En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Linn - 25 juli 2011 00:42

Just i skrivandets stund försöker jag att inte tänka så mycket på allt som vill simma runt i mitt huvud.

Jag är hopplöst kär och samtidigt kan jag inte riktigt njuta av det.

Jag vet att kärleken är besvarad denna gång, och jag behöver inte tvivla en sekund på det efter allt fint han gör och visar.

Problemet ligger i att det kommer en dag då han reser sin väg, och jag också. Och vad som då komma skall. 

Jag försöker verkligen att inte tänka på det och njuta av varje sekund jag får spendera med denna underbara människa.

Men det ligger och gnager i oss båda och gör ont.

Han är totalt ärlig, och förklarar mer än jag egentligen behöver veta men det är just därför jag kan våga lita på och öppna upp mig för honom.


Jag har aldrig träffat en så totalt ärlig och samtidigt ömsint person.

Hur ska jag någonsin kunna släppa det?


Sedan är det flytt på gång mitt upp i allt detta. Och man ska jobba och förbereda sig inför den stundande thailands resan.

Som om inte det vore nog så försvinner min bästa vän i hela världen till sydligare breddgrader. Min stöttepelare och fasta punkt här nere i denna del av Sverige. Och allt på en gång blir en ganska klibbig soppa.


Bara jag får flytta och hitta en ny ro i att inte behöva tänka på det tror jag att det kommer kännas lite lättare. En flytt river alltid upp lite i mitt inre och skapar lite mer turbulens.


Jag hade iallafall en superkul onsdag med nya vänner.

         

Torsdagen var ganska seg men mysig. Och i fredags åt vi frukost i sängen och kollade på film. Jag spenderade dagen med att packa i stort sett allt. Och på kvällen fixade Rob massage åt mig och honom :) 

Det var något jag verkligen behövde.

Gårdagen var desto sämre, låg med feber och träningsvärk i ryggen efter massagen. Och min mage var inte riktigt som den borde vara. Och jag var inte riktigt ok på hela dagen.

Idag har jag frusit som fan hela dagen och packat det sista och städat köket. Kanske inte så jätte intressant men det är vad jag gjort.

Imorgon måndag blir det jobb och tisdag ska det sista städas inför flytten på onsdag.

Nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards