En vuxen flickas drömmar.

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Varför?

Av Linn - 11 augusti 2008 22:33

Ska det vara så svårt att sova när man måste. Jag har varit helt sjukt trött hela dagen, men nu när man äntligen ska få lägga sig, *pling* då är man vaken igen.

Precis som om nånting i kroppen visste att nu när man ska sova då ska vi jävlas med dig.

Som om det behövdes.

Fan jag är så less på det, att allt bara ska gå emot en lixom.  

Och nu börjar det bli höst.. Och höst depressionen börjar smyga sig in under huden igen. 

Och jag gör det ju inte bättre genom att redan börja tänka på det.

Men frågan jag borde ställa mig är varför jag blir så deprimerad på hösten,

det är ju vackert med alla färger. Det är ju mysigt att börja krypa in i mörkret och kolla på film med goda vänner. 

Men det är något med hösten som skrämmer mig. Ungefär som när jag var mindre och bodde bredvid kyrkogården i Åre.

Varje natt innan jag skulle somna, lade jag mig spikrakt i sängen med armarna i kors över bröstet. För jag tänkte att om jag dör nu under natten behöver dom inte bryta och bända i mig för att lägga mig i kistan.

Det låter som om jag vore riktigt sjuk i huvet, men men nu fick ni veta en del av hemligheterna som rör/rörde sig i mitt huvud.

Jag ser iallafall inte fram emot en till höst ensam.

Jag har alltid haft pojkvänner sedan jag var 13 år. Nästan som på löpande band.

Och det har gjort mig mycket starkare  som person att vara singel ett tag nu. Snart 2 år. 

Men det känns tio gånger svårare att tackla depressionen ensam. Ingen att luta sig mot, endast mina egna sköra vacklande ben i mörkret.

Det jobbigaste är att gråta sig till sömns eller när mörkret känns som en tung sörja som kryper ner i lungorna och täcker över mina ögon.

Man vill bara skrika, men mörkret har tagit min röst och slukar mig sakta men bestämt.

Nej jag ska inte fortsätta förklara för det får mig mest att rysa, ännu har det inte riktigt brutit ut.

Bäst å njuta medans man kan.

Ska försöka sova.

Natti natti* 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 16 augusti 2017 03:40


Att falla för någon gör dig sårbar. Efter att i princip varit singel i 5 år skrämmer det nästan livet ur mig. Visst är det väl så att jag haft känslor för människor efter det. Jag är inte gjord av sten.. Men att på riktigt våga släppa in någon är...

Av Linn - 13 februari 2017 01:23

Det finns en låt med Melissa Horn som heter Mardrömmar.  Och ikväll när jag ligger här hemma i min egen säng och lyssnar på texten hör jag den på ett helt annat sätt nu än jag gjort tidigare.    I ett stycke ur texten sjunger hon:    "Och j...

Av Linn - 14 januari 2017 01:22

Idag gifter sig mitt ex. Han som krossade min bröstkorg och aldrig riktigt gav mig ett avslut. Människor jag känner runt mig säger: - Men han är ju bara ett ex.. I deras ögon, ja. I min bröstkorg, nej. Han var den enda som fått mig att un...

Av Linn - 19 juli 2016 23:00

På Torsdag skall jag säga mitt sista hejdå till min bror.  Hur gör man det?  Ja, döden är en naturlig del av livet, och man vet aldrig hur länge man får leva. Men hur kommer det sig att när min bror som äntligen bestämt sig för att försöka kämp...

Av Linn - 14 mars 2016 19:42

Det finns så många olika sorters former av ångest.  Och jag upplever nog minst en om dagen.    Beslutsångest är nog den jag tampas med oftast och nästan alltid när det kommer till vad jag ska äta.  Och jag tror att dom flesta håller med mig i...

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards