En rosa X10 mini pro..

Kommer förmodligen inte få nån av dem. Men önska kan man.

Behöver såklart pengar och sånt också. Men det är roligare med saker :)


Idag peppar jag inför morgondagens fest.

Skidstugefest står på schemat.

Obligatorisk klädsel är långkalsonger, mössa, raggsockar och diverse annat fult man kan slänga på sig.

Jag och Karin ska dricka Minttu med varmchoklad och öl för variations skull. Så nu är det pepp, pepp som gäller.

Av Linn - 4 februari 2011 00:21

Blev bjuden på middag idag, på en restaurang som heter Frank i Västerås. Sjukt mysigt ställe och super god mat.Det blev en fyra rätters med tillhörande vin. Jag var mätt och lite små lullig när jag kom hem.

Som första förrätt fick jag Röding med löjrom, friterat flatbröd i små bitar och rödlök. Till detta hörde ett ägg som kokat i 63 grader i 63 minuter. Vilket gör att det blir som en gelé yta och tydligen koagulerar. Glömde ta en bild av det. Men en spännande rätt.


Som andra förrätt fick jag kammussla med broccolipure, gratinerad broccoli och citron och smörsås. Sjukt gott, och så fint presenterad som ni kan se här nedanför.

  Varmrätten bestod av Salma Lax som tydligen är något av det färskaste man kan få tag på om man inte fångar det själv. Med smörcurrysås selleri, purjolök och friterade mandelpotatisar.

Men hur gott kunde det vara, laxen bara smälte i munnen.

 

Ovanför är efterrätten, kladdkaka med nougatsorbet, hemmagjord kolasås och lätt vispad grädde. Fantastiskt gott :)

Man kan säga att det var något av det godaste som jag någonsin ätit, och jag hade en väldigt trevlig kväll.

Om ni någonsin får tillfälle att äta där skulle jag mer än varmt rekommendera det.

Overall har jag haft en fantastisk dag. Och det var längesen jag gick och la mig såhär glad och nöjd och mätt och fin i håret :)





Av Linn - 3 februari 2011 17:38

Idag åkte jag och frugan in till stan, för att vi äntligen hade lite tid och lite pengar över.  Eller över och över, men jag bestämde mig för att iallafall köpa något nytt och fint.

Det blev en ny mössa från rut m. fl

Det är en sån som dom två översta, men i rosa :)

  Sedan var vi ju tvungna in på Gina..

Det blev ett par jeggings som dom så tvunget ska döpa dom till.

Oerhört fult namn med sjukt snygga byxor.

  Så nu har jag nåt lite ovanligt för att vara jag men dom satt som gjutna. Jag brukar inte gilla såna som går högt upp, men med dom här knapparna fram såg det enbart snyggt ut.

Sedan unnade jag mig en klippning. Något jag inte gjort på alldeles fööör länge.

Gick in på första bästa salong. Cut + Blow hette den.

Fick en tid direkt och hade en urgullig tjej som klippte mig. Hon var precis som Jenny som jag klippte mig hos i Sollefteå, försiktig med längden men gjorde ett kanon jobb.

Då hon hade lite tid över tog hon mig till tvätten och gav mig en inpackning, och dom hade massage i stolarna och benstöd som åkte upp. I was in HEAVEN!

Inte nog med att hon masserade hårbotten, man fick massage i stolen.

Jag går definitivt tillbaka dit.


Nu ska jag på middag med en vän alldelels strax och känner mig fräsch och fin med mitt nya hår ;)

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards