En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Linn - 24 januari 2013 22:39

Att bo och leva i storstan kan vara alldeles underbart, men också stressigt, pressande och hårt. Här finns allt du kan tänka dig och mer därtill. Affärer, restauranger, ölhak och uteliggare. Tiggare, vandalism och konst. Vackra, plastiga, skabbiga, hippa, trendiga, utsvultna, inspirerande och levande människor. Här börjar man en ny bekantskap med frågan: - Vart bor du? Hyresrätt?

Jag jagar timmar på jobbet, ler ofantligt mycket, skär sönder mina händer och bryter mina naglar på kartonger. Lär mig massor med nya saker varje dag och har blivit otroligt observant på saker i tv som säljs på jobbet.
Jag har dagar som är bra och dagar när jag saknar vänner. I Stockholm blir man upptagen, värdesätter ensamtid och blir irriterad på dom som går sakta före en i trappan vid tunnelbanan. Men man är också fri att upptäcka nya saker med sig själv. Nya ställen man aldrig varit på och människor som passerar för att aldrig synas igen.
Det är en kompott av känslor mellan mig och Stockholm..

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards