En vuxen flickas drömmar.

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

When the shit hits the fan!

Av Linn - 19 augusti 2008 14:04

It gets messy..

 Ååååå va less jag blir på folk. Å inte nån speciell, utan bara folk i allmänhet.

Det verkar som att alla har P.M.S den här veckan. 

Jag jobbade hela helgen, till 24 fredag. I lördags jobbade jag först från 13.30-22.00 på mitt jobb sen stod jag i garderoben på impuls. till 3.

Och jobbade söndag till 22 igen. Så att vara ledig idag var rätt skönt faktiskt. Synd bara att halva dagen ska gå åt att vara less på allt skitsnack.

Men jag orkar inte lägga ner mer tid eller energi.


Har spenderat en del tid med en person som står mig varmt om hjärtat. Vi har inte pussats eller knappt kramats, men det är en spänning som inte går att ta miste på.

Men då kommer fegisen i mig fram. Hon som inte vågar släppa nån för nära. För han kommer lite för nära min safe zon. Och som den tönt och fegis man är så backar man. Det har inte enbart med min egen feghet att göra, han har nyss gått igenom något ganska stort och jag vill inte bara vara nån mellan landning.

Så vi är mest bara kompisar för tillfället. Vilket funkar bra.

Varför är det alltid så att när det är snälla bra killar så tvivlar jag och backar som en skrämd häst.

Men när det är killar som jag egentligen vet kommer behandla mig som skit, då slänger jag mig framför dom och agerar bro och stöd. Slänger mig i elden för dessa karlar.

Hur kan jag vara sån? Varför är det alltid mycket mer spännande med killar man vet kommer att såra en?

Varför väljer man hjärtesorg framför trygghet? 

Och varför kan man inte bara  nöja sig med att en jättefin och snäll kille faktiskt tycker om mig för den jag är.

Nej jag tvivlar och velar.

Nu ska det tvättas. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 16 augusti 2017 03:40


Att falla för någon gör dig sårbar. Efter att i princip varit singel i 5 år skrämmer det nästan livet ur mig. Visst är det väl så att jag haft känslor för människor efter det. Jag är inte gjord av sten.. Men att på riktigt våga släppa in någon är...

Av Linn - 13 februari 2017 01:23

Det finns en låt med Melissa Horn som heter Mardrömmar.  Och ikväll när jag ligger här hemma i min egen säng och lyssnar på texten hör jag den på ett helt annat sätt nu än jag gjort tidigare.    I ett stycke ur texten sjunger hon:    "Och j...

Av Linn - 14 januari 2017 01:22

Idag gifter sig mitt ex. Han som krossade min bröstkorg och aldrig riktigt gav mig ett avslut. Människor jag känner runt mig säger: - Men han är ju bara ett ex.. I deras ögon, ja. I min bröstkorg, nej. Han var den enda som fått mig att un...

Av Linn - 19 juli 2016 23:00

På Torsdag skall jag säga mitt sista hejdå till min bror.  Hur gör man det?  Ja, döden är en naturlig del av livet, och man vet aldrig hur länge man får leva. Men hur kommer det sig att när min bror som äntligen bestämt sig för att försöka kämp...

Av Linn - 14 mars 2016 19:42

Det finns så många olika sorters former av ångest.  Och jag upplever nog minst en om dagen.    Beslutsångest är nog den jag tampas med oftast och nästan alltid när det kommer till vad jag ska äta.  Och jag tror att dom flesta håller med mig i...

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards