En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Linn - 14 december 2010 03:41

Ja här ligger jag med hosta så jag inte kan sova, och som vanligt på nätterna jag spenderar vakna funderar jag för mycket.


Det är snart Jul, min minst omtyckta högtid. Alla jag pratar med älskar julen, och höjer den till skyarna. Men om man inte förknippar julen med speciellt många glada sådana är det inte något man egentligen ser fram emot. Det är en högtid med påtvingade leenden och fejk glädje. Och en enorm hysteri över julklappar. Och när man knappt har råd att leva hur ska man då ha råd med julklappar. Och nu syftar jag inte bara på mig själv. Utan på alla dessa människor som har en sån ångest över detta. Det är inget man önskar någon..


De senaste 3 jularna har jag jobbat, och tyckt att det har varit skönt.

I år ska jag prova något nytt, jag ska fira med mina systrar och deras barn och jesper i stockholm. Jag är superglad att få göra det.

Inte minst att träffa lillskruttan och lillasyster kanin, men även få fira med min storasyster. Det blir minst sagt en annorlunda jul.

Tycker det är lite jobbigt att mamma tycker det är så jobbigt att hon inte kan vara med. Men jag hinner träffa henne den 23:e när jag åker till stockholm på dagen innan hon åker hem.


I övrigt finns det inte så mycket som händer, jag har en jävla hosta och feber. Men kan verkligen inte sova.

Det är sådana här stunder man saknar någon som klappar en i pannan och pussar lite lätt för att trösta. Men ska göra ett ärligt försök nu.


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards