En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Linn - 22 september 2013 23:10

Mmm som min eminenta lillasyster så fint uttryckte sig om sin vänsterhand, och som hon även valde att tatuera in på den. Så är jag just nu i ett sorts mittemellan land. 

Handen är opererad, lokalbedövning och 20 minuter senare var det klart. 

Men fy va obehagligt det var. Även fast man är bedövad känner man ju när dom gräver runt, det gör inte ont.. Men man känner när dom skrapar och drar och lixom dunsar till när nåt tar emot. 

Ingen trevlig upplevelse, skönt att den är över. 

Nu med handen i bandage som inte får bli blött på 2 veckor så kan jag inte diska. Duscha är ett 2 timmars projekt, det ska tejpas och grejas och i duschen är det ett helt äventyr att tvätta håret och tvåla in sig med en hand. Till alla er som bara har en hand, ni är fan grymma som klarar er. Jag har ändå vissa saker jag kan göra. 

Vissa gör mer ont än andra, och att vakna på natten för att man glömt att man har bandage och råkar ligga på ett konstigt sätt är inte så kul. 

Måste även få klaga lite på blåmärket som går nedanför bandaget och ser allmänt äckligt ut också.


Så nu har jag klagat klart på det!

   

Vill bara tilägga att på den övre bilden satt bedövningen fortfarande i.


Veckan har varit tämligen ointressant, mest legat inne och kollat serier jag redan sett och försökt smsa så fort jag kan till dom stackarna som smsat mig. 


Helgen spenderade jag med Lisa och Siri i Solna. Vi gjorde i princip ingenting, kollade på tv, åt skräpmat och bara var tysta och trötta. Vi lyckades dock ta oss iväg till hundöarna vid Drottningholm med Siri på Lördagen. Tog en promenad och göttade oss lite i solen.


Just ja! Jag köpte något som revulotionerade mitt liv. En elektrisk tandborste! Försök göra ett bra jobb med att borsta tänderna med fel hand.. 

Jag känner mig som en ny människa, att något så litet kan betyda så mycket..


     

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards